بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 20513696
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

سهم 46 درصدی شاغلان بخش صنعت یزد/ 11 مرکز خدمات کارآفرینی در یزد ایجاد شد


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: در سال گذشته 11 مرکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی برای ارتقای نظام فعالیت در حوزه تولید و خدمات ایجاد کردیم که امیدواریم این ظرفیت نیز خروجی‌های مطلوبی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: سهم شاغلین استان یزد در سال 94 در بخش صنعت بیش از 46 درصد است که با کاهش مواجه بوده و  در حالی است که  که سهم شاغلان در بخش خدمات در مقایسه با سال 93 افزایش نسبی داشته است.

محمد حسین ریاحی با وجود پتانسیل‌های مختلف در استان یزد گفت: استان یزد دارای ظرفیت‌های خوبی به ویژه در حوزه گردشگری است که باید از آن استفاده شود.

وی رویکرد مناسب و مؤثر در حوزه اشتغال را توجه به مشاغل کوچک عنوان کرد و ادامه داد: باید کارآفرینی را در صنایع کوچک داشته باشیم و نگاه خلاقانه و نوآورانه خود را در این حوزه گسترش دهیم.

ریاحی افزود: باید به شبکه‌های تولید، توزیع، خوشه‌های صنعتی، شبکه‌های تعاونی و مدیریت بازار به خصوص در عصر حاضر  توجه داشته باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه بیشترین فعالیت‌های ما در حوزه کارآفرینی است، گفت: در سال گذشته 11 مرکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی برای ارتقای نظام فعالیت در حوزه تولید و خدمات ایجاد کردیم که امیدواریم این ظرفیت نیز خروجی‌های مطلوبی داشته باشد.

رئیس سازمان صعنت، معدن و تجارت استان یزد نیز دراین نشست گفت رویکرد صنعت استان بر صنایع کم آبخواه، کم آلاینده، استفاده از صنایع خورشید و های تک است.

محمدرضا علمداریزدی با بیان اینکه وزارت صنعت معدن و تجارت برنامه راهبردی پیشنهادی در زمینه صنعت کشور ارائه داده است، ادامه داد: ما در حال تدوین برش استانی این برنامه راهبردی هستیم که تا امید داریم تا یک ماه آینده آماده شود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.