بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35245044
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد:

حوزه خانواده به یک برنامه منسجم نیاز دارد


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: نیازمند یک برنامه‌ریزی منسجم در حوزه خانواده هستیم، موازی کاری و پراکندگی کارها در حوزه خانواده‌ علاوه بر اینکه منفعتی به دنبال ندارد ممکن است آسیب نیز به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، فخرالسادات خامسی یزد صبح امروز در نشست کارگروه ازدواج گفت: متأسفانه در حوزه‌های اجتماعی به‌خصوص حوزه خانواده سلیقه‌ای عمل کردن، موازی کاری و پراکنده کار کردن نه تنها در استان بلکه در کشور به چشم می‌خورد و ممکن است چندین دستگاه یک کار تکراری انجام دهند و بعضی کارها از نظر دور بماند.

وی با بیان اینکه نیازمند یک برنامه‌ریزی منسجم در حوزه خانواده هستیم، تصریح کرد: موازی کاری و پراکندگی کارها در حوزه خانواده‌ علاوه بر اینکه منفعتی به دنبال ندارد ممکن است آسیب نیز به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به طرح ارائه‌شده در خصوص خانواده در این جلسه، این طرح را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: این طرح به ادارات ارسال می‌شود و پس از دریافت مکتوب پیشنهادات و نقطه نظرات دستگاه‌های متولی در حوزه خانواده و اصلاح طرح، در نشست مشترک کارگروه خانواده و کارگروه فرهنگی اجتماعی مطرح می‌شود که چنانچه مورد استقبال قرار بگیرد می‌تواند موفقیت‌های چشمگیری داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با بیان اینکه متأسفانه در حوزه فرهنگی اجتماعی نقشه راه نداریم،افزود: چون تصمیمات و طرح‌ها در این حوزه مقطعی انجام می‌شود ممکن است به سرانجام نرسد و بنابراین باید حوزه فرهنگی اجتماعی پروژه محور باشیم که همه  چیز در آن تعریف شده باشد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه صرفاً مهندسی به حوزه اجتماعی و خانواده اشتباه است، ادامه داد: این حوزه ابعاد و مؤلفه‌های خاصی دارد و با دیگر حوزه‌ها متفاوت است و چنانچه این موارد در آن توجه نشود نمی‌توانند منجر به موفقیت شود.

محمدعلی طالبی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست از طرح ارائه‌شده در خصوص خانواده استقبال کرد و گفت:این طرحی بسیار خوب است و ابعاد مختلف را در برگرفته است و  دستگاه‌های مسئول نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود در خصوص این طرح را ارائه دهد و سپس این طرح برای تصویب در نشست مشترک کارگروه زنان و خانواده و کارگروه فرهنگی اجتماعی مطرح شود.

وی با بیان اینکه طرح ارائه‌شده قابلیت طرح کشوری نیز دارد، ادامه داد: می‌توان این طرح را در استان به صورت پایلوت اجرا کرد و چنانچه موفقیت‌آمیز باشد در سطح کشور نیز به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.