بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36501275
واکنش رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد به یک خبر؛

شهرداری یزد ماهانه هزینه‌ سیستم سرمایشی اتوبوس‌های شهری را به رانندگان می‌پردازد+ سند


رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد اظهار داشت: در آنالیز یارانه پرداختی بحث سرویس، تعمیر و نگهداری سیستم گرمایشی و سرمایشی اتوبوس های شهری دیده شده و ماهیانه به بهره برداران پرداخت شده است.

به گزارش یزد آوا،  بازهم فصل گرما فرا رسید و موضوع سیستم سرمایشی اتوبوس های شهری نقل محافل یزدی ها شد.

چند روز قبل بود که یکی از رانندگان اتوبوس های شهری به یکی از خبرنگاران گفته بود چون شهرداری هزینه سرویس و شار ژ کولرها را نمی دهد آن ها را روشن نمی کنیم.

این خبر در فضای مجازی بازتاب های متعددی را به همراه داشت به گونه ای که سپنتا نیکنام رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد در واکنش به این خبر در جلسه علنی این شورا، نقص برخی سیستم های سرمایشی اتوبوس های شهری را یادآور شده و از رئیس شورا خواسته بود این موضوع  به صورت کتبی به شهرداری تذکر داده شود.

محمد رضا شفیعی در واکنش به خبر عدم پرداخت هزینه سرویس سیستم سرمایشی اتوبوس های شهری از سوی این سازمان به خبرنگار یزد آوا؛ گفت: اصلا چنین چیزی صحت نداشته و بر اساس آنالیز قیمتی که توسط بهره برداران ورانندگان به این سازمان در سال های گذشته ارائه شده هزینه سرویس سیستم های گرمایشی و سرمایشی در قالب یارانه به صورت ماهیانه پرداخت شده و برای امسال نیز با توجه به گرانی های سرسام آور در حال آنالیز قیمت ها با کمک بهره برداران هستیم و تلاش می کنیم در اولین فرصت این هزینه ها مشخص و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با بیان اینکه در سال گذشته ماهیانه مبلغ  90میلیون ریال یارانه به اتوبوس های بخش خصوصی برای ارائه خدمات شهری پرداخت کرده ایم اظهار داشت: همان طور که گفتم در آنالیز یارانه پرداختی بحث سرویس، تعمیر و نگهداری سیستم گرمایشی و سرمایشی اتوبوس های شهری دیده شده و ماهیانه به بهره برداران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه چند روز قبل در یک اقدام غیرحرفه ای و به نظر هدفمند از سوی یکی از خبرنگاران مصاحبه ای به نقل از یک راننده اتوبوس شهری در فضای مجازی منتشر شد که وی عنوان کرده بود سازمان، هزینه ای برای سرویس و نگهداری سیستم سرمایشی اتوبوس ها پرداخت نمی کند و به همین جهت رانندگان  از روشن کردن کولر اتوبوس ها خودداری می کنند. 

شفیعی تاکید کرد: قویا این موضوع را تکذیب می کنم و حتی بنده آن راننده را صدا زدم و با ایشان صحبت کردم و در حال حاضر نیز همین راننده از اولین رانندگانی بوده که سیستم سرمایشی اتوبوس خود را راه اندازی کرده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد افزود: واقعا برای خودم ومردم شهرم متاسفم که برخی مسئولان شهر و خبرنگاران بدون اینکه از بنده به عنوان متولی امر در این زمینه، صحت و سقم ماجرا را سوال کنند آن را در فضای مجازی منتشر کرده، اسباب نگرانی مردم را فراهم آورده و حتی در برابر آن موضع می گیرند.

شفیعی با بیان اینکه اکثر اتوبوس های شهری دارای کولر بوده و با راه اندازی سیستم سرمایشی  به همشهریان خدمت رسانی می کنند اظهار داشت: البته تعدادی  های مدل پایین فاقد کولر هم داریم که با توجه به کمبود تعداد اتوبوس در شهر و قطع کمک های دولتی برای نوسازی ناوگان شهری، ناچاربه استفاده از آن ها هستیم اما برای این دسته از اتوبوس ها نیز پیشنهاداتی به شورای اسلامی شهر ارائه کردیم که منتظر پاسخ آن ها هستیم.

وی ادامه داد: یکی از پیشنهادات ما در این زمینه، تک شیفت کردن اتوبوس های فاقد کولر و استفاده از آن ها در ساعات صبح که هوا گرمای کمتری دارد بوده و در عوض از اتوبوس های کولر دار در شیفت عصر و گرمای هوا استفاده  خواهیم کنیم  البته امیدواریم این پیشنهاد در راستای افزایش رفاه همشهریان مورد موافقت شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در پایان ضمن قدردانی از همشهریان گفت: از تمامی عزیزانی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند درخواست می کنم کوچکترین مشکلات در رابطه با حمل و نقل عمومی را با سامانه 1889 در میان بگذارند تا همکاران بنده در واحد نظارت و بازرسی آن را مورد بررسی قرار داده و رفع کنند همچنین مردم عزیز می توانند پیشنهادات و انتقادات خود را با سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۶۹۴۰۲۰ به اطلاع همکاران بنده برسانند.

انتهای پیام/ح




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.