بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35606573

تلفن گویای 129 قوه قضاییه در یزد راه اندازی شد


مدیر روابط عمومی دادگستری استان یزد گفت: تلفن گویای 129 جهت دسترسی رایگان مردم استان، برای دریافت مشاوره حقوقی و استفاده از سایر امکانات تلفن گویا فعال شد.

به گزارش یزد آوا؛ حسین عباس زاده در این رابطه افزود: با توجه به کشوری شدن شماره 129 با تلاش های واحد فنی مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، مرکز انفورماتیک دادگستری استان یزد و پشتیبانی مرکز آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضاییه، استان یزد نیز به استان های مشمول طرح اضافه گردید.

وی این اقدام را با هدف تسهیل ارتباط مردم با قوه قضاییه اعلام کرد و بیان داشت: ارتباط با کارشناسان حقوقی، محاسبه مهریه و دریافت برخی از خدمات الکترونیک قضایی از جمله امکانات این تلفن گویاست.

این مقام مسئول، اظهار داشت: مطرح نمودن هرگونه انتقاد و پیشنهاد، تقدیر یا انتقاد از کارکنان قوه قضاییه و آشنایی با مطالب حقوقی و دستیابی به آدرس تمام مراجع قضایی از دیگر خدماتی است که از طریق این تلفن گویا می توان به آن دست یافت.

وی ارائه خدمات مشاوره حقوقی از طریق وب سایت مشاور را یادآور شد و گفت: وب سایت مشاور به آدرس http://www.moshaver129.ir  نیز در دسترس شهروندان جهت ارتباط با قوه قضاییه می باشد.

مدیر روابط عمومی دادگستری استان یزد ابراز داشت: واحد ارشاد و معاضدت قضایی در مرکز استان یزد از سنوات قبل به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان راه اندازی شده است که به صورت حضوری و تلفنی خدمات مشاوره رایگان را به شهروندان ارائه می دهد.

وی ادامه داد: این مرکز که در خیابان فرخی و جنب ساختمان دادسرای مرکز استان قرار دارد با شماره تلفن  36228007 در دسترس شهروندان است و به صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی سئوالات حقوقی و قضایی شهروندان است.

عباس زاده به مراجعه حضوری حدود 120 نفر به طور میانگین در روز به واحد ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری اشاره کرد و بیان داشت: سئوالات راجع به دعاوی خانوادگی، قوانین مرتبط با چک و معاملات ملکی بیشترین موضوعات مورد سئوال شهروندان می باشد.

وی از ارائه مشاوره حقوقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یزد نیز خبر داد و گفت: با تلاش معاونت آمارو فن آوری اطلاعات دادگستری استان یزد و مشارکت و پشتیبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و سازمان بسیج حقوقدانان استان در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان یزد نیز امکان اخذ مشاوره حقوقی رایگان فراهم است.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.