بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10266992
استاد حوزه علمیه قم در یزد:

شهدا نبودند نه در و دیواری برای محافظت باقی می‌ماند نه منصبی برای ریاست/ شهدا خط قرمز مردم‌


حجت الاسلام آقامیری استاد حوزه علمیه قم همزمان با استقبال مردم دارالعباده از 8 شهید گمنام در آستان امامزاده جعفر(ع) گفت: برخی مسئولین که در همین شهر می‌گویند چرا می‌خواهید شهدا را فلان جا دفن کنید، موقعی که شهدا جان و زندگی خود را دادند کجا بودند؟ اگر شهدا نبودند الان این صندلی و مقام و منصب و مسئولیت وجود داشت؟ اگر اینها نبودند در و دیواری باقی می‌ماند که ما بخواهیم از آن محافظت کنیم؟! برخی واقعا جو زده شده اند.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، حجت الاسلام سید حسین آقامیری در شب رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و همزمان با استقبال مردم دارالعباده از 8 شهید گمنام در آستان امامزاده جعفر(ع) گفت: نگاه ما به عاشورا صرفا نگاه به یک حادثه نیست بلکه نگاه به یک فرهنگ است و تا زمانی که این فرهنگ در جامعه زنده باشد، طبیعتا جبهه استکبار نمی‌تواند به این جامعه نفوذ پیدا کند.

دشمن به دنبال از بین بردن فرهنگ عاشورا است

وی با بیان اینکه دشمن برای تسلط به این جامعه به سه شیوه به دنبال از بین بردن این فرهنگ در جامعه است و البته موفق نشده است ادامه داد: از بین بردن نماد فرهنگ عاشورا یعنی کربلا و تحریف در تاریخ و اهداف و وقایعی که اتفاق افتاده از شیوه‌های دشمن برای از بین بردن فرهنگ حسینی در جامعه است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه فرهنگ عاشورا را منحصر به ایام عزاداری امام حسین دانستن از شیوه‌های دیگر دشمن برای از بین بردن فرهنگ عاشوراست، تأکید کرد: در این شیوه دشمن به دنبال این است که در ایام محرم و صفر به عزاداری امام حسین(ع) بپردازیم و با برچیده شدن ماه صفر زندگیمان را از امام حسین(ع) جدا کنیم و در مدیریت و سبک زندگی با امام حسین(ع) کار نداشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جبهه شیطان و باطل هیچ موقع نمی تواند رشد جبهه حق را ببینید گفت: جبهه باطل  به شکل‌های مختلف در صدد ضربه زدن به جبهه حق است و به دو طریق در مسیر حق مشکل آفرینی می‌کند.

آقامیری ادامه داد: جبهه باطل برخی افراد را 100 درصد از مسیر حق جدا می‌کند که نمونه ‌های آن را می توان شمر لعین و در این زمان افرادی را نام  برد که برای این انقلاب مبارزه کردند و اکنون در آن ور آبها برای اصل و فرعی که خودشان نیز در آن نقش داشتند فحاشی می‌کنند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از شیوه های ورود جبهه باطل به مسیر حق این است که زمانی که به نفعتان است دم از حق بزنیم و جایی که به نفعمان نیست از حق چیزی نگوییم که این بسیار خطرناک است و چنانچه پاگذاشتن بر حق در جامعه باب شود و تبدیل به فرهنگ شود و به آن عادت کنیم، مردم جامعه اسلامی از آن ضربه خواهتد خورد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی در مجالس امام حسین(ع) شرکت می‌کنند و مجلس عروسی سر تا پا گناه نیز برگزار می‌کنند ادامه داد: چنانچه منطق، فرهنگ و عقیده امام حسین(ع) هیچ تأثیری نداشته باشد، خطرناک است و هدف دشمن را برآورده کرده‌ایم.

استاد حوزه علمیه قم  تصریح کرد: جامعه‌ای که عادت کند حق را زیر پا لگد مال کند، قبح آن در جامعه می‌ریزد، اینکه در شب شهادت ائمه معصومین(ع) کاروان عروسی به راه می اندازند و در برابر این لگدمالی حق سکوت می کنیم دچار جامعه‌ای مصلحت اندیش می شویم که افراد آن تنها خیر و منفعت خود را می‌بینند.

اگر شهدا نبودند بر سر نوامیس ما چه می‌آمد؟

وی با اشاره تدفین 8 شهید گمنام و مخالفت‌های صورت گرفته از طرف برخی مسئولین استان تصریح کرد: زمانی وقتی نام شهید و شهادت به میان می امد افرادی با آنکه مخالف بودند به مصلحت خودشان هم که شده سکوت می کردند و خود را موافق نشان می‌دادند ولی اکنون به مقام شهید و جایگاه شهادت جسارت می‌شود و کار به جایی می‌رسد که برخی با تدفین شهدا در محلی خاص به طور علنی مخالفت می‌کنند.

چه کرده‌ایم که زبان باطل را به سمت شهدا تیز کرده‌ایم؟!

