بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 32877181
تابش:

حق پرستاران را ادا کنیم


نماینده مردم اردکان گفت: پرستاران سمبل امید و آرامش هستند، حقشان را ادا کنیم.

به گزارش یزد آوا، محمدرضا تابش شنبه شب با حضور در خانه یکی از پرستاران بازنشسته و در جمع تعدادی از پرستاران شهرستان، آنها را فرشتگان زمینی و از ارکان مهم نظام سلامت دانست و افزود: پرستاران سمبل امید و آرامش هستند، آنها را ناامید و نگران نکنیم و حقوقشان را پاس بداریم و خواسته هایشان را محقق سازیم.

وی تصریح کرد: نقش ارزنده و تاثیرگذار پرستاران در نظام سلامت و مراقبت از بیماران و پیشگیری از بیماری‌ها، بر هیچ کس پوشیده نیست و قطعا مردم، مجلس و دولتمردان قدردان زحمات این قشر صبور و آگاه و زحمتکش هستند.

تابش رسیدگی به خواسته های مروجان و حافظان سلامت را با کمک انجمن های صنفی فعال و حمایت معاونت مربوطه در وزارت بهداشت و همراهی کمیسیون‌ های بهداشت و اجتماعی مجلس را ضروری برشمرد و عنوان داشت: قاطبه نمایندگان مجلس حامی این عزیزان و پیگیر رفع مشکلاتشان هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: مجلس با حمایت از طرح تحول سلامت، بر کارآمد تر کردن این طرح و رفع تبعیض های موجود، تاکید دارد.

وی فراگیری آموزش های جامع و منطبق بر استانداردهای روز دنیا و آشنایی پرستاران با علوم اجتماعی، مددکاری و روانشناسی را ضروری دانست و خواستار اهتمام نظام پرستاری به ارائه آموزش های کامل و جامع به پرستاران شد تا توانایی رفع مشکلات و کاهش آلام و دردهای بیماران را در حد اعلا داشته باشند.

تابش با بیان اینکه حرکت دنیا به سمت کاهش تخت های بیمارستانی است اظهار داشت: با توجه به هزینه حدود یک میلیارد تومانی هر تخت بیمارستانی، ما نیز باید به سمت فراهم کردن محیط زیستی پاک و تغذیه سالم و ترویج سبک زندگی درست برای مردم حرکت کنیم تا نیاز به تخت های بیمارستانی کم شود و با مشارکت بخش خصوصی و مردم؛ طرح‌ هایی همچون پرستار در خانه که می تواند به کاهش هزینه ها منجر شود و از نظر روانی شرایط بهتری را برای بیمار فراهم کند را به مرحله اجرا در آورد.

نماینده مردم اردکان پیگیری مطالبات معوق حدود یکساله پرستاران و اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که از خواسته‌های اساسی و به حق و مهم پرستاران است را از جمله مواردی دانست که مجلس و دولت باید اهتمام بیشتری برای انجام آن داشته باشند.

در این دیدار که در فضایی صمیمی انجام شد؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان و تعدادی از پرستاران شهرستان به بیان برخی دغدغه ها و خاطرات شغلی خود پرداختند.

نماینده مردم اردکان همچنین در مذاکره تلفنی با معاون پرستاری وزیر بهداشت و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران پیگیر برخی درخواسته های جامعه پرستاری شهرستان اردکان شد که دکتر مریم حضرتی و مهندس طاهر موهبتی قول مساعد پیگیری و در مواردی تخصیص اعتبار لازم را دادند.

اردکان 200 پرستار دارد.

انتهای پیام/س*




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.