بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35629856
عضو شورای شهر یزد:

شهرداری یزد از توسعه حاشیه نشینی جلوگیری می‌کند


سخنگوی شورای شهر یزد: شهرداری یزد تمام تلاش خود را کرده است تا حد امکان حاشیه نشینی را از طریق تثبیت خطوط حاشیه نشینی کنترل کند تا امکان توسعه آن وجود نداشته باشد

محسن عباسی هرفته در گفتگو با خبرنگار یزد آوا، با اشاره به مسئله حاشیه نشینی گفت: حاشیه نشینی موضوع و مسئله بالادستی برای شهرداری‌ها است و سیاست‌های حاکم بر مدیریت کلان کشور در طول چند دهه اخیر باعث ایجاد مسئله‌ای مثل حاشیه نشینی می‌شود.

وی ادامه داد: مهاجرت روستاییان به شهر، نبود امکانات لازم در روستاها، تبلیغ غیر مستقیم شهر نشینی و ...  موجب می‌شود که مردم از سمت روستاها و شهرهای کوچک به  شهرها و شهرهای بزرگ مهاجرت کنند و طبیعی است به دلایل هزینه بالای زندگی در شهرهای بزرگ به سمت مناطق حاشیه‌ای و ارزان قیمت می‌روند که معمولا این مناطق، حاشیه‌های غیر مجاز هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد افزود: از آنجا که دولت نگران تبعات اجتماعی برخورد با حاشیه نشینان است نمی‌تواند با آنها برخورد قهری داشته باشد و مجبور به تحمل این وضعیت است و این موضوع سبب می‌شود که حاشیه نشینی توسعه پیدا کند و مدیریت شهری نیز به تبع آن اقدام چشم‌گیری نمی‌‎تواند انجام دهد و بدین شکل شهرها به صورت ناخواسته و غیر مجاز بزرگ و خدمات رسانی به آن مشکل می‌شود.

عباسی با بیان اینکه حاشیه نشینی پدیده‌ای است که شهرداری‌ها نمی‌توانند به تنهایی آن را حل کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه حاشیه نشینی مسئله ای پیچیده است و در حاشیه ها افرادی با فرهنگ های مختلف جمع می شوند و جامعه ای آشفته شکل می‌گیرد که تبعات و مشکلات اجتماعی زیادی را می‌تواند در پی داشته باشد؛ می بایست نوع مداخله در این بسیار فکر شده و مبتنی بر ابعاد متنوع موضوع باشد. طبیعی ست که این مسیله، از مهمترین مسایل شهرهاست و دولت باید برای حل این مسئله به کمک شهرداری ها بیایند و برنامه جامعی برای اقدام مشترک داشته باشند.

 رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد عنوان کرد: شهرداری یزد تمام تلاش خود را کرده است تا حد امکان حاشیه نشینی را از طریق تثبیت خطوط حاشیه نشینی کنترل کند تا امکان توسعه آن وجود نداشته باشد و در این زمینه در یکسال اخیر بالنسبه موفق بوده است.

وی افزود: ساخت و ساز در لبه مناطق حاشیه نشین توسط شهرداری و دستگاه های دولتی مانند ساخت پارک و خانه بهداشت و حفاظت از زمین‌های راه و شهرسازی و ... اقداماتی است که جهت جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی در یزد انجام گرفته است.

عباسی تصریح کرد: طبیعی است که مناطق حاشیه نشین به دلیل رشد ناخواسته، بی برنامه و غیر مجاز از امکانات مانند مابقی شهر برخودار نیستند و خدمات رسانی به آنها سخت است با این وجود تا حدامکان سعی شده با خدمات رسانی به این مناطق رسیدگی شود تا مشکلات اجتماعی ناشی از زندگی حاشیه نشینی کنترل شود.‌

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.