بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36081069
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد:

رشد 42درصدی مطالبات بانکی در استان یزد


دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد گفت: در زمینه مطالبات بانکی رشد 42درصدی را داشته‌ایم؛ در حال حاضر با این میزان مطالبات می‌توان فعالیت‌های خوب اقتصادی را در استان پی‌ریزی کرد.

به گزارش خبرنگار یزدآوا؛ دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: 17 بانک در استان یزد عضو شورای هماهنگی بانک‌ها و تحت نظارت این شورا فعالیت می‌کنند که از این تعداد هشت بانک دولتی و بقیه بانک‌های نیمه‌دولتی هستند.

محمد رضایی تعداد شعب بانک‌ها در استان را ۴۳۰ شعبه اعلام کرد و افزود: تعداد یک هزار و 3 خودپرداز در سطح استان داریم.

وی با اشاره به اینکه 2 میلیون و 652 هزار کارت‌بانکی در شبکه بانکی استان یزد داریم، اذعان کرد: با توجه به جمعیت استان هر فرد به میزان ۲.۶ از کارت‌های بانکی بهره می‌برد؛ در دنیا این عدد حدود 4.3 است ولی نسبت به‌کل کشور رشد بسیار خوبی داریم.

رضایی افزود: تعداد ۶۹ هزار و ۵۳۱ فقره پایانه فروشگاهی در استان وجود دارد؛ این مطلب نشان‌دهنده این است که مردم به بانکداری الکترونیکی و کاهش هزینه‌ها روی آورده‌اند.

این مقام مسئول تعداد کارکنان شبکه بانکی در استان را 3 هزار و ۸۲۵ نفر برشمرد و گفت: درزمینه چابک سازی و کوچک‌سازی در شبکه بانکی فعالیت بسیار خوبی صورت گرفته است؛ در این راستا نسبت به حذف یا جابجایی شعبی که ناکارآمد بوده‌اند اقدام شده است؛ گستردگی بدون حساب‌وکتاب شبکه بانکی آثار منفی را بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

وی مجموع سپرده‌های شبکه بانکی در استان تا پایان آذرماه سال جاری را مبلغ ۱۸۹ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: رشد منابع بانک‌های عضو شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد ۱۷ درصد است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد با بیان اینکه میزان تسهیلات اعطایی تا پایان آذرماه امسال ۱۳۷ هزار میلیارد ریال است، تصریح کرد: درزمینه‌ اعطای تسهیلات جمعاً ۱۳ درصد رشد داشته‌ایم.

رضایی ادامه داد: در ارتباط با میزان سپرده‌ها و میزان تسهیلات دهی تقریباً 2 عدد نزدیک به هم را داریم و این نشان‌دهنده این است که شبکه بانکی یزد میزان پولی که به دست می‌آورد را صرف اقتصاد استان می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد میزان مطالبات در استان را ۱۳ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: رشد ۴۲ درصدی در زمینه مطالبات را داشته‌ایم که این رشد خوبی نیست؛ چراکه اگر در حال حاضر این میزان پول را به بدنه اقتصاد استان تزریق کنیم و در زمینه سرمایه‌گذاری اقتصادی صرف کنیم، می‌توان فعالیت‌های خیلی خوب اقتصادی و سرمایه‌گذاری را در استان پی‌ریزی کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید افرادی که از بانک‌ها وام گرفته‌اند نسبت به پرداخت دیون اقدام کنند، تصریح کرد: برای تحقق توسعه پایدار عزم و تلاش همگانی لازم است.

رضایی ادامه داد: چه در ارزیابی داخلی و چه در ارزیابی بین‌المللی، بانک‌هایی که دچار مطالبات معوق می‌شوند و نمی‌توانند پول خود را از بازار برگردانند، بانک‌های موفق ارزیابی نمی‌شوند و این عدم موفقیت باعث ایجاد هزینه‌های اجتماعی و اخلال در فرآیند اقتصادی خواهد شد.

وی با اشاره به صحبت‌های همتی مدیرکل بانک مرکزی و ضرورت حرکت مردم در مسیر درست اقتصادی اذعان کرد: مردم نسبت به بازارهای طلا و ارز علاقه نشان ندهند چراکه این بازارها، بازارهای غیرواقعی هستند؛ بانک مرکزی تلاش می‌کند تا اقتصاد و قیمت‌ها به سمت تعادل سوق دهد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد با تأکید بر ضرورت حمایت و تأمین مالی واحدهای اقتصادی خاطرنشان کرد: به شبکه بانکی دستور داده شده است تا در وضعیت حساس کنونی اقتصاد حتماً نسبت به تأمین مالی واحدهای صنعتی اقدام کنند؛ آمادگی این را داریم که سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی استان را حمایت کنیم.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.