بازگشت به صفحه کامل

شناسه : 35380180
محسنی اژه‌ای:

سایت و روزنامه‌های تفرقه افکن میان ملت ایران و عراق تحت تعقیب قرار گرفتند


اژه ای گفت: سایت و روزنامه هایی که در انتشار این اخبار نقش داشته اند اعم از روزنامه شرق و سایت تابناک همه تحت تعقیب قرار گرفته اند. هرچند این روزنامه ها اعلام کرده اند که خبر خود را از رسانه دیگری گرفته اند.

به گزارش یزد آوا، غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار راه دانا؛ مبنی بر ورود دادستان تهران به پرونده انتشار برخی اخبار کذب درباره زایران عراقی در ایران اظهار داشت: سایت و روزنامه هایی که در انتشار این اخبار نقش داشته اند اعم از روزنامه شرق و سایت تابناک همه تحت تعقیب قرار گرفته اند. هرچند این روزنامه ها اعلام کرده اند که خبر خود را از رسانه دیگری گرفته اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همه این رسانه های منتشر کننده شایعات احضار شده و یا در چند روز آینده احضار می شوند. اینکه اصل کار زشت و ناپسند بوده و در شرایطی که همه می دانیم سرویس های جاسوسی در حال اختلاف افکنی بوده و تلاش هایی برای برهم زدن رابطه میان دو کشور صورت می گیرد انتشار چنین اخباری قطعاً عواقبی دارد.

اژه ای افزود: افراد و رسانه هایی که در داخل به این اختلافات دامن می زنند و بلند گوی سرویس های جاسوسی می شوند اگر دلیل و توجیهی نداشته باشند قطعا کارشان سخت می شود هرچند از یک روزنامه توجیهی برای انتشار اخبار کذب پذیرفته شده نیست.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین خاطر نشان کرد: بنده از دادستان تهران گلایه مند هستم چرا که این موارد که منجر به فتنه می شود باید هم با قوت و هم با سرعت برخورد شود هرچند اقدام اولیه خوب بوده اما باید با سرعت بیشتری به این پرونده رسیدگی شود.

صدور حکم ۳۵ نفر از اخلالگران اقتصادی تا پایان هفته

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه یکصدو سی و یکمین نشست خبری خود در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت پرونده واردات خودرو و میثم رضایی اظهار کرد: دادگاه های ویژه ای که تشکیل شده اگر بگویند جهاد می کنند، مبالغه نکردم. فکر می‌کردیم قبل از تعطیلات عاشورا و تاسوعا، حکم 35 الی 36 نفر صادر شود که نتوانستند اما در برخی پرونده امروز آخرین دفاع را گرفتند و فکر می‌کنم تا آخر این هفته، حکم به 35 یا 36 نفر صادر شود.

وی افزود: در خصوص میثم رضایی نیز پرونده در حال تحقیقات است و هنوز دادگاه نرفته و چند متهم دارد که برخی بازداشت و برخی نیز با قرار آزاد هستند. در پرونده‌های خودرو، یک مورد به دادگاه رفته که دادگاه نواقصی دیده و چون از بندرعباس آمده بود، تحقیقات کامل نشده بود و الان خود دادگاه در حال تحقیقات است.

محسنی اژه ای افزود: چهار نفر از کارمندان صمت هم بازداشت هستند که هنوز پرونده شان دادگاه نرفته است.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سئوال دیگری درباره پرونده امیرحسین مقصودلو(تتلو) و اظهارات اخیر وی گفت: طبیعی است کسانی که اقدام مجرمانه انجام دهند چه در ایران و خارج از ایران، قابل تعقیب است. مسائلی که گفتید من هم در برخی سایت ها دیدم که برخی از آنها عنوان مجرمانه دارد و به طور طبیعی دادستان پرونده تشکیل می دهد اما فعلا در دسترس نیست و اگر لازم باشد غیابی و در غیر این صورت منتظر می مانند خودش یا وکیلش بیاید تا محاکمه صورت گیرد.

جزئیات حکم پرونده گمرک بوشهر

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه یکصدو سی و یکمین نشست خبری خود با اشاره به یکی از پرونده هایی که حکم شان قطعی شده است اظهار کرد: در بوشهر در تخلفاتی که در گمرک شده بود، پرونده تشکیل و حکم قطعی شد. یکی از متهمان آن بهنام نوروزی فرزند رستم، مدیر کل گمرک و ناظر گمرکات بوشهر بود که به اتهام اخذ رشوه، به 5 سال حبس، انفصال دائم از خدمات دولتی و 13 میلیارد و 180 میلیون ریال رد مال بابت اخذ رشوه و معادل همین مبلغ جزای نقدی محکوم شد.

