بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35780953
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

سابقه بسیج در یزد از بسیاری استان‌ها درخشان‌تر است


فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: سابقه بسیج در یزد از بسیاری از استان‌های کشور درخشان‌تر است و همه برادران و خواهران یزدی در پشتیبانی جبهه و جنگ و امروز در عرصه‌های مختلف فعال هستند و با توجه به جمعیت استان چهار هزار شهید برای حفظ اسلام و نظام تقدیم کرده که کار بسیار بزرگی است.

به گزارش یزد آوا، سردار فتح‌الله جمیری امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد ضمن تبریک هفته بسیج گفت: چنانچه بخواهیم بسیج را به خوبی بشناسیم باید امام خمینی(ره) را به عنوان بنیانگذار این شجره طیبه خوب بشناسیم که با دیدگاه بلند و راهبردی خود بسیج را برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و خدمتگزاری به مردم تشکیل داد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) می‌فرمودند باید ارتش 20 میلیونی داشته باشیم و دور دست‌ها را می‌دیدند، افزود: در زمان تشکیل بسیج کمتر کسی تصور می‌کرد که از ثمرات آن چه برداشت‌هایی می‌توانیم داشته باشیم، امام خمینی(ره) امروزِ ما را می‌دیدند همانطوری که خیلی از مسائل را پیش بینی می‌کردند.

وی ادامه داد: یکی از این موارد این بود که امام خمینی(ره) گروهی را برای دعوت گورباچف به اسلام فرستادند، اما گورباچف متوجه این دعوت نشد، آن موقع شوروی‌ها ایران را جز کشور به حساب نمی‌آوردند و هر زمان که تصمیم می‌گرفتند وارد مرزهای ما می‌‌شدند و حمله می‌کردند، پس از فروپاشی شوروی از گورباچف سوال می‌شود که چرا دعوت رهبر ایران را نپذیرفتید که الان به دامن امریکایی‌ها افتادید، گورباچف پاسخ می‌دهد ما درک درستی از پیام رهبر ایران نداشتیم او فراتر از زمان ما می‌اندیشید.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزدعنوان کرد: امام خمینی(ره)، شجره طیبه بسیج را به گونه‌ای می‌دید که ما متوجه آن نبودیم، تصور این بود که بسیج تنها ثمره نظامی داشته باشد، بعد متوجه ثمره علمی، ثمره فرهنگی، خدمتگزاری و ثمره‌های دیگر این شجره طیبه شدیم و با گذشت زمان هنوز هم متوجه ثمرات فراوان بسیج نشده‌ایم.

سردار جمیری افزود: بسیج تفکری است که امروز برای دفاع از اسلام از حضور بسیجیان در کنار دریای مدیترانه استفاده می‌شود و حتی اگر جاهای دور دست دیگر نیز احساس خطر کنیم بسیجی ما به آنجا اعزام خواهد شد و تفکر بسیجی از همانجا از ارزش‌ها دفاع می‌کند، اینگونه شجره طیبه بسیج توسط امام(ره) پرورش یافت و امروز به یک درخت چهل ساله و تناور تبدیل شده است که هیچ دشمنی نمی‌تواند به آن ضربه بزند.

وی گفت: امروز در پیچ بسیار تاریخی قرار گرفتیم که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند، و همه ما و همه دنیا معتقدند که جهان در حال تغییر است و تابلوهای این پیچ تاریخی را نیز امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نصب کردند و ایشان هستند که جهان را هدایت و تعیین می‌کنند که به چه سمتی حرکت کند و از دست دیگران خارج شده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری بسیج مزرعه بدون حصار است و همه ملت با هر بینش و نگرش، معتقد به قانون اساسی جمهوری اسلامی و معتقد به ولایت فقیه در مجموعه بسیج قرار می‌گیرند و شامل همه مردم می‌شود.

سردار جمیری ادامه داد: با توجه به شرایط استان یزد و دارالعباده بودن این استان، سابقه بسیج در یزد از بسیاری از استان‌های کشور درخشان‌تر است و همه برادران و خواهران یزدی در پشتیبانی جبهه و جنگ و امروز در عرصه‌های مختلف و همه برادران یزدی در دوران هشت سال دفاع مقدس فعال بودند به گونه‌ای که با توجه به جمعیت استان که زیاد هم نیست چهار هزار شهید برای حفظ اسلام و نظام تقدیم کرده که کار بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه برخی از خصوصیات بسیجیان با اخلاص یزد منحصر به فرد است، ادامه داد: طبق گفته‌های فرماندهان نیروی زمینی تنها یگانی که هیچ گاه در طول دوران دفاع مقدس عقب نشینی نکرده‌اند و خط را از دست ندادند رزمندگان و بسیجیان یزدی بودند که این سابقه بسیار زیبایی است همچنین هیچ کدام از آزادگان یزدی در شرایط سلامت به اسارت در نیامده‌اند و همه پس از جانبازی اسیر شدند که ویژگی بسیار شاخصی برای یزدی‌ها محسوب می‌شود.

سردار جمیری با بیان اینکه بسیاری از فرماندهان ایرانی به جای اینکه در قرارگاه‌های پشت جنگ قرار گرفته باشند در خط مقدم جبهه بودند و به شهادت رسیدند، افزود: یکی دیگر از خصوصیاتی که برای یزد مطرح هست این است که تمام فرماندهان یزدی از شهید منتظر قائم، عاصی زاده، آقابابایی، ابراهیمی، جعفرزاده، قهاری سعید، الله دادی همه در خط مقدم  حضور داشتند و به شهادت رسیدند و این هم از خصوصیات تیپ یگان رزم و فرماندهان این استان محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر استان با بیان اینکه امروز نیز مأموریت بسیج خدمتگزاری به مردم است، تصریح کرد: این وظیفه ما است که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی،اقتصادی، معیشتی و ... به مردم خدمت کنیم و مردم داری و مردم یاری را در نظر داشته باشیم و با همکاری با شورای شهر یزد و مجموعه شوراها در شهرستان‌ها در درون، برون و حاشیه‌ شهرها به طرق مختلف خدمتگزار مردم باشیم.

انتهای پیام/

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.