بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 38078819
رييس گروه سلامت محيط مركز بهداشت يزد:

سازمان پارک‌های یزد مسئول برخورد با استعمال قلیان در فضای سبز است


حسن سلمانی گفت: طبق قانون جامع مبارزه ملی با دخانیات مسئول برخورد با استعمال دخانیات در پارک‌ها با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری یزد است.

حسن سلمانی در گفتگو با خبرنگار یزد آوا، در خصوص برخورد با استعمال قلیان در فضای سبز و پارک‌های شهر یزد گفت: طبق قانون جامع مبارزه ملی با دخانیات مسئول برخورد با استعمال سیگار و دخانیات در اماکن، با کارفرما است بنابراین سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری یزد باید با استعمال قلیان در پارک‌ها، فضای سبز و میدان‌های یزد برخورد کند.

وی افزود:  تا جایی که اطلاع دارم سازمان فضای سبز و پارک‌های یزد تاکنون اقداماتی نیز در زمینه برخورد با استعمال قلیان در این اماکن انجام داده است به خصوص اقداماتی در این خصوص در پارک کوهستان یزد توسط این سازمان و بعد از شیوع کرونا انجام گرفته است.

رييس گروه سلامت محيط مركز بهداشت يزد عنوان کرد: در خصوص دخانیات و به خصوص قلیان موضوعی که مطرح است اینکه برخی از پیتزا فروشی و رستوران‌های سنتی بدون اینکه جواز کسب آنها ارتباطی داشته باشد اقدام به عرضه قلیان می‌کنند که از نظر ماده 28 قانون نظام صنفی این موضوع تداخل صنفی محسوب شده و اتاق اصناف باید با آن برخورد کند.

سلمانی ادامه داد: برخی اماکن نیز به صورت زیرزمینی بدون اینکه حتی پروانه کسب داشته باشد اقدام به عرضه قلیان می‌کنند که طبق ماده 27 قانون نظام صنفی از آنجا جواز کسبی وجود ندارد این مورد را نیز باید اتاق اصناف برخورد کند.

وی در خصوص فروش ادوات قلیان نیز گفت: متاسفانه فروش ادوات قلیان، ذغال و توتونو و تنباکو در یک مغازه به فروش می‌رسد که تداخل صنفی محسوب می‌شود، فروس قلیان زیر نظر اتحادیه لوازم خانگی، فروش ذغال زیر نظر اتحادیه نجاری و درودگری و توتون و تنباکو را خواربارفروشانی که مجوز عرضه مواد دخانی دارند می‌توانند عرضه کنند و باید سازمان صنعت معدن و اتاق اصناف در این زمینه با بهداشت همکاری کنند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.