بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 38219306
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

تمام مطالبات ایثارگران پرداخت خواهد شد


سعید اوحدی گفت: مقرر شده تمام مطالبات ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم پرداخت شود که قدم اول آن برداشته شده است

به گزارش خبرنگار یزدآوا، سعید اوحدی پیش از ظهر امروز در ستاد ساماندهی اشتغال ایثارگران استان یزد با بیان اینکه بناید شهید مقدس‌ترین نهاد است، گفت: این نهاد نیازمند مدیریتی جهادی است و باید در آن حضور مطالبه گری داشته باشیم و در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که ماموریت اصلی بنیاد است تلاش کنیم.

وی ادامه داد: جامعه ایثارگری حقوق حقه ای دارند که باید پرداخت شود اما با وجود که اینکه مطالبات آنها به طور کامل پرداخت نمی‌شود با مناعت طبعی که دارند اخلاق‌مدار هستند و با تواضع رفتار می‌کنند با این حال هیچ ارزش و ظرفیت مادی پاسخگوی ایثارگری آنها نخواهد بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: امروز مجلس ظرفیت بی بدیلی است که با تشکیل فراکسیون ایثارگران و با هماهنگی و جلسات مستمری که با این فراکسیون برگزار می‌شود مطالبات ایثارگران پیگیری شود، با تشکیل پنج کمیته این فراکسیون در حوزه‌های اشتغال، مسکن، درمان و فرهنگی امیدواریم که مشکلات این قشر حل شود علاوه بر اینکه بنیاد شهید نیز با تشکیل چهار کارگروه مسکن، اشتغال، درمان و فرهنگی برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم.

اوحدی عنوان کرد: مقرر شده است که تمام مطالبات ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم پرداخت شود که قدم اول آن برداشته شده است و قدم بعدی آن توسط نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد، این مطالبات در حوزه‌های درمان و نهادهای آموزشی است که باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه مطالبات ایثارگران به دلایل مختلف متراکم شده است اما نباید این موضوع موجب فشار بر خانواده‌های ایثارگران و فرزندان آنها شود و قطعا تا پایان مردادماه با توان مدیریتی این بنیاد، ظرفیت مجلس و پشتیبانی دولت بدهی‌های بنیاد شهید به مجموعه‌ها و نهادهای آموزشی تسویه می‌شود.

اوحدی با بیان اینکه تشکل‌های ایثاگری حلقه‌های بسیار قوی و مستحکم بین بنیاد و مجموعه‌های مختلف هستند گفت: مطالبه گری از بنیاد شهید، ارتباط با جامعه ایثارگری، رسالت برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مسئولیت بسیار سنگین مطالبه‌گری از دستگاه‌ها از وظایف مهم این تشکل‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.