بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 32532370
مسئول دبيرخانه بين‌المللي يزد حسينيه ايران:

خواهرخواندگي يزد و كربلا پيگيری شود/ لزوم احداث خانه فرهنگ يزد و كربلا


مسئول دبيرخانه بين‌المللی يزد حسينيه ايران خواستار احيا و پيگيري مجدد خواهرخواندگی يزد و كربلا توسط شورای شهر پنجم شد.

به گزارش یزد آوا، سيدحسن حسيني در ديدار با رئيس شوراي شهر يزد ضمن ابراز خرسندي از طرح خواهرخواندگي يزد با شهرهاي مهم جهان، خواستار احياي خواهرخواندگي بين يزد و شهر مقدس كربلا شد.

وي يادآور شد: اين طرح در سال‌هاي قبل توسط دبيرخانه بين‌المللي يزد حسينيه ايران به شوراي شهر چهارم ارائه و در آن شورا مصوب شده بود.

حسيني بيان كرد: در اين طرح، افزايش مناسبات فرهنگي و اقتصادي با توجه به حضور كربلايي‌هاي مقيم شهر يزد همچنين نامگذاري يكي از اماكن عمومي يزد به نام كربلا و يكي از اماكن عمومي كربلا به نام يزد و ساخت يكي از نمادهاي يزد در كربلا و نماد شهر مقدس كربلا در يزد پيشنهاد شده بود.

وي همچنين تاكيد كرد: ايجاد خانه فرهنگ يزد و كربلا نيز در اين طرح ديده شده بود كه با احياي مجدد اين طرح و به ثمر نشستن آن، شاهد رونق اقتصادي و فرهنگي بين اين دو شهر خواهيم بود.

رئيس شوراي شهر يزد نيز در اين ديدار ضمن استقبال از اين طرح، خواستار پيگيري دبيرخانه بين المللي يزد حسينيه ايران براي به ثمر نشستن طرح مصوب خواهرخواندگي يزد و كربلا شد.

غلامعلي سفيد اظهار داشت: شوراي شهر يزد هم تمام همت و تلاش خود را براي به ثمر رسيدن اين طرح به كار مي گيرد.

ساخت شهر موزه بين المللي امام حسين (ع) با رويكرد جذب گردشگر و رونق اقتصادي شهر يزد با توجه به ثبت جهاني شهر يزد همچنين ارائه طرح هايي براي برپايي جشن‌هاي مناسبتي و ايجاد فضاي شاد و مفرح از ديگر موضوعاتي بود كه از سوي دبيرخانه بين المللي يزد حسينيه ايران به رئيس شوراي شهر يزد پيشنهاد و مقرر شد براي تحقق آنها برنامه ريزي شود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.