بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10217578
آخرین دستپخت های طیف افراطی در دانشگاه یزد رقم خورد

دانشگاه یزد، یا «باشگاه سیاسی احزاب»ورشکستگان سیاسی؟!


علی مطهری شب گذشته در دانشگاه یزد با سخنان و عملکرد بی بصیرت خود به مثابه سربازی در راستای اهداف سران فتنه عمل کرد به گونه ای که سخنان سخیف وی در حمایت از سران فتنه با موجی از اعتراضات دانشجویان مواجه شد.

یزد آوا؛ دانشگاه به عنوان مهمترین مرکز تولید علم و تربیت کادر مدیریتی آینده جامعه از اهمیت بالایی در ساختار علمی کشور برخوردار است به گونه ای که باپیگیری های جدی رهبر معظم انقلاب و مسئولین مربوط در ده سال گذشته، روند تولید علم در کشور روند پرشتابی به خود گرفته تا جایی که سازمانهای بین المللی رشد علمی ایران را 11 برابر میانگین جهانی اعلام کردند.

 

اما به نظر می رسد دشمنان این حرکت پرافتخار نه تنها  نظام سلطه جهانی (که دشمنی آن علیه ملت ایران بر همگان مشخص و مبرهن است) بلکه متاسفانه  برخی از گروه های سیاسی ورشکسته نیز با یارگیری و رخنه در محیط علمی دانشگاه ها، با سوء استفاده از احساسات پاک برخی از دانشجویان, دانشگاه را به باشگاه سیاسی احزاب بدل کردند.

 

اگر چه پس از فتنه بزرگ 88 و در پی آن حماسه بی نظیر 9دی, تا حد زیادی آرامش به دانشگاه ها بازگشت و در مسیر وظیفه اصلی خود که همان رشد علمی کشور بود قدم برداشت.

 

اما پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، افراطیون سیاسی و احزاب ورشکسته در فتنه  که در رساندن کاندیدای مورد حمایت خود را به ایستگاه آخر انتخابات عاجز شدند سعی کردند  تا با تحمیل گزینه خود بر رئیس جمهور، وزارت مهم علوم را تصاحب کنند که پس از رای عدم اعتماد مجلس به سه گزینه پیشنهادی , نفر چهارم از مجلس رای اعتمادگرفت.

 

 فضای دانشگاه ها در طول یکسال و نیم اخیر با چراغ خاموش و بصورت کاملا امنیتی,  در اختیار کسانی قرار گرفت که نقش پررنگی در ایجاد التهاب و تنش در دانشگاهها در سال های گذشته و بخصوص ایام فتنه داشتند.

 

دعوت از سخنرانان مسئله دار و افراطی دوم خردادی و ممانعت از سخنرانی اساتید ارزشی و دلسوزان انقلاب در این مدت به سیاست اصلی طیف افراطی مستقر شده در رده های ارشد وزارت علوم شده است.

 

پس از رای اعتماد مجلس به دکتر فرهادی و اعلام برائت از فتنه و خروج چند تن از معاونین مسئله دار وزیر از وزارتخانه, امید می رفت روند پرشتاب سوءاستفاده از فضای دانشگاهها متوقف یا حداقل کند شود.

 

اگرچه  مدیران مسئله دار و سیاسی که سرپرست های وزارت راطی یک سال و نیمی که به عهده دارند به  عزل و نصب های بی مورد در بیش از یکصد دانشگاه که جدا از خط مشی و سیاست های وزیر علوم کنونی است  دست زده اند اما گویا وزیر علوم تا کنون نتوانسته بر روند امور تسلط پیدا کند.

 

موج حرکت های ضد انقلابی به بهانه روز دانشجو در هفته گذشته از تنش آفرینی های هادی غفاری در شیراز, علی مطهری در مشهد و ... آغاز شده بود با آخرین دستپخت های طیف افراطی شب گذشته در دانشگاه یزد ادامه یافت.

علی مطهری که در این روزها به نحو ویژه ای از سوی رسانه های معاند شارژ روحی می شود, با سخنان و عملکرد بی بصیرت خود به مثابه سربازی در راستای اهداف سران فتنه عمل می کند. سخنان حمایت آمیز وی از فتنه اسرائیلی-آمریکایی 88 در دانشگاه یزد, موجب اعتراض جمعی از دانشجویان به سخنان سخیف وی شد.

سوالی که اکنون  برای همگان مطرح است:


* چرا با وجود تذکرهای پیاپی مسئولان استان و پیش بینی التهاب آفرینی سخنران, چرا ریاست دانشگاه فضای دانشگاه و استان را ملتهب کرده است؟!


* آیا سپردن تریبون به کسی که در دانشگاه فردوسی مشهد تهمت بسیار زشتی را به رهبر معظم انقلاب نسبت داده, در راستای وظایف علمی این دانشگاه است؟!


سخن آخر را با حدیثی از حضرت علی (ع) به پایان می بریم: « ان هذه الاماره فمن خیانه فعلیه لعنه الله الی یوم القیامه» بدان این مدیریت امانتی است که هرکس به آن خیانت کند لعنت خدا تا روز قیامت بر او باشد.


نویسنده : محمد حامد حرزاده

منبع: یزد رسا




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.