بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36305293
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

رشد 1.5 برابری مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافران نوروزی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته 1.5 برابر رشد داشته باشد و تاکنون 200 هزار و 993 مسافر نوروزی از در استان یزد اسکان داده شدند.

«سید مصطفی فاطمی» در حاشیه افتتاح اقامتگاه سنتی کیانوش یزد در گفتگو با خبرنگار یزد آوا؛ از آمادگی میزبانی 113 هزار مسافر نوروزی به‌صورت روزانه توسط ستاد خدمات سفر استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اسکان بیش از 158 هزارنفر در هتل‌ها، مدارس و خانه‌های مسافر یزد درحال حاضر ظرفیت تمام هتل‌ها و محل‌های اسکان نوروزی تکمیل‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافران نوروزی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته 1.5 برابر رشد داشته باشد و تاکنون 200 هزار و 993 مسافر نوروزی از در استان یزد اسکان داده شدند.

وی با اشاره به این مطلب که امسال بیش از 90 تخت استاندارد در هتل کاشانه‌ها، 1700 تخت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، 280 تخت در کمپ‌های کویری، 600 تخت در مهمان‌پذیرها و 140 تخت در مجتمع‌های گردشگری برای میهمانان نوروز یزد تدارک دیده‌شده اظهار داشت: علی‌رغم این‌که ظرفیت ستاد خدمات سفر نسبت به سال گذشته 20 هزارنفر رشد داشته اما به دلیل تکمیل ظرفیت اسکان تمام واحدهای اقامتی استان بازهم در این خصوص با کمبود محل اسکان روبرو شدیم. 

فاطمی بابیان اینکه در اولین روز تعطیلات عید نوروز، حتی ظرفیت کلیه واحدهای اقامتی شهرستان‌های اطراف یزد نیز تکمیل و شهرستان‌های اردکان، میبد، اشکذر، زارچ و یزد، ناچار به استفاده از ظرفیت سالن‌های ورزشی و حسینیه‌ها به‌عنوان اسکان اضطراری شدند گفت: با توجه به تشدید وضعیت بحرانی اسکان تا پایان روزهای سوم و چهارم فروردین ضمن این‌که تمام حسینیه‌های قابل‌استفاده و سالن‌های ورزشی موجود به‌منظور اسکان به کار گرفته خواهند شد، هر شهروند یزدی توانایی و موقعیت فراهم کردن محلی برای اسکان مسافران نوروزی در یزد را دارد، می‌تواند به ستاد اسکان مراجعه کند. 

وی همچنین از آماده‌باش داروخانه‌ها، مراکز سوخت و سایر دستگاه‌های امدادرسان خبر داد و ابراز داشت: با توجه به افزایش 10 هزارنفری ظرفیت اسکان نوروزی با استفاده از اسکان اضطراری استانداریزد نیز شخصاً درحال رسیدگی به موضوع است تا این وضعیت بدون هیچ مشکلی برطرف شود. 

فاطمی ادامه داد: در مرحله اول استفاده از ظرفیت اضطراری شهرستان‌های اردکان، میبد، زارچ و اشکذر به دلیل تکمیل ظرفیت اقامتی، انجام و در مرحله دوم نیز استفاده از اسکان اضطراری شهرستان‌های تفت و مهریز نیز فعال خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به این مطلب که نگرانی کنونی تنها مختص اسکان میهمانان نیست تصریح کرد: درزمینهٔ نقدینگی و فعالیت عابر بانک‌ها  و همچنین نانوایی‌ها، نگران هستیم هرچند تاکنون مشکلی در این زمینه‌ها نیز به وجود نیامده و خوشبختانه در مسئله تأمین سوخت نیز با مشکل روبرو نیستیم.

فاطمی تأکید کرد: خوشبختانه همه ارگان‌ها برای عبور از این وضعیت بحرانی پای‌کار هستند و به همین دلیل تاکنون در پذیرایی از مسافران نوروزی مشکل خاصی وجود نداشته و حتی باوجود سرد شدن هوا نیز اسکان در چادرهای مسافرتی در محل پارک کوهستان فراهم بوده و تدابیر لازم در این زمینه اتخاذشده است.

گفتنی است سال گذشته بیش از 800 هزار مسافر نوروزی یزد را به‌عنوان مقصد اصلی خود انتخاب کرده بودند.

انتهای پیام/ح




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.