بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35960296
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد عنوان کرد

رشد بیش از 70درصدی درآمدهای ثبت اسناد و املاک استان یزد


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به رتبه برتر این مجموعه در بخش درآمدهای دستگاهها گفت: در 9 ماه امسال درآمدهای این اداره کل نسبت به مدت مشابه سال قبل 71 درصد رشد یافته است.

به گزارش یزد آوا، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا با اشاره به رتبه برتر این مجموعه در بخش درآمدهای دستگاهها گفت: در 9 ماه امسال درآمدهای این اداره کل نسبت به مدت مشابه سال قبل 71 درصد رشد یافته است.

علی کریمی در این خصوص اظهار داشت: این مجموعه در بخش های مختلفی همچون صدور سند مالکیت ، ثبت شرکتها ، اجرای اسناد رسمی و نقل و انتقال مالکیت توسط دفاتر دفاتر اسناد رسمی فعالیت دارد.

***رشد 71 درصدی درآمدهای ثبت اسناد و املاک استان یزد 

وی افزود: در بخش درآمدها ، در 9 ماه امسال 93 میلیارد و 500 میلیون ریال درآمد داشته ایم که نسبت به برنامه مصوب، 61 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز 71 درصد افزایش دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با بیان اینکه این افزایش درآمد حاصل زحمات و تلاش همکاران استان و واحدهای تابعه است ، تصریح کرد: این اداره کل طی چند سال اخیر بالاترین درآمد را در میان دستگاههای استان داشته است.

وي با اعلام اينكه ثبت اسناد در ارائه خدمات هلال احمر نقش مهم و بسزايي را ارائه مي كند ادامه داد: 42 درصد این درآمدها به هلال احمر و هشت درصد نيز به شهرداري اختصاص می یابد.

***صدور بیش از 42 هزار برگ سند در 9 ماهه امسال

کریمی درباره سایر فعالیتها نیز گفت: در این مدت 42هزار و 928 برگ سند در قالب ماده 21 ، ماده 22 ، وقف ، دولت ، مسکن مهر و غیره صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از پنج درصد افزایش دارد که این رشد تا پایان سال حدود 10 درصد خواهد شد.

به گفته وی ، پیشرفت قانون حدنگار (کاداستر ) شهری 95درصد ، کاداستر روستایی 35درصد ، مجموع مساحت به هکتار وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی 100درصد بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد درباره قانون تعیین تکلیف ساختمان فاقد سند خاطرنشان کرد: این قانون از سال 1392 در سراسر کشور ابلاغ و اجرا شده که در قالب آن ، ساختمان های بدون سند پس از طی مراحل قانونی ، سند مالکیت کاداستری دریافت می کنند.

کریمی با بیان اینکه قانون حدنگار یا کاداستر از سال 1394 مصوب و اجرا شده است، گفت: در این قانون ، تمام املاک و زمین ها، کوهها و دریاها تعیین تکلیف شده و برای آنها سند مالکیت کاداستری صادر خواهد شد.

وی افزود: بر اساس قانون حدنگار ، به منظور تعیین تکلیف اشخاص حقیقی و حقوقی ، صاحبان اسناد باید حداکثر ظرف پنج سال برای صدور و تعویض سند خود به صورت کاداستری اقدام کنند چون از ابتدای سال 1399 ، خدمات اداری فقط به افراد دارای این نوع اسناد ارائه می شود.

این مسئول ، ماهیت فیزیکی مطلوب ، ضریب امنیتی بالا ، جلوگیری از تجاوز دیگران به زمین های شخصی و دولتی ، قابلیت احیا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه به دلیل نگهداری این اسناد در چند نقطه را از جمله مزایای اسناد کاداستری عنوان کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد یادآور شد: هم اکنون ، روند اداری در تمام فرآیندهای ثبتی به صورت الکترونیکی در حال انجام بوده و تمامی خدمات به ارباب رجوع در قانون تعیین تکلیف ، ثبت شرکتها ، نقل و انتقال ها و صدور سند مالکیت حاصل از نقل و انتقال به صورت الکترونیک ارائه می شود.

کریمی در بخش پایانی نیز گفت: افرادی که برای دریافت سند اقدام می کنند باید بعد از دیوارچینی ، سقف خانه خود را بزنند تا بتوانند سند منزل را از ادارات ثبت دریافت کنند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.