بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10160337
مراسم اربعین حسینی در امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد

حجت الاسلام سید محمد علی مدرسی: امام حسین(ع) ذخیره عظیم الهی است


مراسم عزاداری اربعین حسینی صبح امروز در امامزاده جعفر(ع) یزد با قرائت زیارت اربعین و سخنرانی حجت الاسلام سید محمد علی مدرسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، مراسم عزاداری اربعین حسینی صبح امروز در امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد.

 در این مراسم حجت الاسلام سید محمد علی مدرسی با اشاره به روایاتی از امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) در پاسخ به یکی از اصحابش که زمانی که به یاد امام حسین(ع) می‌افتم، چه بگویم: فرمودند: 3 بار بگویید: «صلی الله علیک یا ابا عبدالله».

این خطیب توانا امام حسین(ع) را یک ذخیره عظیم الهی عنوان کرد و ادامه داد: بشر در مسیر الی الله برای رسیدن به کمال نیاز به نیروی معنوی قدرتمندی دارد که حب امام حسین(ع)، زیارت ایشان و گریه برای امام حسین این نیرو را به انسان می‌دهد.

حجت الاسلام مدرسی با بیان اینکه مقام معیت در آخرت مقام بسیار بالایی است، گفت:حب الحسین نه تنها انسان را از جهنم خلاص و روانه بهشت خواهد کرد، بلکه او را به درجه معیت و هم نشینی با ائمه معصومین(ع) در بهشت خواهد رساند.

وی با بیان اینکه ما تنها برای امام حسین(ع) مراسم اربعین برگزار می‌کنیم، تأکید کرد: مصیبت امام حسین، آنقدر مصیبت عظیمی است که نه تنها انسان‌ها بلکه آسمان و زمین نیز به خاطر آن گریه می‌کنند.

مدرسی با اشاره به حق ویژه‌ای که امام حسین بر گردن همه عالم دارد، با اشاره به روایتی یادآور شد: اگر کسی هر سال به حج برود ولی به زیارت امام حسین(ع) نرود، حقی از حقوق الله را ترک کرده  است.

وی ادامه داد: شهادت امام حسین(ع) تحول ساز و دگرگون ساز است و اگر انسان آماده باشد، عشق امام حسین(ع) او را به اوج خواهد رساند.

گفتنی است این مراسم که با قرائت زیارت اربعین آغاز شده بود با روضه‌خوانی، نوحه خوانی و سینه زنی عزادارن حسینی پایان یافت.

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.