بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 33919067
مدیر جهاد کشاورزی میبد خبر داد

توزیع 40 تن مرغ منجمد طرح تنظیم بازار در میبد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد گفت: سهیه میبد دراستان برای توزیع مرغ منجمد ۴۱ تن می باشد که نصف آن تاکنون توزیع شده و مابقی نیز در حال توزیع است.

به گزارش یزد آوا به نقل از میبد خبر، صدر پورکوثری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه توزیع ميوه طرح تنظيم بازار نوروزي در شهرستان آغاز شده است، بیان داشت: سهمیه میوه امسال شب عید در میبد طبق برآورد سال گذشته 120 تن پرتقال از نوع والنسیا باقیمت هرکیلو 2 هزار 500 تومان و35 تن سیب درختی ارومیه با 10 درصد زیر قیمت بازار کیلویی 2 هزار تومان در فروشگاهها عرضه می شود.

وی افزود: فروشگاه درخواست کننده نباید محصول سیب دیگری غیر از سیب مورد نظر در مغازه داشته باشد و در مورد پرتقال نیز تنها پرتقال والنسیای مورد نظر فروخته شده و دو نوع پرتقال والنسیا با قیمت متفاوت نباید در مغازه موجود باشد.

مدیر جهاد کشاورزی میبد با بیان اینکه برای توزیع میوه شب عید توسط فروشگاه های متقاضی در سطح شهرستان هیچ گونه محدودیتی نداریم افزود: فروشگاه و میوه فروشی هایی که بخواهند میوه تنظیم بازار را عرضه نمایند می توانند با مراجعه به اداره تعاون روستایی واقع در بلوار قاضی میرحسین حواله توزیع را دریافت نمایند.

پور کوثری با اشاره به این موضوع که در توزیع مرغ منجمد هیچ گونه محدودیتی نداریم خاطرنشان ساخت: سهیه میبد دراستان برای توزیع مرغ منجمد ۴۱ تن می باشد که نصف آن تاکنون توزیع شده و مابقی نیز در حال توزیع است. قیمت مرغ منجمد تنظیم بازار ۶۲۰۰ تومان می باشد. مرغ ها دارای کیفیت لازم هستند و تاریخ تولید آنها مهرماه امسال می باشد.

وی همچنین اضافه نمود: گوشت گرم گوسفندی ۴ تن سهمیه شهرستان بوده که با قیمت ۳۳۵۰۰ تومان کاملا توزیع شده است.

پورکوثری درباره حال و هوای توزیع تخم مرغ در شب عید این طور گفت: سهیمه شهرستان در تخم مرغ ۶ تن بوده که توزیع شده و برای شب عید نیز ۲ تن تخم مرغ به قیمت ۶ هزار تومان در فروشگاه های مجاز به فروش خواهد رسید.

وی همچنین با بیان اینکه سه نوع برنج جهت خرید در فروشگاه سطح شهر در دسترس مردم قرار دارد گفت: سهمیه برنج شهرستان ۶۸ تن می باشد که برنج هندی دانه بلند با قیمت ۵۶۰۰ تومان، برنج هندی دانه کوتاه با قیمت ۲۶۰۰ تومان و برنج تایلندی با قیمت ۳۹۰۰ تومان به فروش می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی میبد در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 12 کارگاه تولید و پرورش ماهیان زینتی در میبد گفت و اظهار داشت: در این زمینه جهاد کشاورزی اقدام به برگزاری دوره آموزشی تولید و پرورش ماهیان زینتی به میزان 120 ساعت کرده که طی این دوره 25 نفر از شرکت کنندگان مجوز این فعالیت را کسب کرده اند.

وی با بیان این موضوع که ۸ نفر از این افراد  در مجموع تسهیلات ۱۰۰ میلیونی دریافت کرده اند، بیان داشت: اقداماتی جهت راه اندازی اولین شهرک ماهیان زینتی استان در میبد صورت گرفته که در حال حاضر زمین این شهرک در کنار کمربند غربی میبد جانمایی شده و پیش بینی می شود ظرفیت آن در حدود ۵ میلیون قطعه ماهی زینتی باشد.

پورکوثری در پایان با اشاره به اینکه از ۳۰۰ دستگاه تراکتور موجود در شهرستان میبد ۱۲۰دستگاه پلاک گذاری شده ابراز داشت: تراکتورهای پلاک گذاری شده مجوز تردد در شهر را ندارند و پلیس راهور نیز می تواند به خاطر خطراتی که می توانند ایجاد کنند، از تردد آنها جلوگیری به عمل آورد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.