وی افزود: متهم بعدی امید محمدی فرزند نجف، کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به 3 سال حبس، رد مبلغ 10 میلیارد و 500 میلیون ریال و همین مقدار جزای نقدی محکوم و سه سال انفصال موقت از خدمات دولتی محکوم شد.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: متهم الله قلی کمانی فرزند امیرعلی، کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به 2 سال حبس، 3 سال انفصال از خدمات دولتی و رد مبلغ 7 میلیارد و 162 یلیون و 500 هزار ریال و همین مبلغ جزای نقدی محکوم شد. هر کدام از این سه نفر، 74 ضربه شلاق هم محکوم شده اند.

محسنی اژه ای ادامه داد: نفر بعدی حمید جعفری فرزند حبیب الله کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به 2 سال حبس، 3 سال انفصال، 74 ضریه شلاق، 5 میلیارد و 188 میلیون و 900 هزار ریال رد مال و همین  میزان جزای نقدی محکوم شده است. نفر بعدی عملدار کرمی فرزند محمد شریف، کارشناس گمرک است که به دو سال حبس، 3 سال انفصال، 74 ضربه شلاق، مبلغ دو میلیارد و 50 میلیون ریال رد مال و همین میزان جزای نقدی محکوم شد. نفر بعدی سید اسحاق بهنیا پور فرزند سید یعقوب کارشناس گمرک است که به دو سال حبس، 3 سال انفصال، 74 ضربه شلاق و یک میلیارد و 810 میلیون ریال رد مال و همین مبلغ جزای نقدی محکوم شده است. چند نفر دیگر هم هستند که اگر لازم شد می توانید از دفتر بگیرید.

بازداشت ۱۵ مدیر شرکت واردات خودرو

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه یکصدو سی و یکمین نشست خبری خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه وزیر صنعت گفته بود اگر درباره رانت معاون وزیر صنعت در بحث واردات خودرو و ثبت سفارش ادعایی وجود دارد، با ذکر نام و میزان استفاده منتشر شود گفت: در پرونده ای که در رابطه با خودرو تشکیل شده، چند دسته از افراد بازداشت شدند. الان رئیس سازمان توسعه تجارت در بازداشت به سر می برد. همچنین 15 مدیر شرکت و چهار نفر از وزارت صمت بازداشت هستند.

وی افزود: تعدادی دلال و واسطه نیز در ارتباط با این پرونده بازداشت هستند. از یکی از معاونان وزارت صمت هم یکبار تحقیق شده است. چنین چیزی را از قاضی نشنیدم که ایشان به کسی رانت داده باشد. خود وزیر صنعت گفتند که به تخلف رسیدیم و سال 96 به سه جا اعم از وزارت اطلاعات، تعزیرات و واحد صنف اعلام کردیم؛ البته آن موقع به دستگاه قضایی اعلام نکرده بودند. بنابراین از معاون وزارت صمت یک نوبت تحقیق شده اما هنوز قراری صادر نشده و این به این معنا است که فعلا توجه اتهام به قدری نیست که قرار صادر شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفته قرار بوده تا پایان تابستان، تکلیف بازداشتی های محیط زیست روشن شود، اظهار کرد: چه کسی این قرار را گذاشته است؟ پرونده های پیچیده و سنگین ممکن است زمان بر باشد. در این پرونده برای تعدادی از متهمان، قرار نهایی صادر شد اما دادستان ایراد گرفت و برگرداند تا ایرادات برطرف شود.

محسنی اژه ای ادامه داد: همچنین قرار بود برخی مقامات ذی ربط که استعلام شده بود، نظر بدهند که نظر دادند و فکر می کنم پرونده کمتر از دو هفته دیگر به دادگاه برود.

سیف ممنوع الخروج است

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه یکصدو سی و یکمین نشست خبری خود درباره موسسه سکه ثامن گفت: تا کنون 600 نفر شکایت کردند اما نمی دانم چه مقدار از اموال شناسایی شده یا می شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره ادعاهای احمدی نژاد مبنی بر اینکه اگر می‌گویند پول‌ها نیست، به من بگویند یا جایش را بگویم گفت: کسی اگر می داند باید بگوید نباید از او بخواهند مگر اینکه جایی گذاشته باشد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوال دیگری درباره پرونده سیف رئیس سابق بانک مرکزی و ممنوع الخروج بودن وی اظهار کرد: یک بار از وی تحقیق شده و اگر لازم باشد بار بعدی هم تحقیق می شود و پرونده هم در حال رسیدگی است زیرا متهمان دیگری از کارمندان بانک مرکزی و غیر بانک مرکزی دارد و پرونده در حال تحقیقات است و این فرد ممنوع الخروج است.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.