بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 29717501
ريیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد خبرداد

رتبه‌‌ي دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد ارتقاء یافت


ريیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد از ارتقاء این دانشگاه با توجه ارزیابی‌های صورت گرفته توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد.

به گزارش یزد آوا، دکتر «سیدحیدرمیرفخرالدینی» در در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، گفت: با توجه به ارتقاء مرتبه کسب شده توسط  دانشگاه، معاونت پژوهشی به صورت مستقل ایجاد شده و با عنایت به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های انجام شده، تشکیل این معاونت می‌تواند نقطه عطفی را در بحث پژوهش رقم زند .

وي با اشاره به مهارت‌محوری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: توجه به امر مهارت محوری در دانشگاه‌ها مستلزم صرف هزینه‌های بالا، خرید تجهیزات جدید و انجام فعالیت‌های پژوهشی است بنابراين تقویت فعالیت در این حوزه نيازمند درآمدزایی است و صحیح‌ترین راه درآمدزایی مراکز آموزش عالی، ارتباط با صنعت است.

ريیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان افزود: معاونت پژوهشی بايد با توجه به پتانسیل های علمی و فیزیکی موجود در دانشگاه فنی و حرفه ای استان، با تبادل علم و تکنولوژی بین صنعت و دانشگاه بتواند کسب درآمد كند که این امر مستلزم پیش افتادن از دانش کنونی صنعت است.

میرفخرالدینی با اشاره به رهنمودهای مكرر مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مراکز فنی و حرفه‌ای، بیان کرد: در این چند سال شناخت بسيار خوبی توسط خانواده‌ها از دانشگاه فنی و حرفه‌ای صورت گرفته و این شناخت منجر به افزایش روند پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای طي سال‌هاي اخير شده است .

گفتنی است، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان پس از ارزیابی در موارد مختلف توانست به مرتبه چهارم ارتقا درجه پيدا كند به نحوي كه مرکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد بعد از تهران، دارای بالاترین رتبه است.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.