بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36806130
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد:

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان یزد تدوین شد


مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان خبر داد و گفت: با تفاهمنامه‌ای که معاون زنان ریاست جمهوری با 31 استانداری منعقد کرده است این سند با 10 شاخصه تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، فاطمه دانش یزدی در نشست هم اندیشی با جمعی از بانوان خبرنگار و سرپرست خبرگزاری‌ها در استان یزد با اشاره به نقش بانوان در جامعه و اهمیت تحکیم خانواده گفت: در قوانین بالادستی و برنامه افق چشم انداز 1404 و اصل 16 گانه رهبری به موضوع خانواده و بانوان توجه ویژه شده است.

وی از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان خبر داد و افزود: قبلا اطلس زنان کشور وجود داشت اما در استان چنین سندی وجود نداشت که با تفاهمنامه‌ای که معاون زنان ریاست جمهوری با 31 استانداری منعقد کرده است این سند با 10 شاخصه از جمله مشارکت‌های مدنی ، وضعیت جمعیتی ، آسیب های اجتماعی و مشارکت‌های سیاسی تدوین شده است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: این سند یک برش استانی در حوزه زنان و خانواده محسوب می‌شود و می‌تواند راهبرد و سیاست خوبی برای دستگاه‌ها و سازمان‌های که در حوزه خانواده فعالیت دارند باشد که تا یک ماه آینده از آن رونمایی می‌شود.

دانش یزدی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه سه جانبه معاون زنان ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی عنوان کرد: در قالب این تفاهمنامه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر مبنای مشاغل خانگی در 23 استان از جمله یزد کلید خورده است که براساس آن به شناسایی زنان توانمند پرداخته می‌شود.

وی افزود: در این طرح شرکت‌های پیشران و معین در بحث توانمندسازی حوزه زنان نیز ایجاد خواهند شد که اشتغال پایدار و مولد را برای بانوان توانمند می‌توانند رقم بزنند که این طرح هم اکنون در شهرستان‌های بهاباد، ابرکوه و خاتم با شناسایی زنان توانمند رقم خورده تا سپس به مرحله اجرا در بیاید.

دانش یزدی با بیان اینکه طرح تاب آوری اجتماعی که سال است شکل گرفته از طرح‌های موفق استان محسوب می‌شود، عنوان کرد: این برنامه در تمامی شهرستان‌های استان به صورت ویژه پیگیری شد و بحث تاب آوری اجتماعی و توان افزایی زنان در حوزه آسیب‌های اجتماعی و خانواده را مورد توجه قرار می‌دهد و در این زمینه تسهیل گرانی به صورت محله محور موجب مشارکت بانوان، توان افزایی و خودباوری آنها می‌شوند.

وی با تاکید بر استفاده زبان هنر برای گفتگو گفت: دفتر بانوان و امورخانواده استانداری امسال برنامه‌ای جهت ارائه انیمیشین با محورهای خانواده اصیل یزذی و بانوان و نشاط خانواده در نظر گرفته که فراخوان آن زده شده و در سایت دفتر بانوان قابل مشاهده است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به اقدامات امور بانوان فرمانداری‌ها در زمینه توانمندسازی بانوان و برگزاری کارگروه‌های مختلف ادامه داد: در شهرستان یزد در این زمینه نمایشگاه توانمندی بانوان در مناطق کم برخوردار یزد برگزار شد که بازخورد بسیار خوبی داشت،  مشاوران بانوان فرمانداری‌های در استان نیز در زمینه تقویت مشارکت‌های اجتماعی و ایجاد بانک اطلاعاتی از بانوان توانمند درعرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ..اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.