بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10117226
دکتر خواجه سروی:

دولتی که مدعی مبارزه با فساد است باید شکل و قیافه افرادش به این ادعا بخورد/دولت برای انتقام‌گیری،فساد را«ابزار سیاسی»قرار داده است


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در دولت دهم با بیان اینکه مقابله با فساد در دولت کنونی در حد شعار باقی خواهد ماند گفت: دولت کنونی برای انتقام‌گیری، فساد را به ابزار سیاسی بدل کرده است .

به گزارش یزد آوا، دکترغلامرضا خواجه سروی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه دولتی که مدعی مبارزه با فساد است باید شکل و قیافه‌ی افرادش به مبارزه با فساد بخورد اظهار داشت: چگونه دولت  که متشکل از افرادی با بیش از هزار میلیاردها ثروت های باد آورده فساد اقتصادی است با  این پدیده مبارزه می‌کند؟

 

بنیان فساد با اعمال سیاست  سوسیالیستی در دولت  میرحسین موسوی ایجاد شد/ افراد خاص  در دوره کارگزاران امروز صاحب ما و منال‌هایی در جامعه هستند!

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در دولت دهم اصل فساد در ساختار دولت را نشأت‌گرفته از ساختار اقتصادی ایران  در دوران  حکومت طاغوتی پهلوی دانست واظهار داشت: ساختار اقتصادی ایران در دوران پهلوی اول با ساختاری رانتی در لایه‌های اول حکومت شکل گرفت و در دوره پهلوی دوم  تشدید شد.

 

وی بابیان اینکه  در دوره  بعد از انقلاب اسلامی، ساختار به هم می‌خورد و اقتصادی  مبتنی بر منبع قانون اساسی و به معنای واقعی کلمه اقتصاد اسلامی  حاکم می‌شود افزود:  اگرچه مراجع ذی‌صلاح  در دولت‌های مختلف  بعد از انقلاب  تلاش‌هایی در رفع فساد کردند اما تاکنون  بایدوشاید  به این مهم اهمیتی داده نشده است.

 

دکترخواجه سروی در ادامه به عملکرد تأسف‌برانگیز دولت مهندس موسوی بعد از شهادت رجایی  و باهنرتر فسادهای اقتصادی اشاره کرد و گفت: این دولت علی‌رغم شرایط بحرانی جنگ در کشور ، اقتصاد برنامه‌ای و  سوسیالیستی را بر ایران حاکم کرد و  رانت‌های بسیاری  را به افراد و موسسه‌ها واگذار کرد.

 

وی بابیان اینکه بنیان فساد  با اعمال اینگونه  سیاست اقتصادی و سوسیالیستی در دولت  میرحسین موسوی  کلید خورد ادامه داد:  در آن دوران مصادیقی ازجمله هدیه کارخانه جوراب آسیا« استارلایت » توسط دولت به غفاری و همچنین واگذاری بسیاری از مؤسسات اقتصادی را به موسسه نارمک  رقابت‌های اقتصادی را از میان برد.

 

خواجه سروی خاطرنشان کرد: این‌گونه رانت بازی‌ها و فسادهای اقتصادی عده‌ای را به مال‌ومنال‌هایی رساند و مؤسسات خاص در  ثروت باد رسیده‌ای نشستند  و حتی با منتقدین این‌گونه اعمال برخورد بدی شد تا جایی  که منتقدین از فعالیت باز و منزوی شدند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه اوج فساد اقتصادی در دولت کارگزاران صورت گرفته است ادامه داد:  فساد در دولت دوم سازندگی از جناح کارگزاران  به‌گونه‌ای تشدید شد که  افرادی خاص آن دولت‌ها بدون برنتابیدند هیچ نوع نظارتی  امروز صاحب مال‌ومنال‌هایی بسیار در کشور هستند.

 

مقابله با فساد در دولت کنونی در حد شعار باقی خواهد ماند / دولتی که مدعی مبارزه با فساد است باید قیافه افرادش به مبارزه با فساد بخورد

 

دکتر خواجه سروی با اشاره به اینکه مقابله با فساد در دولت کنونی در حد شعار باقی خواهد ماند تأکید کرد: چگونه دولتی  که متشکل از افرادهایی با بیش از هزار میلیاردها ثروت با آورده فساد اقتصادی است با  این پدیده مبارزه می‌کند؟

 

وی تصریح کرد: دواتی که مدعی مبارزه با فساد است باید شکل و قیافه‌ی افرادش به مبارزه با فساد بخورد.

 

وی با اشاره به اینکه شائبه‌های تبانی و استفاده از رانت‌های باسابقه‌های پیشین در این دولت وجود دارد افزود: در این دولت افرادی با ثروت‌هایی کلان و شرکت‌های بزرگ رانتی است که  با مسئولین در سطح وزارت  ارتباطاتشان را حفظ  کردند.

 

وی ادامه داد: درزمینهٔ مبارزه  فساد دولت باید از خودش و وزرا و مقامات عالی دولتی  شروع کند تا یک باور عمومی در مقابله با فساد در جامعه ایجاد شود.

 

وی بیان کرد:  بایستی  یک تجدیدنظر در  اقتصاد ایران با  حصول به  قانون اساسی و برنامه‌ریزی  در مقابله با فساد صورت گیرد وگرنه  با ادعاهایی بلامنازع در سخن‌رانی‌ها و برگزاری همایش‌ها توسط دولت  این عمل ممکن نخواهد بود.

 

 تبدیل فساد به ابزار سیاسی سمی مهلک برای جامعه است/ دولت کنونی برای انتقام‌گیری، فساد را به ابزار سیاسی تبدیل کرده است

 

وی در بخشی دیگر از سخنانش بابیان اینکه مقابله با  فساد،  کاری غیرسیاسی و بررسی در فضای آرام را می‌طلبد بیان کرد: اگر این فساد به ابزاری سیاسی دخیل شود زمینه‌ای را فراهم  می‌کند که هیچ‌گاه مقابله با آن عملیاتی و موفق نمی‌شود.

 

وی  در بخشی دیگر تبدیل فساد به ابزار سیاسی را سمی مهلک برای جامعه خواند و گفت: سیاسی شدن فساد واقعیت‌های جامعه کتمان و گم  می‌کند به‌گونه‌ای که مردم هیچ‌گاه به واقعیت‌های موجود فساد نخواهند رسید.

 

وی بابیان اینکه تبدیل  فساد در این  دولت به ابزار سیاسی  نوعی ابزار انتقام‌گیری  دانست و گفت دولت  تلاش می‌کند مخالفین و منتقدین را به هر صورت انتقام بگیرد ولو با ابزار فساد!

 

وی در این رابطه  تأکید کرد: پرونده  شهرام جزایری در زمان دولت خاتمی با شعار مبارزه با فساد افشا شد  و این  فردی که بیشترین کمک به حزب مشارکت  کرد و بهره را از موقعیت آنان هم  برد.

 

انتهای پیام/

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.