بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35455427
در یک‌صد و یکمین جلسه علنی شورای شهر یزد مطرح شد

تعلل پیمانکار در پروژه ساماندهی پایانه سه‌راه شحنه یزد/ ساخت بازی رایانه‌ای با الهام گرفتن از فضای شهر یزد


یک‌صد و یکمین جلسه علنی شورای شهر یزد شب گذشته با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

به گزارش یزد آوا، یک‌صد و یکمین جلسه علنی شورای شهر یزد شب گذشته با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

غلامعلی سفید در این جلسه با تبریک هفته نیروی انتظامی بر حافظان امنیت کشور گفت: نیروی انتظامی همواره در کنار مردم، برای مردم و در لحظه نیاز مردم حضوری جدی دارند و امروزه مورداحترام و توجه مردم هستند.

رئیس شورای شهر یزد افزود: هرگاه خطری جامعه را تهدید کند پرسنل خدوم نیروی انتظامی جان‌برکف حضور دارند و خطرات را دفع می‌کنند.

سفید بابیان این مطلب که با انتصاب فرماندهی جدید این نیرو در استان می‌توان با همکاری شورا و نیروی انتظامی در نقاط آسیب‌پذیر و جرم خیز به‌خصوص نقاطی که مهاجرپذیر هستند خدمات بهتری را ارائه داد اظهار داشت: شورای شهر آمادگی خود را برای تعامل و همکاری با نیروی انتظامی اعلام می‌دارد.

سفید در خصوص انتخاب شهردار جدید هم گفت: در این زمینه همچنان در حال بحث و تبادل‌نظر با اعضا هستیم و انشاء الله به‌زودی نتیجه را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

در ادامه رؤسای کمیسیون‌های شورای شهر به ارائه گزارش پرداختند

شناسایی 9 هزار قطعه زمین متعلق به شهرداری

ونوس عامری در این جلسه از شناسایی 9 هزار قطعه زمین متعلق به شهرداری خبر داد و گفت: با همکاری سازمان فاوای شهرداری، اتحادیه املاک و اداره ثبت‌اسناد تاکنون این تعداد زمین شناسایی‌شده که البته برخی از این قطعات در معاملات و معاوضه‌های شهرداری به‌صورت قانونی واگذارشده که به دنبال بررسی و تفکیک این زمین‌ها هستیم.

عضو کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد اضافه کرد: ما علاوه بر دارائی‌های مشهود شهرداری به دنبال دارائی‌های نامشهود یعنی املاک فکری نیز هستیم تا در حساب‌های شهرداری نشان داده شود.

وی همچنین از مصوبه این کمیسیون در خصوص ساخت یک بازی رایانه‌ای برای جوانان و نوجوانان یزدی با فضای شهر یزد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

تعلل پیمانکار در پروژه ساماندهی پایانه سه‌راه شحنه

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد هم مهم‌ترین بحث این روزهای کمیسیون مذکور را بررسی گره‌های بحرانی ترافیک، اصلاح ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ساماندهی وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس شهری عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح خلیج‌فارس تا یک ماه آینده و سپس احداث تقاطع‌های آتش‌نشان و استقلال به جمهوری در رینگ میانی شهر، گره‌های بحرانی آن مرتفع خواهد شد.

محسن عباسی در خصوص ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس هم اظهار داشت: با توجه به وجود بیش از هزار و 200 ایستگاه اتوبوس شهری در یزد با بخش خصوصی رایزنی‌هایی برای ساماندهی آن‌ها صورت گرفته است.

وی درباره ساماندهی پایانه سه‌راه شحنه هم گفت: علی‌رغم اینکه اکثر پروژه‌های شهری ما با روندی منطقی در حال اجراست اما متأسفانه این پروژه با روند کند اجرایی انجام می‌شود که به دلیل تعلل پیمانکار به بهانه افزایش هزینه‌ها و به‌صرفه نبودن قرارداد صورت می‌گیرد البته کار در حال انجام بوده اما روند آن کند است

عباسی تأکید کرد: ضرورت دارد سرپرست شهرداری با ورود به این موضوع روند اجرایی آن را سرعت ببخشد.

سخنگوی شورای شهر یزد همچنین از خرید 12 دستگاه اتوبوس و 20 دستگاه مینی‌بوس با استانداردهای روز دنیا برای ساماندهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد.

انتهای پیام/ح




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.