بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36951740
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان یزد خبر داد

رتبه دوم یزد در زمینه اعزام مشمولان نظام وظیفه/مشمولان غیرغائب می توانند بدون وثیقه در راهپیمایی اربعین شرکت کنند


معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: خوشبختانه استان یزد درزمینهٔ اعزام جوانان به خدمت مقدس سربازی رتبه دوم کشور را دارد و تعداد غایبان مشمول ما در استان ناچیز است.

به گزارش خبرنگار یزد آوا؛ معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان یزد ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اجرای طرح کشوری تشویق و ترغیب جوانان به انجام خدمت وظیفه عمومی گفت: خوشبختانه  استان یزد درزمینهٔ اعزام جوانان به خدمت مقدس سربازی رتبه دوم کشور را دارد و تعداد غایبان مشمول ما در استان ناچیز است.

سرهنگ محمدتقی منصوری افزود: بافق و بهاباد از شهرستان‌هایی هستند که بیشترین اعزام مشمولان در استان را دارا هستند.

منصوری در ادامه با اشاره به ماده 1 قانون خدمت وظیفه عمومی گفت: بر اساس این ماده کلیه اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات این قانون می‌باشند و هیچ فرد‌مشمول خدمت وظیفه عمومی را جز در موارد مصرحه در این قانون نمی‌توان از خدمت معاف کرد.

وی بابیان اینکه متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها از عواقب عدم اعزام فرزندانشان به خدمت سربازی بی‌اطلاع هستند اظهار داشت: غیبت از خدمت سربازی با محرومیت‌های اجتماعی نظیر عدم استخدام در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی،عدم دریافت گواهینامه، ،عدم دریافت پروانه اشتغال و ... همراه خواهد بود ضمن اینکه بر اساس ماده 58 قانون نظام‌وظیفه مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا سه ماه باشد، سه ماه اضافه‌خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از سه ماه به شش ماه اضافه‌خدمت تنبیه می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان تأکید کرد: کسانی که به نحوی مشمولین غایب را در مؤسسات دولتی و غیردولتی به‌کارگیری نمایند توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و«صنعت، معدن و تجارت» شناسایی و به محاکم صالحه قضائی معرفی می‌شوند و مجازات این‌گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

منصوری در ادامه بابیان اینکه سازمان نظام‌وظیفه برای ترغیب جوانان به انجام خدمت سربازی ابراز داشت: مزایای خوبی برای غابیبن به‌ویژه غایبین متأهل که با مراجعه به مراکز پلیس +10 ثبت درخواست بدهند در نظر گرفته‌شده اظهار داشت: تمهیداتی تا متأهلین اتخاذشده که در نزدیک‌ترین محل زندگی خود خدمت سربازی را انجام دهند و افراد دارای فرزند نیز از کسری 3 ماهه برخوردار خواهند شد.

وی از پایان یافتن طرح خرید خدمت خبر داد و گفت: این طرح از 30 فروردین‌ماه امسال به پایان رسیده اما مشمولانی که تا آن تاریخ ثبت درخواست داده‌اند تا پایان سال مهلت‌دارند تا با تکمیل پرونده، به‌صورت دم قسط خدمت خود را خریداری کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان در بخش دیگری از سخنانش، کارت‌های کاغذی پایان خدمت و معافیت از خدمت سربازی را فاقد اعتبار دانست گفت: افرادی که نسبت به تعویض و دریافت کارت هوشمند اقدام نکردند هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند چراکه ارائه خدمات به کارت‌های کاغذی امکان‌پذیر نخواهد بود.

منصوری از تسهیل شرایط خروج از کشور مشمولان وظیفه‌ای که برای حضور در خدمت سربازی ثبت درخواست داده‌اند و همچنین دانشجویان دارای معافیت تحصیلی برای حضور درراهپیمایی اربعین حسینی خبر داد و گفت: با توجه به تمهیدات صورت گرفته افراد می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس به نشانی https://services.epolice.ir ثبت درخواست کرده و بدون سپردن وثیقه مجوز شرکت درراهپیمایی اربعین دریافت کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان افزود: مشمولان غائبی که برای خرید خدمت ثبت درخواست داده اند  می توانند با پرداخت 50 درصد مبلغ خرید خدمت به صورت نقد و اقساط بدون وثیقه در راهپیمایی اربعین حضور پیدا کنند.

وی در پایان با اشاره به اقدامات مجرمانه برخی افراد سودجو با ادعای توانایی اخذ کارت معافیت یا تهیه مدارک پزشکی گفت: برخی افراد سودجو با مشاوره‌های غلط موجبات بروز مشکلاتی برای خانواده‌ها شده لذا از آنان می‌خواهیم در برابر این افراد هوشیار باشند و برای کسب هرگونه اطلاعاتی با شماره تلفن 096480 در ساعات اداری تماس بگیرند.

انتهای پیام/ح




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.