بازگشت به صفحه کامل

شناسه : 10197247
واکنش نفتی‌ها به اکتشاف گازی؛

شرکت نفت: تکذیب می‌کنیم/ فایل صوتی اکتشاف بزرگ گازی


مدیریت اکتشاف شرکت نفت در حالی خبر مدیر مجموعه خود مبنی بر کشف ذخیره گازی در جنوب کشور را تکذیب کرده است که فایل صوتی مدیر اکتشاف از کشف ذخایر بزرگ گاز و میعانات گازی در جنوب کشور حکایت دارد.

به گزارش یزد آوا، روز گذشته گفتگویی به نقل از هرمز قلاوند مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران مبنی بر کشف یک ذخیره عظیم گازی در جنوب کشور در خبرگزاری مهر منتشر شد.

با این وجود، عصر یکشنبه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، خبر اکتشاف و شناسایی یک ذخیره بزرگ گاز طبیعی و میعانات گازی در جنوب کشور را تکذیب کرد.

در توضیحاتی ارسال شده از سوی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به خبرگزاری مهر آمده است: "احتراما عطف به خبر منتشر شده با عنوان "احتمال کشف یک پارس جنوبی جدید در ایران/ جزئیات اکتشاف یک ذخیره عظیم گاز" به استحضار می رساند: در حاشیه نمایشگاه نفت خوزستان که طی هفته گذشته در اهواز برگزار شد، طی مصاحبه ای که با مدیر اکتشاف شبه عمل آمد دکتر هرمز قلاوند اعلام کردند که استفاده از تکنولوژی های نوین در ارتباط با اکتشاف و کشف هیدروکربور در افق های عمیق تر از جمله پائولوزیک زیرین از برنامه های جدید این مدیریت می باشد. در آن مصاحبه مدیر اکتشاف بیان کرد که برای اولین بار در دو سال قبل خبر کشف هیدروکربور در افق پالئوزوئیک زیرین (در افق فرقون و زکین با سن پرمین و دونین) در میدان خارتنگ واقع در ناحیه فارس توسط مدیرعامل وقت اطلاع رسانی شود. لازم به ذکر است که اعلام خبر کشف هیدروکربور اعم از نفت و یا گاز از اختیارات وزیر محترم نفت و یا مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت ایران می باشد و این مدیریت هیچگاه بدون هماهنگی با مدیر عامل محترم شرکت نفت رسما اعلام خبر کشف نمی نماید. لذا اعلام خبر توسط خبرگزاری مهر با عنوان " احتمال کشف یک پارس جنوبی جدید در ایران/ جزئیات اکتشاف یک ذخیره عظیم گاز" قویا توسط مدیریت اکتشاف تکذیب گردیده و خواهشمند است نسبت به درج صحیح خبر تکذیبیه در آن خبرگزاری اقدام شود."

فایل صوتی مصاحبه قلاوند با خبرگزاری مهر

در ادامه فایل صوتی گفتگوی خبرنگار مهر با هرمز قلاوند مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران مبنی بر کشف و شناسایی ذخایر بزرگ گاز و میعانات گازی در سازند زکین در مناطق نزدیک به دو استان فارس و بوشهر منتشر می‌شود.

برای دریافت فایل صوتی اینجا را کلیک کنید.

پیش از این، مسئولان صنعت نفت کشف احتمالی ذخیره بزرگ گاز طبیعی و میعانات گازی در جنوب کشور را معادل یک پارس جنوبی جدید دانسته بودند.

منبع: مهر




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.