بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10225326
رییس پليس راهنمايی و رانندگی استان یزد:

رانندگان یزدی بیش از 777 هزار نمره منفی کسب کردند/ ثبت 71هزار فقره تخلف توسط دوربین های نظارتی


اردوان قاسمی در تجزیه و تحلیل تصادفات هشت ماه اخیر سال 93 بیان کرد: کل تصادفات درون شهری طی هشت ماه سال جاری حدود 3 هزار و چهارصد فقره برآورد شده که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار یزدرسا؛ صبح امروز(چهارشنبه) رییس پليس راهنمايی و رانندگی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه به بررسی تصادفات هشت ماه اخیر سال 93 پرداخت واظهار داشت: رانندگان یزدی در مجموع سال 93 بیش از 777 هزار نمره منفی کسب کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  24 درصد افزایش یافته است.


اردوان قاسمی در تجزیه و تحلیل تصادفات هشت ماه اخیر سال 93 بیان کرد: کل تصادفات درون شهری طی هشت ماه سال جاری حدود 3 هزار و 400 فقره برآورد شده  که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته  4 درصد کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه میانگین تصادفات خسارتی در این مدت حدود  100 فقره در روز است تاکید کرد: کاهش 4 درصدی تصادفات درون شهری با افزایش حجم ترافیک و ازدیاد راننده  و وسایل نقلیه صورت گرفته است.

راکبان موتور با  53 درصد فوتی  و 70 درصد مجروح بیشترین نقش در تصادفات درون شهری دارند!


رییس پلیس راهور استان با اشاره به اینکه 53 درصد کل متوفیان طی  هشت ماه اخیر را راکبین و سوارنشین های موتورسیکلت به خود اختصاص دادند افزود: رویکرد مردم در کثرت استفاده از موتورسیکلت از  ابتدای تیر ماه سال جاری، میزان متوفیان موتورسیکلت با 41 نفر با 23 درصد افزایش را رقم زده است.


وی با بیان اینکه در 68 درصد از کل تصادفات چند ماه اخیر یک طرف وسیله موتور سیکلت بوده ادامه داد:اگرچه افزایش نزخ بنزین در ترغیب استفاده مردم از موتور سیکلت در  سه ماهه تابستان  نقش داشته است اما یک درصد کاهش تصادفات منجر به فوت در هشت ماه اخیر با توجه به برنامه 5 ساله کافی نیست.


قاسمی ادامه داد: موتورسواران یزدی با 70 درصدمجروح بیشترین مجروح در تصادفات درون شهری را به خود اختصاص دادند افزود:اگرچه میزان تصادفات  نسبت به گذشته یافته اما  به میزان  2 در درصد نسبت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

 

متوفیان عابر پیاده در سطح استان 23 درصد کاهش یافته است/ عابرین کهنسال بیشتر در معرض تهدید هستند

رییس پلیس راهور استان با تاکید بر اینکه  عابرین پیاده در سال گذشته بیشترین میزان  فوتی را داشته است گفت: متوفیان عابر پیاده با اقدامات انجام شده امسال با بیست و هفت نفر در سطح استان 23 درصد کاهش یافته است.


قاسمی در این رابطه افزود: عابرین پیاده در مجموع هشت ماه سال جاری با میزان بیست و هفت نفر 36 درصد کل متوفیان را به خود اختصاص دادند.


وی همچنین با اشاره به این که بیشترین متوفیان عابر پیاده در یزد در رده سنی ۲۱ سال به بالا با فراوانی ۹۱ درصد قرار دارند گفت: متأسفانه عابرین کهنسال بیشتر در معرض تهدید در معابر یزد هستند و همیشه شاهدیم که مردان و زنان مسن که معمولاً ۷۰ تا ۸۰ سال دارند با کوچکترین ضربه وسیله نقلیه متاسفانه فوت کردهاند.

 

قاسمی اضافه کرد: مجروحین عابرین پیاده با  هفت درصد کاهش 14 درصد کل مجروحین طی هشت ماه اخیر را به خود اختصاص دادند.

پیک تصادفات درون شهری میان ساعات  16 الی 20/  بالاترین آمار تصادفات در خیابان  آیت الله کاشانی

57 درصد تصادف کنندگان  بعد از انتقال به بیمارستان فوت کردند


 رییس پليس راهنمايی و رانندگی استان یزد در ادامه  پیک تصادفات درون شهری را میان ساعات  16 الی 20  عنوان کرد و گفت:  34 درصد متوفیان در محل حادثه  9 در صد در حین انتقال به بیمارستان  و همچنین 57 درصد بعد از انتقال به بیمارستان فوت کردند .


وی با اشاره به اینکه بالاترین آمار تصادفات در خیابان کاشانی و بلوار دهه فجر یزد رخ داده است گفت: طی آماری که در هشت ماه برآورد شده  حدود 25 درصد تصادفات در خیابان ها، 35 درصد در بلوارها، 7 درصد در میادین، 7 درصد در تقاطع، 4 در صد در کوچه ها رخ داده است.

 

قاسمی با بیان اینکه 34 درصد تصادفات درون شهری  به علت رعایت حق تقدم عبور اتفاق افتاده است گفت: راهنمایی و رانندگی درصدد است با سامان دهی و مسدود کردن کوچه ها  و ورودی ها و خیابان های دو طرفه  از راه های دسترسی به خیابان  کاهش یابد و نظم و ترتیبی  در مسیر نیز به وقوع پیوندد.

ثبت هفتاد و یک هزار فقره تخلف توسط دوربین های نظارتی/  907 هزار وسیله نقلیه شماره گذاری و 19 هزار وسیله از رده خارج شد

وی ظرفیت دوربین های نظارتی در سطح شهر 30 الی 35 دستگاه ه عنوان کرد و گفت در طول هشت ماه اخیر مجموعاً71 هزارفقره تخلف ثبت شد که 33 هزار عدم بستن کمربند  و عبور ممنوع و چراغ قرمز نیز به خود اختصاص دادند که  جریمه صادره 21 میلیارد و 667 میلیون ریال براورد شد.

 

قاسمی با اشاره به اینکه حدود سه هزارو 500 دستگاه وسیله نقلیه در استان جرایم بالای یک میلیون  درسیستم توقیف شدند افزود:  و مردم حتما خلافی خود را طی مدتی کوتاه بگیرند و پرداخت کنند چرا بسیاری از جرایم بدون آگاهی راننده متخلف توسط بازرسین نامحسوس در سیستم ثبت می شود.

 

رییس پليس راهنمايی و رانندگی استان یزد خاطر نشان کرد: در مجموع 575 دستگاه وسیله نقلیه اعم از سبک و سنگین توقیف شده اند که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

 

وی با بیان اینکه نهصد وهفت هزار وسیله نقلیه  با نمره یزد  در سال جاری شماره گذاری شدند  ادامه داد: 263 هزار موتورسیکلت،حدود30000 هزرار وسیله نقلیه سبک، هشت هزارو سیصد دستگاه وسیله نیمه سنگین و یازده هزار و 200 شماره گذاری شده که فقط  19 هزار وسیله اسقاط  و ازر رده خارج شده است.

انتهای پیام الف.م/

 

 

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.