وی با اشاره به خطبه ای از امام علی(ع) که زمانی می‌رسد که زبان گویای حق اندک می‌شود  ادامه داد: اینها تقصیر ماست باید بینینم ما چه کرده‌ایم که زبان باطل را تیز کرده ایم آن هم به سمت کسانی که جان و مال و زندگی و جوانی خود را به خاطر دین داده‌اند.

حجت الاسلام آقامیری خاطر نشان کرد: اگر شهدا نبودند اکنون زنان ما را به جای زنان عراقی به کنیزی می بردند، در زمان جنگ به یک روستا در جنوب کشور قبل از تخلیه بعثی‌ها از صبح تا بعدازظهر به 70 دختر تجاوز شد و  آنها را زنده زنده در چاله سوزاندند، اگر شهدا نبودند بر سر نوامیس ما چه می‌آمد، چرا نمی‌خواهیم اینها را بپذیریم و چرا ما اینها را فراموش کرده‌ایم؟!

وی ادامه داد: زمانی که هر کدام از پای این بسیجیان را به جیپی می‌بستند و می کشیدند و یا به تنشان شیشه می‌‌کشیدند که به مقدسات توهین کنید  و آنها با این همه شکنجه حاضر به این کار نمی‌شدند،  کسانی که اکنون با تدفین آنها مخالفت می‌کنند کجا بودند؟ مقصر ما هستیم که در برابر توهین‌ها سکوت می‌کنیم و اختلافات ریز را کنار نمی‌گذاریم و اینگونه برخی گستاخ می‌شوند که چرا می خواهید شهدا را فلان جا دفن کنید؟! و حتی برخی شهدا را با اموات مقایسه می کنند.

وی با اشاره به 9 سال شکنجه شهید تندگویان گفت: همه این شکنجه‌ها با یک دقیقه توهین به امام(ره) و انقلاب پایان می‌یافت ولی شهید تندگویان همه این شکنجه ها را تحمل کرد اما در این مملکت عده‌ای پشت تریبون می نشینند و هرچه از دهنشان بیرون می‌آید می‌گویند.

اگر شهدا نبودند الان این صندلی و مقام و منصب و مسئولیت وجود داشت؟ /اگر شهدا نبودند در و دیواری باقی می‌ماند که ما بخواهیم از آن محافظت کنیم ؟!

آقامیری گفت: برخی مسئولین که در همین شهر می‌گویند چرا می‌خواهید شهدا را فلان جا دفن کنید، موقعی که شهدا جان و زندگی خود را دادند کجا بودند؟ اگر شهدا نبودند الان این صندلی و مقام و منصب و مسئولیت وجود داشت؟، اگر این‌ها نبودند دشمن برای ما هویت دینی جا می‌گذاشت؟، اگر اینها نبودند در و دیواری باقی می‌ماند که ما بخواهیم از آن محافظت کنیم؟! برخی واقعا جو زده شده اند.

شهدا خط قرمز همه مردمند/ جریان شهید و شهادت مال این حزب و آن حزب نیست

وی تأکید کرد: شهدا خط قرمز همه مردمند کاری به این حزب و آن حزب ندارد، برخی از این خط قرمز هم کنار می روند به زعم اینکه جو گیر شده اند. کسی به شهدا حق تعرض ندارد، جریان شهید و شهادت و تکریم شهدا مال این حزب و آن حزب نیست.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه هنوز مادران و پدران شهدا چشم به راه آنها هستند، گفت: در خاطرات امیر کویت آمده «از صدام سوال کردم که چرا زمان جنگ با ایران لباس جنگ می پوشیدی و در زمان جنگ با کویت کت و شلوار، صدام جواب داده موقعی که با ایران می جنگیدیم با مرد می جنگیدیم»؛ صدام در مورد این بچه ها چه می گفت و الان برخی مسئولین ما چه می‌گویند و برخی ها می‌ترسند از حقانیت  این بچه‌ها حرف بزنند.

وی ادامه داد: وقتی زبان ما کند شود که از شهدا بگوییم زبان باطل تیز می‌شود که امروز شهید ما را با میت مقایسه می‌کنند؛ مقصر ماییم، در قیامت همه ما مسئولیم و باید جواب بدهیم.

نگذاریم شهدا غریبانه دفن شوند

حجت الاسلام آقامیری در پایان گفت: این 8 شهید گمنام مهمان شهر یزد هستند، چه مهمان نواری بکنیم چه نکنیم آقای خودشان هستند و آبروی خودشان را حفظ کزده‌اند، اینها در مردانگی تا پایان پای اربابشان ماندند؛  حالا ما هستیم و این  شهدا اگر می‌خواهیم مهمان نوازی کنیم در تشییع پای کار بیاییم، کم نگذاریم و کار به حرف این و آن نداشته باشیم؛ اگر اینها نبودند عزت و شرفی نداشتیم و هر چه داریم  از صدقه سر این شهداست، اینها مردانه ایستادند و آبروی ما بچه شیعه‌ها را جلوی بعثی‌ها خوب خریدند، نگذاریم غریبانه دفن شوند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.