بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10209164
عراقچی:

شش و ساعت و نیم گفتگو کردیم ولی هنوز در مراحل اولیه هستیم


عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در پایان گفتگو با نمایندگان آمریکا در ۱+۵: در خصوص تحریم‌ها بحث‌های مفصلی هم در سطح معاونان و هم در سطح کارشناسی صورت گرفت/ صبح سه‌شنبه گفتگو با آمریکایی‌ها ادامه می‌یابد.

به گزارش یزد آوا به نقل ازنسیم ، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیات مذاکره کننده هسته‌ای ایران دوشنبه شب از فضای حاکم بر مذاکرات هسته ای در ژنو ابراز رضایت کرد.
عراقچی این مطلب را پس از پایان مذاکرات ایران و آمریکا در ژنو که شش ساعت و نیم به طول انجامید، اعلام کرد.


وی گفت: در این نشست، در باره تمامی مسائل مطرح بخصوص موضوع تحریم ها، بحث های مفصلی در سطح معاونان و کارشناسان صورت گرفت.


عراقچی ادامه داد: عصر سه شنبه گفت وگوهای دوجانبه با سایر کشورهای عضو 1+ 5 ادامه می یابد و چهارشنبه نیز جلسه ای با همه اعضا خواهیم داشت.


معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه بحث ها اکنون بسیار جزیی و ریز شده است، خاطرنشان کرد: در برخی از موارد راه حل هایی وجود دارد و در بعضی از مراحل باید بیشتر تلاش و بحث شود.
وی با اشاره به اینکه هنوز در موقعیتی نیستیم که در باره نتایج نهایی آن قضاوت کنیم، گفت: فضای جلسات بسیار خوب است اما برای رسیدن به راه حل هنوز فاصله وجود دارد.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا باز هم در این سفر با هیات آمریکایی مذاکره خواهید داشت؟ گفت: صبح سه شنبه -امروز- گفت وگوها دوباره شروع می شود.


عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران و وندی شرمن قائم مقام موقت و معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا دور جدید گفت وگوهای هسته ای خود را از عصر دوشنبه در شهر ژنو آغاز کردند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.