بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10180063
فرهادی:

سرپرست چندین دانشگاه برای تایید حکم ریاست معرفی می شوند


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: سرپرستان چند دانشگاه هفته آینده برای تایید حکم ریاست به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می شوند.

به گزارش یزد آوا، محمد فرهادی روز یکشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگی ایرنا مبنی بر اینکه رییس دانشگاه تهران چه زمانی مشخص خواهد شد و اینکه آیا محمود نیلی احمد آبادی سرپرست فعلی این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهد شد، گفت: 34 دانشگاه در زمان حاضر با سرپرست اداره می شوند و هفته های آینده تعدادی از سرپرستان برای اخذ تاییدیه تصدی مسئولیت به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهند شد.

فرهادی این سخنان را در مراسم آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش های فناوری در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران عنوان کرد.این نمایشگاه به مدت چند روز دایر است.

 

** بودجه پژوهشی دانشگاه ها 28 درصد افزایش یافته است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره بودجه سال آینده این وزارتخانه گفت: در مجموع بودجه آموزش عالی کشور 20.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اما بودجه پژوهشی دانشگاه ها نسبت به سال گذشته 28 درصد افزوده شده که این در حالی است از بودجه ستاد وزارت علوم کاسته شده است.

وی با بیان این که بودجه وزارت علوم قبل از اخذ رأی اعتماد وی از مجلس شورای اسلامی تدوین شده است ، گفت: اگر بناست بودجه پژوهشی به 3 تا 4 درصد از تولید ناخالص داخلی برسد ، بودجه پژوهشی کم است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تغییر و تحولات در این وزارتخانه گفت: همکاران و همیاران ما در سطوح مدیریتی ستاد وزارت علوم و دانشگاه ها مشغول به کار بوده و به کار خود ادامه می دهند.

وی همچنین درباره برنامه دانشگاه ها گفت: برنامه های دانشگاه ها را به طور معمول هر سال هیات های امنای آنها تدوین می کنند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.