بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 6297423
امام جمعه یزد:

حمله به سوریه برای آمریکا نتیجه مشابهی با حمله به عراق وافغانستان دارد/ پول نفت،عرب‌ها را ازخود بیخود کرد


نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به تهدید حمله نظامی به سوریه از سوی انگلیس و آمریکا گفت: شعله‌ور شدن آتش درگیری و فتنه در سوریه دامن آمریکا و متحدانش را خواهد گرفت.

 
 

به گزارش یزد آوا، آیت‌الله محمدرضا ناصری  در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد ،با اشاره به اینکه تمام وجود شهیدان رجایی و باهنر خدمت به مردم وکسب رضای خداوند بود اظهار داشت: دشمنان و استکبار جهانی با به شهادت رساندن رئیس جمهور و نخست وزیر انقلاب نوپای اسلامی ایران قصد داشتند تا باعث متوقف شدن این انقلاب شوند .

رجایی و باهنرهوای نفس را زیر پای خود له کردند

امام جمعه یزد گفت: شهیدان رجایی و باهنر همه چیز را برای رضای خداوند متعال و خدمت به خلق خدا می خواستند و هرگز بدنبال ریاست طلبی نرفته و هوای نفس را زیر پای خود له کردند.

خطیب جمعه یزد با تاکید بر الگوگیری از این دو شهید والامقام خواستار خدمت صادقانه به جامعه و اسلام شد و تصریح کرد: باید همواره در انجام هرکاری خداوند را شاهد و ناظر بر اعمال بگیریم و با هوای نفس خود مبارزه کنیم.

وی اضافه کرد: دشمنان، یاران باوفای امام راحل و خدمتگزاران صادق این نظام را در قامت نخست وزیر و رئیس جمهور این خاک به شهادت رساندن و فاجعه ای عظیم به بار آوردند به خیال اینکه کار ایران و اسلام تمام است اما دیدند که این نظام با قدرت ایستاده است.

مهار ریاست در جامعه برعکس شده است

ناصری افزود: متاسفانه برخی برای حفظ ریاست دست به هر کاری می زنند که این باعث می شود مسیر گمراهی را طی نمایند.

وی با اظهار تاسف از اینکه اکنون مهار ریاست در جامعه برعکس شده گفت: در حال حاضر همه در بند ریاست و پست و مقام خود هستند و دست به کارهایی می زنند که در شان این نظام نیست و تفاوتی هم ندارد در چه پست و مقامی باشند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر هیئت دولت و رئیس جمهوربا مقام معظم رهبری ، گفت: ایشان دولت جدید را به توکل به خداوند ،صداقت ،عجله نکردن در کارها و تصمیم گیری ها سفارش نمودند.
ناصری افزود: دولت جدید همانگونه که رهبری فرمودند باید با توکل بر خداوند متعال در مسیر کسب رضای خداوند و خدمت به مردم گام برداشته و در همه جا نیزاز مردم کمک بخواهد.
امام جمعه یزد با ذکر این نکته که باید سه اصل عزت،کرامت و عظمت در مورد ارتباط کشور اسلامی ایران و دیگر کشورها حفظ شود،گفت: مسئولان باید همواره مدافع حق و حقیقت باشند و یک ذره نیز از اصول انقلاب اسلامی ایران عقب نشینی نکنند.

شعله‌ور شدن آتش درگیری و فتنه دامن آمریکا و متحدانش راخواهد گرفت/ حمله آمریکا به سوریه نتیجه مشابهی با حمله به عراق و افغانستان دارد

 ناصری  با اشاره به تهدید حمله نظامی به سوریه از سوی انگلیس و آمریکا اظهار داشت: شعله‌ور شدن آتش درگیری و فتنه در سوریه دامن آمریکا و متحدانش را خواهد گرفت.

خطیب جمعه یزد با تاکید بر اینکه حمله آمریکا به سوریه نتیجه مشابهی با حمله به عراق و افغانستان دارد افزود: آمریکایی‌ها چشم بسته حرکت می‌کنند و بدون اینکه عواقب کار خود را بسنجند دست به کار می‌شوند و یا تهدید به انجام کاری می‌کنند.

نتیجه کار آمریکا در سوریه چیزی جز ویرانی و کشتار مردم بی گناه نیست

خطیب جمعه یزد با اشاره به اینکه انگلیس و فرانسه و آمریکا چشم بسته جلو می‌روند بیان کرد: فرض بر اینکه چند موشک هم به خاک سوریه پرتاب کنند آیا چیزی به غیر از ویرانی و خرابی و کشتار مردم بی‌گناه که دفاعی از خود ندارند نصیب این جنایتکاران خواهد شد؟

پول نفت، عرب‌ها را از خود بیخود و سرمت کرده است

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه پول نفت، عرب‌ها را از خود بیخود و سرمت کرده و جهل آن ها را برانگیخته است  افزود: درآمدی که حاصل از فروش نفت به جیب عرب سرازیر شده باعث شده جاهلیت آن ها گل کند و دوباره جان بگیرد از این رو بدون عقل و تدبیر سعی در نابودی اسلام و مصالح مسلمانان دارند.

امام جمعه یزد ادامه داد: اینکه برخی کشورهای عربی با پول نفتی که به آمریکایی ها می دهند و آتش این درگیری را شعله ور می کنند دستاوردی جز نفرت و در نتیجه خشم خداوند ندارد.

وی تصریح کرد: هدف نهایی در این جنگ و ستیزها کشور ایران است و چون این کشور در برابر انحرافات و اقدامات دین ستیزانه آن ها ایستاده است قصد دارند از راه های مختلف به ما فشار بیاورند اما غافل از این هستند که کشور مسلمان ایران با توکل بر خداوند و ایستادگی، آن ها را نابود می کند.

وی با بیان اینکه این اقدامات از لج کشور مسلمان و مقدس ایران است تصریح کرد: هدف نهایی در این جنگ و ستیزها کشور ایران است و چون این کشور در برابر انحرافات و اقدامات دین ستیزانه آنها ایستاده است قصد دارند از راه‌های مختلف به ما فشار بیاورند.

با اشاره به درگیری های اخیر در سوریه و تهدیدات آمریکا علیه این کشور اظهار داشت: آمریکایی ها چشم بسته حرکت می کنند و توجهی به عواقب کار خود ندارند و آن را نمی بینند.

وی با تشریح سوابق آمریکا در ایجاد آشوب و درگیری و جنگ افروزی در منطقه ادامه داد: آمریکایی‌ها نتیجه حمله به عراق و افغانستان را دیده‌اند و می‌دانند که حمله به سوریه هم نتیجه مشابهی دارد اما بازهم برخوردهای به دور از عقلانیت دارند و تا کنون در اقدامات خود نشان داده‌اند که به عواقب کار توجه نمی‌کنند.

خطیب جمعه یزد با خطاب قرار دادن سران این کشور جنایتکار و فاسد افزود: چرا فکر نمی کنید که عواقب کار شما و تهدیدات شما چه می شود و دائم به دنبال هوای نفس خود هستید.

 

منبع:یزد رسا

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.