بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35477208
رئیس اتحادیه صنف میداندار یزد خبر داد

سیر نزولی قیمت میوه‌ در یزد


رئیس اتحادیه صنف میداندار و طواف یزد در خصوص وضعیت قیمت میوه و تره بار در یزد گفت: تقریبا شاهد سیر نزولی قیمت در بیشتر میوه‌ها هستیم.

حسین مشرف در گفتگو با خبرنگار یزد آوا در خصوص وضعیت قیمت میوه و تره بار در یزد گفت: تقریبا شاهد سیر نزولی قیمت در بیشتر میوه‌ها هستیم، گوجه با کاهش قیمت سه هزار و 300 تومان در میدان تره بار به فروش می رسد و سیب زمینی نیز با قیمت دو هزار و 300 تومان به فروش می‌رود که با توجه به برداشت کشت پاییز، این محصول روند نزولی قیمت را طی می‌کند.

وی افزود: هندوانه به دلیل شرایط هوایی و کاهش یافتن دما، مصرف آن کمتر شده و قیمت آن رو به کاهش است و هم اکنون با قیمت کیلویی 500 تا 1000 تومان در میدان تره بار به فروش می‌رشد.

رئیس اتحادیه صنف میداندار و طواف یزد عنوان کرد: میوه‌های سردرختی ماننند هلو، شلیل، آلو و ... که اکنون در بازار کمتر عرضه می‌شود کاهش قیمت نداشته اما با افزایش قیمت نیز مواجه نبوده است.

مشرف ادامه داد: صادرات میوه فعلا ممنوع شده فقط گوجه درختی صادر می‌شود و با توجه به اینکه مصرف داخلی آن کم است مشکلی در این زمینه وجود ندارد، سیب زمینی نیز با توجه به برداشت پاییزه آن فراوان در بازار وجود دارد و قیمت نزولی را طی می‌کند.

وی گفت: سیب درختی هم اکنون در میدان میوه و تره بار از دو هزار تومان تا هفت هزار تومان قیمت خورده است و باید توجه داشت چنانچه این میوه صادر شود با مشکل مواجه می‌شویم و قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

مشرف ادامه داد: میوه های پاییزه نیز هنوز زیاد در بازار عرضه نشده است و همین میزانی که در بازار وجود دارد با قیمت خوبی به فروش می‌رسد، لیمو شیرین با قیمت سه هزار تا چهار هزار و پانصد تومان و پرتقال نیز با قیمت دو هزار و 500 تا چهار هزار تومان در میدان تره بار عرضه می‌شود.

وی گفت: خشکسالی، سرمازدگی و کم حاصلی درختان از دلایلی است که موجب کاهش عرضه میوه در بازار و به دنبال آن افزایش قیمت میوه‌ها شده است  و چنانچه صادرات میوه هم انجام شود به این مشکل دامن زده می شود و با افزایش بیشتر قیمت مواجه می شویم.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.