بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 27078685

توهین مجدد روزنامه حامی دولت به منتقدان+ عکس


نحوه برخورد حامیان دولت برای بسیاری ایجاد سوال کرده است و شاید این‌روزها کمتر روزنامه نگار و منتقدی را بتوان یافت که از وضعیت آزادی بیان در دولت روحانی ابراز رضایت کند. هماهنگی مجلس و نمایندگان لیست امید با دولتی نیز در این باره بسیار بیشتر از قبل شده است.

به گزارش یزدرسا؛ امروز روزنامه آفتاب یزد در یکی از مطالب خود تحت عنوان «شکست استراتژی شغال» به تجزیه و تحلیل اردوگاه اصولگرایان پرداخته است و با برشمردن کاندیداهای احتمالی این جریان؛ پیروزی اصولگرایان را بسیار دور از ذهن می داند و از ضعف و بی برنامگی این جریان می نویسد. این روزنامه می گوید:« ازدیاد کاندیداهای اصولگرایان برای سال 96 چه از روی رویاپردازی‌های نامزدها باشد یا حرکت استراتژیک اصولگرایان برای رو کردن بمب انتخاباتی؛ پر است از پریشانی و بی برنامگی!»

البته این روزنامه وضعیت اصولگرایان را چیزی شبیه طنزهای تلویزیونی می داند و اشاره می کند«یادمان نرفته در جریان انتخابات سال‌های قبل وقتی گزارش استقبال مردم برای کاندیداتوری در ریاست جمهوری پخش می‌شد و با برخی از مردم عادی که برای رئیس جمهور شدن نام‌‌نویسی می‌کردند، (البته برای پخش سکانسی طنز در اخبار)مصاحبه می‌شد، وجود بعضی افراد و هدف آنها بسیار عجیب و گاهی خنده دار بود! چیزی شبیه به حال و روز امروز اصولگرایان.»

ولی نکته مهم در مطلب امروز روزنامه آفتاب یزد به توهین مستقیم این رسانه به اصولگرایان بازمیگردد که آنها را «شغال» خطاب می کند. او تعدد حضور شخصیت های اصولگرا را به نوعی دوره کردن روحانی در انتخابات و حمله همه جانبه به او معرفی می کند و بیان و می نویسد«قبل از این نیز پیش‌بینی می‌شد تا اصولگرایان با معرفی چند کاندیدا برای انتخابات سال 96 بخواهند در مناظرات انتخاباتی، حسن روحانی را با استراتژی "شغال" تحت فشار و حمله قرار دهند».

این روزنامه در صدد است که روحانی را شیر میدان بداند و اصولگرایان را نیز افرادی که از او ضعیف تر هستند و قصد دارند گروهی او را از پای در بیاروند.

جدای از اینکه این روزنامه چطور یک شبیه به تولید استراتژی باغ وحشی شغال رسیده است باید پرسید که عرصه سیاست؛ حوزه ادب و احترام متقابل است و در روزگاری که این رسانه ها دم از آشتی ملی و وحدت ملی و... می زنند باید این نکته را به خوبی درک کنند پیش شرط تمامی شعارهای آنها چیزی جز احترام، سعه صدر و ادب نیست؛ چیزی که در این رسانه ها دیده نمی شود.

هرچند که روزنامه و رسانه های حامی دولت نشان داده اند که در حمله به منتقدین خود کوچکترین احترامی قائل نیستند و برای از میدان به در کردن رقبای سیاسی خود حاضرند تمام خطوط اخلاقی را زیر پا بگذارند. نمونه این رفتار را می توان در انتشار کاریکاتور جنجال برانگیز احمدی نژاد توسط خبرگزاری خبرآنلاین دانست که یکی از رسانه های حامی روحانی است. این رسانه در کاریکاتوری که از رئیس جمهور اسبق کشور کشیده بود، او را در تمثال یک کودک و دارای سم ترسیم نموده بود.

  خبرآنلاین در این کاریکاتور بی ادبانه به جای کفش از سم برای رئیس جمهور سابق (احمدی نژاد) استفاده کرده بود

البته کار به اینجا هم ختم نمی شود و چندی قبل تر از آن باز این رسانه رسانه های منتقد دولت را در حال پاچه گیری از دولت ترسیم کرده بود.

خبرآنلاین رسانه‌ها را به عنوان پاچه گیر دولت به تصویر کشیده است


نحوه برخورد حامیان دولت برای بسیاری ایجاد سوال کرده است و شاید اینروزها کمتر روزنامه نگار و منتقدی را بتوان یافت که از وضعیت آزادی بیان در دولت روحانی ابراز رضایت کند. هماهنگی مجلس و نمایندگان لیست امید با دولتی نیز در این باره بسیار بیشتر از قبل شده است و چندی پیش بود که نمایندگان مجلس طرح دوفوریتی را تهیه کرده بودند که در آن هرگونه سوال و یا جلب توجه در هر همایش و سخنرانی به شش ماه الی دوسال حبس محکوم می شود.

انتهای پیام/

ماهتاب

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.