بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 37746710
رئیس بسیج جامعه پزشکی یزد خبر داد

راه‌اندازی چهار نقاهتگاه برای پذیرش بهبودیافتگان مبتلا به کرونا در یزد


سعید ذاکری گفت: با همکاری سپاه، دانشگاه علوم پزشکی و همت مدافعان سلامت چهار نقاهتگاه در یزد، میبد و اردکان برای سپری کردن دوران نقاهت بیماران کرونا راه‌اندازی شده است.

به گزارش یزد آوا، سعید ذاکری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص راه اندازی نقاهتگاه‌ برای بیماران مبتلا به کرونا در استان یزد گفت: دو نقاهتگاه در شهرستان یزد از سوی سپاه الغدیر هر کدام با 60 تخت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و به همت بسیجیان مدافع سلامت در سازمان بسیج جامعه پزشکی آماده شده است.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به  کرونا پس از ترخیص از بیمارستان می‌توانند در این مکان‌ها، دوران نقاهت خود را طی کنند، ادامه داد: از دو نقاهتگاه در شهرستان یزد، فعلا نقاهتگاه مجتمع طلائیه یزد با بستری دو بیمار شروع به کار کرده است و نقاهتگاهی نیز از سوی تیپ الغدیر یزد تدارک دیده شده است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی یزد عنوان کرد: در هر کدام از شهرستان‌های اردکان و میبد نیز نقاهتگاهی با ظرفیت تقریبا 60 تخت راه اندازی شده است که در نقاهتگاه شهرستان میبد 20 بیمار مبتلا به کرونا و در نقاهتگاه اردکان نیز 9 بیمار دوران نقاهت خود را سپری می‌کنند.

ذاکری با بیان اینکه بسیجیان مدافع سلامت در سازمان بسیج جامعه پزشکی یزد، پذیرای بهبود یافتگان ویروس کرونا برای طی نمودن دوران نقاهت در این نقاهتگاه‌ها هستند، عنوان کرد: مجموعا در حال حاضر به صورت متوسط در سه نقاهتگاه فعال استان 30 مدافع سلامت در هر شیفت شامل پرستار، بهیار، نیروی خدماتی و ... از سوی بسیج جامعه پزشکی یزد مشغول به کار و خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.