بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 32610288
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان یزد:

سالیانه 2هزار و 500 مسکن روستایی در استان یزد مقاوم‌سازی می شوند


معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد خبر داد: سالیانه 200 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی می‌شوند.

به گزارش یزد آوا، علیرضا نادریان زاده گفت: 39 درصد واحدهای مسکن روستایی در قالب طرح مقاوم‌سازی به‌صورت مقاوم احداث گردیده و مابقی جزء واحدهای کم‌دوام و بی‌دوام هستند.

وی افزود: در برنامه ششم در ادامه بحث، مقاوم‌سازی مسکن روستایی ادامه دارد و سالیانه 200 هزار واحد در قالب طرح در کشور مقاوم‌سازی می‌شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد بابیان اینکه، سالانه حدود 2500 واحد در استان در قالب این طرح مقاوم‌سازی می‌شوند، تصریح کرد: از سال 1384 تاکنون و از مبلغ 5 میلیون تومان شروع و در حال حاضر با مبلغ 18 میلیون تومان قابل پرداخت است.

نادریان زاده ادامه داد: در صورت همکاری مردم و تأمین اعتبار در جهت مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن‌های روستایی و 60 درصد باقیمانده تا 100 درصد می‌توان در برنامه ششم و هفتم محقق شود.

این مسئول در مصاحبه با فارس اظهار داشت: تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی به مبلغ 18 میلیون تومان و به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد 5 درصد و فروش اقساطی طی 15 ساله قابل پرداخت است.

وی، احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی، حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تأمین مسکن متناسب با نیاز روستایی و جنبه زیبا شناسانه سیمای روستا، احداث مسکن سبز روستایی، احداث مسکن مقاوم و بادوام، تغییر فضای روستا از محیطی غیربهداشتی به فضایی شاداب و زیبا به‌منظور جلوگیری از مهاجرت را از اهداف طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی برشمرد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در پایان، تطبیق کالبد مسکن روستایی بازندگی امروزی، ترویج فرهنگ بیمه و ایجاد زمینه‌های لازم برای تحت پوشش بیمه قرار دادن واحدهای مسکونی روستایی، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ایجاد تحرک در چرخه تولید مسکن روستایی را از دیگر اهداف طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی دانست.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.