بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 24842762
جناب رئیس جمهور آزادی اساسی برای کیست؟

سکوت معنادار مدعیان امروز درباره لغو غیرقانونی ۶۲ سخنرانی منتقدان دولت+ جدول


یک بررسی آماری نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر ۶۲ مورد سخنرانی منتقدان دولت در دانشگاه‌ها و مساجد کشور لغو شده اما مدعیان امروز درباره علل لغو این سخنرانی‌ها سکوت معناداری داشته‌اند.

به گزارش یزد آوا، ظهر ۳۰ آبان ماه خبری مبنی بر لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد منتشر شد و بلافاصله پس از آن هجمه سنگینی توسط رسانه های اصلاح طلب و برخی از نمایندگان مجلس من جمله علی مطهری علیه وزیر کشور ، مسئولان استان خراسان رضوی و حتی امام جمعه مشهد به راه افتاد و به تبع این فضاسازی ها فرماندار مشهد شبانه از کار خود برکنار شد.

در نهایت رحمانی فضلی نیز به فاصله تنها چند ساعت پس از این اتفاق ، با ابراز تاسف از لغو سخنرانی علی مطهری از دستور خود مبنی بر تشکیل تیم تحقیقاتی پیرامون این موضوع و برخورد با مدیران متخلف خبر داد.

اتفاقات فوق در حالی صورت گرفته است که گویی علی مطهری تا کنون فرصت ایراد سخنرانی و بیان مواضع خود را نیافته است و این در حالی است که به واسطه هر اتفاق بزرگ و کوچکی که در ایران اسلامی به وقوع می پیوندد بعید است که ردی از اظهار نظرهای حاشیه ساز و کودکانه مطهری به چشم نخورد.

اما نکته اصلی ماجرا جای دیگری است. از آغاز فعالیت دولت یازدهم تا کنون ۶۲ سخنرانی منتقد دولت در دانشگاه ها و مساجد بسیاری از شهرهای کشور با فشارهای مسئولان دانشگاه ها و شهرها و به صورت غیر قانونی لغو شده است.


 

حال جای این سوال است که چرا علی مطهری که در طول این مدت نماینده مجلس های نهم و دهم نیز بوده است در این خصوص و در دفاع از لغو سخنرانی همکاران خود در مجلس شورای اسلامی نامه ای انتقاد آمیز خطاب به رئیس جمهور و یا وزیر کشور ننوشته و آن را رفتاری داعش گونه و مخالف آزادی بیان و قانون ندانسته است؟!

چرا نمایندگانی که پس از لغو سخنرانی مطهری بلافاصله شروع به موضع گیری نمودند و سخن از استیضاح وزیر کشور به میان آوردند در طول مدت فعالیت خود وقتی سخنرانی های منتقدان دولت یکی پس از دیگری لغو می شد لب به اعتراض نگشوده و سخن از استیضاح وزیر کشور به میان نیاورده و آن را رفتاری هرج و مرج طلبانه ندانستند؟

و چرا رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت تدبیر و امید، که در طول مدت وزارت خود با ۶۲ مورد لغو غیرقانونی سخنرانی منتقدان دولت در دانشگاه ها و مساجد مواجه شد در سایر موارد دستور تشکیل تیم تحقیقاتی نداد و از برخورد با مدیران اهمال کار سخنی به میان نیامد؟ آیا سخنان منتقدان دولت باید در نطفه خفه شود ولی اگر سخنرانی همراهان دولت و افراد پرحاشیه بنا به دلایلی لغو شود آسمان به زمین آمده و همه باید آماج اتهامات آنان قرار گیرند؟

به نظر می رسد لغو سخنرانی ها که در دولت تدبیر و امید بسیار بیشتر از گذشته به چشم می خورد یکی دیگر از بهانه های اصلاح طلبان سودجو و رسانه های همسو با آنان برای رسیدن به اهداف سیاسی خود هستند و نگاه های جناحی و سیاسی آنان به مسائل مختلف باز هم بیش از پیش به چشم آمد تا شعارهایی همچون آزادی بیان ،زنده باد مخالف من و قانون گرایی تنها شعار باشد و مشخص شود که مرگ خوب است اما برای همسایه!




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.