بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 25312443
4 ماه از افشاگری های جنجالی از میراث یزد گذشت؛

حقیقت رسوایی مالی در اداره میراث یزد چه بود؟


4 ماه از افشای رسوایی مالی در اداره میراث فرهنگی یزد گذشت و مسئولین ارشد استان تنها به جا به جایی بی سر و صدای مدیرکل این اداره بسنده کردند، بی آنکه خبری از برخورد با متخلفان به میان بیاید.

به گزارش یزد آوا، بعد از اینکه به مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد اتهاماتی در رسانه ها وارد شد، وی فوراً اقدام به برگزاری نشستی خبری برای پاسخگوئی به این اتهامات کرد. هر چند بدون  بررسی ادعای رسانه ها و ادله و شواهد این مقام مسئولِ غیر بومی نمی توان درباره حقیقت اتفاق افتاده اظهار نظر کرد اما نحوه برخورد وی با یک شایعه می تواند سرمشقی برای مدیران بومی یزد باشد.

اینکه بدون جار و جنجال، بدون فحاشی به منتقدان و بدون کشاندن کار به محکمه تنها به شایعاتی که در میان اهالی رسانه و به تبع آن ها مردم دهان به دهان می چرخد پاسخ داده شود، می تواند الگویی برای سایر مدیران باشد.

چندی پیش در شهر یزد مدیری داشتیم که وقتی از برگزاری جشن تولد در ساعت اداری در محل کارش انتقاد شد، نه تنها عذرخواهی نکرد بلکه برای نشان دادن اینکه رابطه های محکمی دارد، اعلام کرد بهترین جشن تولد زندگی اش را برگزار کرده است. استاندار یزد هم مصاحبه ای کرد و از پیگیری تخلف دم زد، پر واضح است که این پیگیری هم به سرنوشت بقیه وعده ها دچار شد.

یا مثلاً مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد، که از فشارها به ستوه آمده بود اعلام کرد در مقابل زیاده خواهی های افراد مرتبط با استاندار یزد که می خواهند هزینه یک میلیاردی بر شهرداری وارد کنند، کوتاه نمی آید و استعفا می دهد تا در این فعالیت ها سهیم نباشد. روابط عمومی استانداری یزد تکذیبیه ای منتشر کرد و  بدون اشاره به اینکه نقش استاندار در مسائل فرهنگی آن هم در شهرداری یزد چیست، اعلام شد که افراد مرتبط با استاندار یزد این طرح را با وی مطرح کرده اند! نهایتاً هم با همین تکذیبه همه قضایا ختم شد. البته فشارها از سوی سایت های حامی استانداری یزد هنوز هم ادامه دارد، اما مسئولین دیگر موضعی رسمی در این خصوص اتخاذ نکرده اند.

تاسف بار تر از تمام این وقایع حواشی ایجاد شده حول رسوایی مالی در اداره میراث فرهنگی یزد بود. 4 ماه قبل یکی از نشریات یزدی ادعا کرد فسادی در این اداره اتفاق افتاده است. فسادی که بعداً مشخص شد مبلغ آن 342 میلیون تومان بوده است.

 

 

مهدی شرافت در آن زمان قول داد، در نشستی خبری به اتهامات پاسخ دهد. البته این وعده هم به رسم بقیه وعده های دولتمردان عملی نشد. هیچ برخوردی هم با مسئول این فساد صورت نگرفت. مدتی گذشت و وقتی اوضاع آرامتر شد، شرافت در اینستاگرامش خبر از رفتن خود( نه برکناری و نه استعفا) داد! جالب است که بدانید در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی یزد هم از فعالیت های همین مدیر تقدیر شد بی آنکه کسی بگوید، چرا این مدیر از سمت خود کنار گذاشته شده است!

یعنی می توان در سیستم شایسته سالاری دولت به مدیریت رسید. مرتکب 342 میلیون تومان تخلف مالی(بر ملا شده) شد، و همچنان به خدمت(؟!) ادامه داد. هیچ کس هم به خود زحمت نمی دهد از این فرد بازخواست کند. مردم هم باید منتظر بمانند تا مدیر متخلف یا به علت کهولت سن بازنشسته شود و یا اینکه به لقاءالله بپیوندد تا از آسیب های مدیریت وی در امان بمانند.

اکنون 4 ماه از فرو افتادن تشت رسوایی رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی یزد می گذرد. براستی قرار نیست نشستی خبری برگزار شود تا مدارک بی گناهی وی منتشر شده و از اتهامات تبرئه شود؟ در صورت گناهکار بودن قرار نیست برخوردی با وی صورت بگیرد؟ نقش دستگاه های نظارتی چه می شود؟ چه فرد یا نهادی در یزد به دنبال تحقق آرمان هایی نظیر عدالتخواهی، مبارزه با مفاسد اقتصادی و تخلفات اداری است؟!
 

انتهای پیام/

یزد رسا




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.