بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36810630
رئیس اداره ارشاد مروست:

جشنواره ملی فرهنگی هنری روز مروست در یزد برگزار می‌شود


رئیس اداره ارشاد مروست از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری روز مروست در 31 مردادماه خبر داد.

حجت فلاحتی در گفتگو با یزد آوا، با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره روز مروست در شورای اسلامی این شهر مصوب شده است، اظهار داشت: این جشنواره قرار است در آخرین پنجشنبه مردادماه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره هر سال در آخرین پنجشنبه مردادماه برگزار می شود، افزود: این جشنواره امسال در سه بخش شامل غذاهای محلی و صنایع دستی، نغمه ها و آواهای محلی و جشن پایانی عشایر برگزار می شود.

فلاحتی خاطرنشان کرد: بخش اول این جشنواره که مربوط به غذاهای محلی و سنتی مروست همچنین صنایع دستی این شهر است، به میزبانی دهستان ترکان و هرابرجان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره ارشاد اسلامی مروست یادآور شد: بخش دوم نیز که شامل نغمه ها و آواهای محلی و عشایری است، توسط هنرمندان عشایر این منطقه اجرا خواهد شد.

وی در مورد جشن پایانی نیز عنوان کرد: در این جشن از ۱۷ عنوان کتاب رونمایی می شود همچنین از تمبر یادبود و کتاب مروست نیز رونمایی خواهد شد.

فلاحتی ادامه داد: رونمایی از سه اثر تاریخی در بافت قدیم شهر مروست نیز از دیگر برنامه های جشن روز مروست است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ملی فرهنگی و هنری عنوان کرد: هدف از اجرای این همایش، احیای جغرافیای فرهنگ و هنر مروست و ایجاد روحیه خودباوری فرهنگی و رونق صنعت گردشگری در این منطقه است.

دبیر جشنواره ملی فرهنگی و هنری روز مروست یادآور شد: این جشنواره قرار است با حضور مهمانان کشوری و استانی در روز پنجشنبه ۳۱ مردادماه برگزار شود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.