بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 29817843
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خبر داد

حضور 407 فیلم در جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد از هفتم تا نهم مردادماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد از هفتم تا نهم مردادماه خبر داد.

علی غیاثی ندوشن با با بیان اینکه 475 اثر در سامانه مربوط به جشنواره به ثبت رسید، گفت: ازاین تعداد مجموعا 407 به دبیرخانه جشنواره رسید،  که 153 در بخش فیلم مستند، 225 اثر در بخش فیلم داستانی، 10 فیلم در بخش ویژه مستند و 12 اثردر بخش ویژه داستانی قرار دارند و 7 فیلم نیز به دلایل نقص فنی از جشنواره بازماندند.

وی عنوان کرد: استان‌های تهران، قم و یزد به ترتیب بیشترین آثار ارسالی به جشنواره را دارند و از 32 اثر ارسالی استان به جشنواره، 19 فیلم مستند، 11 فیلم داستانی و درهر کدام از بخش‌های ویژه مستند و ویژه داستانی یک اثر قرار دارد.

غیاثی ندوشن با اشاره به فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره ادامه داد: فیلم‌های خوبی به جشنواره ارسال شده بود و باتوجه به محدودیت و مضمون جشنواره، این موضوع کار دبیرخانه و هیئت انتخاب این جشنواره را بسیار سخت کرده بود و بنابراین هیئت انتخاب با توجه به صلاحدید فیلم‌هایی که با مضمون و محتوای جشنواره همسوتر بود را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت انتخاب فیلم‌های جشنواره از فیلم‌سازران برجسته کشوری هستند، اعلام کرد: هیئت انتخاب جشنواره،  27 فیلم مستند و 30 فیلم داستانی را با توجه به اولویت موضوعی جهت حضور در بخش مسابقه جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد انتخاب کردند.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان گفت: برگزاری کارگاه آموزشی فیلم کوتاه توسط دکتر احمد الستی، برگزاری کارگاه آموزشی فیلم مستند توسط همایون امامی، نمایش فیلم آبی کمرنگ به کارگردانی آرش لاهوتی و دارای تندیس بهترین فیلم بخش بین الملل جشنواره فیلم حقیقت در سال گذشته و نمایش فیلم متهمین دایره بیستم به کارگردانی حسام اسلامی دارای سیمرغ بلورین و بهترین فیلم مستند سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از برنامه‌های جنبی جشنواره فیلم رضوی است.

وی با بیان اینکه در بخش ویژه این جشنواره به آثاری که محتوا و مضمون آن‌ها حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه‌های رضوی باشد، پرداخته شده است، ادامه داد: به بهترین فیلم با موضوع کرامت انسانی تندیس طلای، دیپلم افتخار و پرداخت 80 میلیون ریال جایزه نقدی اعطا می‌گردد.

غیاثی با اشاره با جوایز بخش فیلم مستند و داستانی این جشنواره اعلام کرد: به بهترین فیلم کوتاه داستانی تندیس طلایی، دیپلم افتخار و 70 میلیون ریال جایزه نقدی، به دومین فیلم برتر کوتاه داستانی دیپلم افتخار و پرداخت 50 میلیون ریال جایزه نقدی و به سومین فیلم برتر این بخش دیپلم افتخار و  30 میلیون ریال جایزه نقدی تعلق می‌گیرد و جوایز فیلم مستند جشنواره نیز به همین صورت تعریف شده است.

وی اعلام کرد: مراسم اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد در تاریخ ١٠ مرداد  برگزار می‌شود.

 انتهای پیام/ف

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.