بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10173386
سایپا تا همین جا هم شایسته آسیایی شدن است

جلالی: درخواست مالی من از تیم امید دروغ کثیفی است


سرمربی تیم فوتبال سایپا معتقد است این تیم در پایان لیگ چهاردهم شایستگی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را خواهد داشت.

  به گزارش یزد آوا، تیم فوتبال سایپا با هدایت مجید جلالی در لیگ چهاردهم تا میانه راه خوب پیش رفته و در شرایطی که برخی مدعیان، روزهای بدی را پشت سر می‌گذارند، توانسته در رده ششم و نزدیک به کورس بالانشینان قرار بگیرد، آن هم در فصلی که به گفته جلالی هدف جدی آنها پشتوانه‌سازی برای آینده است.

جلالی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، از تیمش صحبت کرده و البته بحث به مسائل جدی دیگری در حوزه فوتبال هم کشیده شد که در ادامه می‌خوانید.

تسنیم: لیگ برتر به تعطیلات نیم فصل رسیده، در 17 هفته گذشته تا چه اندازه به اهدافتان در سایپا رسیدید؟

در ابتدای لیگ اهدافمان را در سه بخش طراحی کردیم. هدف اول این بود که بتوانیم یک سبک بازی متفاوت از آنچه در گذشته بوده را شکل دهیم تا تیمی را بسازیم که آینده‌مان را تامین کند. هدف دوم ما چرخه تولید و تغییر نسل در باشگاه بود و هدف سوم ما این بود که فرهنگ حرفه‌ای را در کل تیم نهادینه کنیم که اگر در این 3 هدف دقت کنید تحقق آنها می‌تواند برای یک آینده با ثبات در این تیم مفید باشد.

در 6 ماه گذشته در امتداد این اهداف حرکت کردیم و به لطف خدا در کنار تحقق این اهداف نتیجه هم گرفتیم.

تسنیم: وقفه 51 روزه لیگ برای تیم شما مفید است یا جزو آن دسته از مربیانی هستید که به آن نقد دارید؟

وقفه لیگ از حد معمولش بیشتر است. قاعدتا تعطیلات نیم فصل باید بین 3 تا 4 هفته باشد اما این تعطیلات نزدیک به 8 هفته است و باید برنامه‌ریزی بهتری انجام می‌شد و دانش‌هایی که در خدمت فوتبال است امکان کمک کردن در چنین چالش‌هایی را به ما می‌دهد. ما در این مقطع نگاه خودمان را داریم.

تیم‌هایی که امسال دنبال نتایج مقطعی هستند حق دارند که هزینه زیادی در فصل نقل و انتقالات انجام دهند اما استراتژی ما برای آینده است و به همین دلیل با آنکه 3 بازیکن یعنی بابک حاتمی، میلاد کرمانی و مهدی سیدصالحی از تیم ما جدا شدند اما به دنبال اضافه کردن بازیکن نیستیم اگرچه به دلیل اهداف بلند مدت امکان دارد از رده جوانان و پایه تیم خود یا تیم‌های 2-3 بازیکن دیگر را به تیم اضافه کنیم. تمام کار ما در ادامه راه بسترسازی برای آینده و داشتن تیمی باثبات است.

تسنیم: به کورس بالای جدول نزدیک هستید، به کسب سهمیه آسیا هم فکر می‌کنید؟

چراکه نه. تا همین جا هم با عملکردی که داشتیم شایسته کسب سهمیه آسیا بودیم و اگر بتوانیم نقاط ضعف خود را ترمیم کنیم در پایان فصل توانایی رسیدن به این هدف را خواهیم داشت.

تسنیم: اکنون که بحث به اینجا رسید، در این باره که یک تیم در جام حذفی با 5 یا 6 دیدار سهمیه آسیا را کسب می‌کند و در مقابل از لیگ برتر با 30 هفته مسابقه فشرده تنها 2 و نهایتا 3 تیم سهمیه مستقیم در آسیا را دریافت می‌کنند، نظرتان چیست؟

جایگاهی که ما برای قهرمان جام حذفی قائل هستیم و این تیم را مستقیم به آسیا می‌فرستیم منطبق با شیوه و نوع برگزاری جام حذفی نیست. جام حذفی به گونه‌ای برگزار می‌شود که اتفاقات فوتبال تاثیر بسیاری در تعیین تیم قهرمان دارد. در برخی زمین و ورزشگاه‌ها هیچ تفاوتی بین تیم لیگ 2 با بایرن مونیخ وجود ندارد چراکه زمین آنقدر ناهموار است که عملا امکان بازی فوتبال در آن نیست. از سوی دیگر مسابقات به صورت رفت و برگشت نیست و اتفاقی که در این فصل شاهد آن بودیم هم این بود که 80 درصد مسابقات حذفی به پنالتی کشیده شد.

اینکه تیم‌ها با استفاده از پنالتی بالا بیایند ملاک قدرت و ضعف آنها نیست و اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا یا کشورهای صاحب فوتبال برای جام حذفی جایگاه قائل هستند برای نوع برگزاری‌اش هم همان جایگاه را در نظر می‌گیرند. بهتر است تیمی که قهرمان جام حذفی می‌شود به جای صعود مستقیم به آسیا در دیداری رفت و برگشت به مصاف تیم چهارم لیگ برتر برود و در نهایت تیم برنده  راهی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا شود، همچنین تیم‌های اول تا سوم لیگ هم مستقیم به آسیا بروند چرا که با شیوه فعلی الزاما تیم بهتری از ایران با قهرمانی در حذفی به آسیا نمی‌رود.

