بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35812474
مدیرکل انتقال خون یزد اعلام کرد

رشد 4.5 درصدی اهداکنندگان خون در 8 ماه اول سال


مدیرکل انتقال خون استان یزد از رشد 4.5 درصد اهدای خون در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزد آوا، نقی تقوائی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا پایان آبان ماه 35189 نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد 28358 نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مشابه سال قبل 4.5 درصد افزایش اهدای خون داشته است.

مدیر کل انتقال خون استان همچنین با بیان اینکه از بین اهداکنندگان خون در استان 97/1 درصد مرد و 2/9 درصد زن بوده اند عنوان کرد: از این تعداد اهداکننده 66/2 مستمر (دوبار در سال ) 24/2 با سابقه (حداکثر در سال یکبار) و 9/1 درصد برای بار اول خون اهدا کردند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ذخیره خون و فرآورده های آن در استان وضعیت مناسبی دارد و در هشت ماه نخست سال 45919 واحد خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی ارسال شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 12 درصد کاهش داشته ایم که نشان از نهادینه شدن طرح اجرای مدیریت مصرف خون بیمار در بین مراکز درمانی استان هست.

تقوائی با اشاره به شروع فصل سرد سال و کاهش اهدای خون گفت: همزمان با شروع فصل سرد مراجعه جهت اهدای خون کاهش می یابد که از اهداکنندگان عزیز تقاضا داریم همچون گذشته این اداره کل را در تامین خون سالم برای بیماران کمک نمایند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.