بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 34143255
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد:

شوراهای دانش‌آموزی بستری برای تربیت اجتماعی سیاسی است


مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: شوراهای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی بستری را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا آنها دموکراسی و آداب و مهارت‌های سیاسی اجتماعی را آموزش ببینند.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در اولین مجمع عمومی شوراهای دانش‌آموزی استان یزد گفت: شوراهای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی بستری را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا آنها دموکراسی و آداب و مهارت‌های سیاسی اجتماعی را آموزش ببینند.

عباسعلی دانافر با بیان اینکه در دنیای امروز یکی از مهم‌ترین نیازهای تعلیم و تربیت، تربیت اجتماعی است، افزود: سند تحولی بنیادین آموزش و پرورش به دنبال تغییر و تحول در نظام آموزشی کشور است چرا که در نظام آموزشی ما دارای آسیب‌هایی است و باید تغییر و تحول در آن ایجاد شود.

وی ادامه داد: ازمنظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام آموزشی ما باید از نظام آموزشی که هدف آن آموزش علمی و دانشی است به نهاد اجتماعی که رسالت آن تربیت متوازن و چند بعدی در همه عرصه‌ها است تغییر پیدا کند.

دانافر تربیت سیاسی اجتماعی را یکی از مهم‌ترین ابعاد تربیتی نام برد و تصریح کرد: تربیت سیاسی اجتماعی به معنی ساختن یک شهروند مطلوب است، در دنیای امروز جوامعی توسعه یافته، پاینده و رو به رشد هستند که اعضای آن شهروندهای مطلوبی باشند به این معنی که از مجموعه حقوق مدنی سیاسی اجتماعی خود مطلع باشند و به مجموعه تکالیف و وظایف در این زمینه عمل کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه و رسالت نظام آموزشی نیز باید تربیت شهروند خوب باشد، تصریح کرد: نظام آموزشی ما برای تربیت شهروند خوب باید دراین سه عرصه فعالیت داشته باشد که فرزندان ما به عنوان شهروندان جامعه از کلیه حقوق شهروندی خود آگاهی پیدا کنند، بدانند در مقابل این حقوق چه وظایف و تکالیفی دارند و نظام آموزشی زمینه کسب مهارت‌ها را ایجاد کند تا نگرش‌های دقیقی در این زمینه شکل گیرد.

انتهای پیام/

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.