بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36591526
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان یزد:

شناسایی نزدیک به هزار واحد متخلف در استان یزد/ بیش از 60 پرونده قاچاق کالا در یزد تشکیل شد


معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان یزد گفت: در دو ماهه نخست سال جاری 18هزار و 855 واحد اقتصادی استان مورد بازرسی قرار گرفته‌اند از این تعداد، 982 واحد متخلف شناسایی شدند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدآوا در خصوص ضعف نظارتی بر بازار گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در زمینه های تولید، توزیع و قیمت انواع كالاها و خدمات بویژه كالاها و خدمات اولویت دار كه در مقاطع زمانی خاص مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند، با انجام بازرسی‌های مستمر از كلیه واحدهای صنفی و صنعتی در تنظیم بازار، جلب مشاركت‌های مردمی و احقاق حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان ایفای نقش می‌نماید.

رضا زاهدی با بیان این که بیش از 47 هزار و 180 واحد صنفی با پروانه و بدون پروانه كسب در استان یزد وجود دارد ادامه داد: در دو ماهه نخست سال  جاری 18هزار و 855 واحد اقتصادی استان مورد بازرسی قرار گرفته‌اند از این تعداد، 982 واحد متخلف شناسایی و ضمن تنظیم برگ گزارش بازرسی به تعزیرات حكومتی نیز معرفی شدند که ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده  نزدیک به 11 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به افزایش 22 درصدی بازرسی‌ها در استان در زمینه قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در زمینه قاچاق کالا و ارز نیز تعداد هزار و 600 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی طی دو ماهه نخست سال جاری صورت گرفته که 62 فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز به ارزش 221 میلیون و 195 هزار و 140 ریال تشکیل شده است.

زاهدی با اشاره به نرخ تورم در استان یزد تاکید کرد: آنچه که مربوط به بالا بودن نرخ تورم در استان یزد قابل ملاحظه است؛ گرانی است نه گرانفروشی که این دو با هم تفاوت دارد.

وی یادآور شد: واحدهای صنفی موظفند قیمت اجناسی که روی کالا درج شده است را رعایت نموده و بالاتر از آن به فروش نرسانند و در مواردی که در این زمینه تخلف مشاهده شده با آن برخورد شده است؛ اما این موضوع در حال حاضر به دلیل بالا رفتن قیمت اقلامی مانند قیمت ماکارونی و، تن ماهی و ... که در شرایط فعلی دچار افزایش قیمت شده اند بیشتر دیده می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان یزد ادامه داد: هنوز این محصولات با قیمت‌های قبل در سطح واحدهای صنفی و به خصوص فروشگاه‌های بزرگ موجود هستند که در چنین مواردی قطعا فروشندگان موظفند تا زمانی‌که محصول با نرخ قبل (درج شده روی کالا) را دارند به همان قیمت به فروش برسانند در غیر اینصورت تخلف آنها محرز و برخورد قانونی با این گونه واحدها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.