بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10020520

سردار نقدی:اهمیت توجه به شاخص‎های سنجش سلامت در الگوی تمدن اسلامی/ اخلاق پزشکی در دفاع مقدس نمایان شد


رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پیشرفت ها در حوزه فناوری و پزشکی میراث سنگینی است که با تلاش‌های مجاهدین فی سبیل الله باقی مانده و نباید بگذاریم مسیر کشور کند شود.

به گزارش یزد آوا به نقل از راه دانا، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که به همت بسیج جامعه پزشکی و بسیج اساتید در دانشگاه ‏تهران برگزار شد گفت: امروز همه قدرت‌های جهان در یک طرف میز و جمهوری اسلامی ایران در طرف دیگر آن قرار گرفته است.


سردار نقدی با بیان اینکه در این بین اصلا مسئله هسته‌ای مطرح نیست، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دارای یک ایدئولو‍ژی، اندیشه مدون و منظومه فکری است و در آن روحیه ظلم ستیزی وجود دارد که در کشورهایی نظیر هند و چین شاهد آن نیستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری و پزشکی اختلافات بسیار فاحشی نسبت به اوایل انقلاب ایجاد شده است؛ فاصله زیادی را پیموده‌ایم و یک میراث سنگین با تلاش‌های مجاهدین فی سبیل الله برای ما باقی مانده است و نباید بگذاریم که مسیر کشور کند شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که دوران جابه‌جایی قدرت در جریان است و باید در این مبارزه الگوی تمدنی خود را ارایه کرد چراکه این جنگ بر سر همین الگو است. برای غلبه در این تنازع جهت جابه‌جایی قدرت از محور ظلم و تبعیض که در جهان وجود دارد به روی محور عدالت لازم است تا این الگو اجرایی شود.

وی با بیان این که مهمترین مسئله‌ای که الگو را معرفی می‌کند شاخصه‌های سنجش آن است، تاکید کرد: یکی از این معیارها ارتقای سطح امید به زندگی، کاهش مراجعات برای درمان است؛ در واقع این مهم است که جمعیتی به بیماری نرسد و افراد جامعه نیازی به درمان پیدا نکنند و این مهم باید در الگوی تمدن اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به این که شاخصه اخلاقی پزشکی یکی دیگر از مسائل مهمی است که خودش را در دوران دفاع مقدس نمایاند، گفت: از ظرفیت اخلاقی در حوزه پزشکی باید حتما استفاده شود و سابقه جامعه پزشکی ما از این منظر بسیار درخشان است.

وی در همین باره افزود: دو سال پیش و براساس آماری که گرفتیم مشاهده کردیم که 70 هزار نفر از پزشکان به ما وقت دادند و آمادگی داشتند که بدون هیچ دریافتی خدمت کنند.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار نقدی در پایان خاطرنشان کرد: اولویت قانون اساسی و هم چنین همه مسئولین بحث بهداشت و درمان است البته این مسئله‌ای نیست که صرفا وزارت بهداشت بخواهد به تنهایی برطرف کند.

همچنین سردار نقدی با حضور در سنجش های مختلف بسیج جامعه پزشکی از فعالیتهای انجام شده بازدید کرد و تأکید داشت تا با هماهنگی مدیران از طرح شهید رهنمون (چهره به چهره) در بخش های مختلف استفاده شود‎.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.