بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 37355825
رئیس ستاد انتخابات استان یزد خبر داد

ثبت نام قطعی 236 داوطلب انتخابات مجلس در استان یزد


رئیس ستاد انتخابات استان یزد اعلام کرد: 246 نفر داوطلب برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان یزد ثبت‌نام کرده اند که فرآیند ثبت‌نام 236 نفر از آنان تکمیل و قطعی شده است و 10 نفر نیز در حال تکمیل مدارک خود هستند.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، احمد ترحمي بهابادي  ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بعد از شروع فرآیند اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، همزمان با کار ثبت نام داوطلبین، هیئت های اجرایی نیز در 10 شهرستان و 11 بخش مستقل استان یزد تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: برای تشکیل هیئت های اجرایی فرمانداران و بخشداران در هر حوزه 30 نفر از معتمدین مردم را شناسایی و به هیئت نظارت معرفی می کنند که بعد از تایید آنها، تشکیل جلسه می دهند و هشت نفر را به عنوان اعضای هیئت اجرایی تعیین می‌کنند که به اضافه سه عضو اداری، هیئت اجرایی متشکل از 11 نفر  تشکیل می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد هیئت های اجرائی را یکی از ارکان برگزاری انتخابات دانست و افزود:در همان روزهای ابتدایی طبق زمان بندی که وجود داشت 21 هیئت اجرایی در سطح 10 شهرستان و 11 بخشداری تشکیل شد.

ترحمی اعلام کرد: در مهلت قانونی تعیین شده 246 نفر داوطلب برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان یزد ثبتنام کرده اند که فرآیند ثبتنام 236 نفر از آنان تکمیل و ثبتنام ‌آن ها قطعی شده است و 10 نفر نیز در موعد مقرر ثبتنام را انجام داده اما به دلیل نقص در مدارکشان فرآیند ثبتنام آن ها هنوز تکمیل نشده است که این افراد تا قبل از استعلام از مراجع چهارگانه فرصت دارند که مدارک خود را تکمیل کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه اردکان 15 نفر ثبتنام نهایی شده‌اند که از این تعداد دو نفر زن و 13 نفر مرد هستند؛ همچنین در حوزه تفت و میبد نیز فرآیند  ثبتنام47 نفر شامل دو نفر زن و 45 مرد قطعی شده است.

ترحمی ادامه داد: در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم50 نفر ثبتنام نهایی کرده اند که دو نفر از آنان زن و 48 نفر نیز مرد هستند؛ در حوزه یزد و اشکذر ثبتنام 124 نفر نهایی شده که 16 نفر از آنان زن و 108 نفر مرد بوده‌اند و 10 نفر نیز در حال تکمیل مدارک هستند.

وی با بیان این که در مجموع 214 مرد و 22 زن برای این دوره از انتخابات ثبتنام کرده‌اند افزود: برای انتخابات مجلس دهم  در مجموع 172 نفر داوطلب ثبتنام کرده بودند که 158 نفر ازآنان مرد و 14 نفر زن بودند.

ترحمی با بیان این که داوطلبین علاوه بر ثبتنام در حوزه های چهارگانه انتخابات استان یزد می توانستند در ستاد انتخابات کشور و یا نمایندگی های ایران در خارج از کشور نیز ثبتنام کنند. افزود: تغییر حوزه انتخابیه فقط  یک روز آن هم 15 روز قبل از برگزاری انتخابات ممکن است.

وی در خصوص سطح تحصیلات داوطلبان گفت: برای این دوره از انتخابات مجلس 179 نفر دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس،  36 نفر دکتری، 12 نفر حوزوی و 9 نفر لیسانس ثبتنام کرده اند.

ترحمی ترکیب سنی افراد ثبتنامی را بدین شرح ذکر کرد: 43 نفر 30 تا 35 سال ،47 نفر 36 تا 40 سال ، 45 نفر 41 تا 45 سال ،41 نفر 46 تا 50 سال ،30 نفر 51 تا 55 سال ،17 نفر 56 تا 60 سال ،11 نفر 61 تا 65 سال ، 1 نفر 66 تا 70 سال  و 1 نفر 71 تا 75 سال دارند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري يزد  در خصوص شغل داوطلبان گفت: بنابر اظهار خود داوطلبان 9 نفر پزشک ،10 نفر فرهنگی ، 84 نفر کارمند ، 31 نفر بازنشسته ،26 نفر استاد دانشگاه ، 1 نفر بیکار، ، 9 نفر روحانی ،39 نفر آزاد ، 7 نفر وکیل یا قاضی ،4 نفر نماینده مجلس و 16 نفر  نیز در سایر موارد برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبتنام کرده اند.

ترحمی با بیان این که پس از پایان فرآیند ثبتنام از داوطلبان، هیئت های اجرایی 10 روز فرصت دارند که بر اساس تحقیقات خودشان و یا استناد  به استعلام مراجع چهارگانه به صلاحیت داوطلب ها رسیدگی کنند خاطرنشان کرد: هر کدام از مراکز چهارگانه استعلام پنج روز پس از درخواست باید  پاسخ استعلام را به هیئت های اجرائی ارسال کنند که این فرآیند از روز نخست ثبتنام داوطلبان آغاز شده است.

وی ادامه داد: بعد از اتمام مهلت هیئت های اجرائی فقط یک روز فرمانداران در حوزه‌های انتخابیه فرصت دارد که مراتب رد یا تایید صلاحیت داوطلبین از سوی هیئت های اجرایی را به آن ها اعلام کنند و پس از آن داوطلبانی که رد صلاحیت شده اند به مدت چهار روز فرصت دارند که در صورت اعتراض، شکایت خود را به هیئت نظارت استان اعلام کنند.

ترحمی با اشاره به این که هیئت نظارت استان به مدت 20 فرصت دارد به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده رسیدگی کند گفت: هیئت نظارت استان پس از کسب نظر  از هیئت مرکزی نظارت نظر خود را به فرمانداران اعلام می کند و پس از آن مراتب رد و یا تایید صلاحیت کلیه داوطلبین توسط فرماندار مرکز حوزه انتخابیه اعلام می شود اما باز هم داوطلبانی که صلاحیتشان رد شده باشد می توانند شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

وی اظهار داشت: 22 بهمن ماه ستاد انتخابات کشور اسامی قطعی نامزدها را به مراکز حوزه انتخابیه اعلام می کند و زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی نیز به مدت هفت روز از 24 تا 30 بهمن ماه خواهد بود و یک اسفند ماه نیز تبلیغات ممنوع خواهد بود و دوم اسفند نیز انتخابات برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد تعیین تعداد شعب، صندوق ها  و نفرات شعب را از دیگر وظایف هیئت های اجرایی دانست و اذعان داشت: تقریبا فرایند  کل انتخابات به لحاظ اجرایی در هیئت های اجرایی متمرکز است و این موضوع اهمیت هیئت های اجرایی را می رساند.

ترحمی با بیان این که در انتخابات دوره قبل مجلس در استان یزد 721 شعبه اخذ رای شامل 559 شعبه ثابت و 162 شعبه سیار وجود داشته است ادامه داد: بر اساس آمایش جمعیتی و پراکندگی رای هایی که در دوره قبل وجود داشت پیش بینی می شود برای این دوره از انتخابات 755 شعبه رای گیری داشته باشیم.

انتهای پیام/ق




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.