تسنیم: سایپا به همراه نفت با 13 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ تا نیم فصل را داشتند اما از تیم شما نه تنها یک مدافع بلکه هیچ بازیکنی به تیم ملی دعوت نشده و سایپا مدت‌هاست در تیم ملی نماینده ندارد. چرا برخی تیم‌ها مدت‌هاست با هر روند و نتیجه جایی در فهرست تیم ملی ندارند؟

این موضوع تازه‌ای نیست و شاید از 15 سال پیش تاکنون فوتبال ما به همین شکل بوده است. مشکل اصلی فوتبال ما این است که چه شخص و چه تشکیلاتی که به فوتبال در کشورمان خدمت می‌کنند دیده نمی‌شوند. فجرسپاسی منشا چه خدماتی به فوتبال ایران بود و اکنون کجاست؟ این نگاه غلط همیشه وجود دارد و مربیانی که به فوتبال ایران خدمت می‌کنند را نمی بینیم. اتکای فوتبال ما به تیم‌هایی است که تنها مصرف کننده هستند آینده ما را تضمین نخواهد کرد و نتیجه آن هم همین می‌شود که فوتبال ما نزول کرده و دیگران از ایران جلو خواهند زد.

مسئولان دولتی و مجلس ما باید ارزیابی و ارزشیابی کنند و قوانین را به نفع کسانی که دیدگاه خدمت دارند برگردانند نه اینکه قوانین به ضرر آنها باشد چراکه در نهایت تیم‌های فعال در حوزه سازندگی توانایی مقاومت نخواهند داشت. داشتن نگاه مقطعی به این موضوع و اینکه تنها در زمان اعلام فهرست تیم ملی به آن بپردازیم هم چاره کار نیست. این وظیفه رسانه‌هاست چراکه آنها توانایی تغییر افکار عمومی را دارند و باید این دیدگاه را نسبت به خدمتگزاران فوتبال عوض کنند. این مسئله ریشه‌ای فوتبال ماست نه اینکه تنها در مقطعی از زمان بخواهید خبرسازی کنید.

تسنیم: هدف ما هم خبرسازی یا گرفتن یک جمله علیه فهرست تیم ملی نیست، سوال این است که آیا تیم شما شایسته داشتن یک بازیکن هم در تیم ملی نبوده، آن هم با داشتن خط دفاعی موفق، در حالی که برخی تیم‌ها با آمار گل خورده بالا در تیم ملی مدافع دارند.

من با شما موافقم اما سوالم این است که چرا مقطعی و به عنوان نمونه اکنون که فهرست تیم ملی اعلام شده به آن می‌پردازید؟

تسنیم: برای اینکه فهرست تیم ملی نمود عینی برای طرح این سوال است.

بله و البته اینکه تیم ملی فوتبال ما سال به سال نزول می‌کند، در رده پایه ناکام هستیم و هر بازیکن ستاره‌ای که از فوتبال ما می‌رود دیگر بازیکنی برای جایگزینی او نداریم نمودهای این عرصه است و به همین دلیل هم گفتم که رسانه باید دیدگاه افکار عمومی را تغییر دهد. باید مربیانی که زندگی خود را در فوتبال پایه گذاشتند شناسایی کنید. همچنین باشگاه‌هایی که اعتبار و هزینه خود را در سازندگی گذاشتند را به نسبت آنهایی که تنها برای کسب مقام هزینه می‌کنند، شاخص کنید.

تسنیم: این صحبت شما در مورد خدمتگزاران فوتبال، فرصت خوبی است تا سوالی دیگر را مطرح کنیم. نقل قولی منتسب به مسئولان فدراسیون فوتبال وجود دارد که شما برای پذیرفتن فعالیت در تیم فوتبال امید خواهان دستمزدی چند صد میلیونی شده‌اید.

شما ابتدا باید نقل کننده این اظهارات را مشخص کنید اما اگر فردی چنین حرفی را زده، دروغ کثیفی گفته است. 3-4 سال پیش من صرفا با کفاشیان در این مورد صحبت کردم. ما 2 جلسه برگزار کردیم که به هیچ عنوان صحبتی در مورد مبلغ قرارداد نشد. در آن مقطع تیم امید 3 ماه وقت داشت و من به فدراسیون اعلام کردم که اگر، چه اقداماتی را انجام دهند هدایت این تیم را قبول خواهم کرد. یک کلمه هم درباره قرارداد صحبت نکردم و هر فردی چنین موضوعی را گفته، دروغ بزرگی را بیان کرده است.

تسنیم: به تیم سایپا بازگردیم، گفتید که در نیم فصل بازیکن خاصی را مدنظر ندارید. از سوی دیگر اگر بازیکنی مانند بابک حاتمی به تیم دیگری نرود آیا او را در تیم حفظ خواهید کرد؟

خودم با حاتمی صحبت کردم و دیدم که علاقه دارد از سایپا برود اما اینکه سرنوشت او در تیم‌های دیگر چه شده را نمی‌دانم.

تسنیم: کاوه رضایی چطور، گویا استقلال او را می‌خواهد؟

به عنوان سرمربی خواهان ادامه حضور کاوه رضایی هستم اما موضوع اصلی این است که قرارداد رضایی این فصل با باشگاه تمام خواهد شد.باشگاه هم اصرار دارد که این بازیکن قراردادش را تمدید کند تا در پایان فصل باشگاه سرمایه خود را از دست ندهد. سعی می‌کنم در زمان تعطیلات با کاوه صحبت و او را راضی کنم که قراردادش را با سایپا تمدید کند.

تسنیم: در نیم فصل چه برنامه اردویی دارید؟

برنامه خود را با اردوهای مدنظرم به باشگاه ارائه دادم که برگزاری آن منوط به نظر باشگاه و بودجه آن است.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.