بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10948794
نماینده ولی فقیه در استان یزد:

حفظ اسلامیت نظام اعتلای «حدیث ثقلین» است/امام(ره)؛ مبتکر معنای «اطیعو الرسول»


نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به این که امام خمینی با دو ویژگی اتکا به خدا و عشق ورزی به مردم و رفتارو عملش توانست راه امام حسین (ع) را به مردم نشان بدهد گفت: امام خمینی (ره) مبتکر اطیعو الرسول در جامعه انقلاب اسلامی بود و حفظ اسلامیت نظام اعتلای حدیث ثقلین است.

به گزارش یزد آوا، نماینده ولی فقیه در یزد در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی ضمن تبریک ایام تبریک دهه فجر با اشاره به حدیث ثقلین که پیامبر فرمودند دو چیز گرانبها در بین شما جای گذاشتم یکی کتاب خدا و دیگری اهل بیتم و این  دو تا قیامت از هم جدا نمی شوند افزود: اگر به کتاب خدا و عترت پیامبر را در زندگی مد نظر خود قرار دهیم هرگز به گمراهی  و تباهی کشیده نمی شویم.


آیت الله ناصری عنوان کرد: کتاب خدا تمام موضوعات زندگی از قبیل چگونه زیستن و معاشرت کردن؛ احکام قضایی؛ اقتصادی ؛ جنگ وجهاد ؛امربه معروف ونهی از منکر ؛ سیاست داخلی و خارجی؛علم و تقوا وایمان وقدرت و .......را در برمی گیرد.

وی بیان کرد: ما در جلساتی به برادران اهل سنت نیز اعلام کردیم که این دستور پیامبر خدا (ص) نباید زمین بماند و باید در جامعه اسلامی اجرایی شود. 


وی افزود:برای اینکه کسی بخواهد به قرآن و معنایش عمل بکند راهی جز تشکیل حکومت الهی نیستو لازمه این راه تشکیل حکومت الهی است.


نماینده ولی فقیه در یزد در ادامه تصریح کرد: عمل کردن به دستورات قرآن نیاز به کسانی دارد که این مفاهیم را پیدا کنند و خداوند خداوند آنها را انتخاب کرده است که اهل بیت هستند.


آیت الله ناصری با بیان اینکه حاکمیت اسلام یک اصل واجب است افزود: در زمان غیبت امام زمان(ع) رهبری جامعه بر عهده  کسی است که شرایط اهل بیت را داشته و عادل؛عالم و مجتهد به احکام الهی در جامعه باشد .

امام جمعه یزد با بیان اینکه امام خمینی (ره) ‌آمد تا احکام دین را پیاده کند، خاطرنشان کرد: ولی‌فقیه باید آگاه، مدیر، مدبر و شجاع باشد زیرا تنها در صورت داشتن چنین شرایطی است که دشمنان نمی‌توانند ملت را به غارت ببرند همچنانکه اکنون 36 سال است به رغم تلاش‌های بسیاری نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند.


وی عنوان کرد: دلیل اطاعت از ولی امر را دستورات خدا و پیامبر دانست و چارچوب ولایت توسط امام خمینی ترسیم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطر نشان کرد: از آنجا که می‌خواهیم احکام اسلام پیاده شود، این افراد باید عادل باشند و احکام الهی را بفهمند و در جامعه پیاده کنند، باید شجاع باشند که از تهدیدات دشمن نترسند و در مقابل دشمنان بایستند


نماینده ولی فقیه با اشاره به این که امام خمینی با دو ویژگی اتکا به خدا و عشق ورزی به مردم و رفتارو عملش توانست راه امام حسین (ع) را  به مردم نشان بدهد گفت: امام خمینی (ره) مبتکر اطیعو الرسول در جامعه انقلاب اسلامی بود و حفظ اسلامیت نظام اعتلای حدیث ثقلین است.


آیت الله ناصری در پایان حفظ اسلام و پاسداری از خون شهدا و نگهداری از سرزمین خود را تکلیف و وظیفه هر مسلمان دانست.

منبع: یزد رسا




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.