بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35975602
روایت عضو شورای شهر از بلاتکلیفی یزد:

شورای شهر هنوز به دنبال حل معضل انتخاب شهردار از طریق وزارت کشور است


عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: هنوز اکثریت اعضا می گویند قبل از اینکه اعتراض رسمی بکنیم، اعتراض خود را از طریق وزارت کشور پیگیری کنیم لذا هنوز رایزنی هایی انجام می شود.

 سیدعلی محمد پاکنژاد در گفتگو با خبرنگار یزد آوا،  در مورد آخرین وضعیت پیگیری تائید و یا رد حکم شهردار یزد گفت: وزارت کشور نامه ای به شورای شهر یزد ارسال کرده مبنی بر این که صلاحیت فرهمند احراز نشده، اما طبق تبصره ۳ بند ۱ ماده 80 قانون شوراها وزارت کشور باید علت این عدم احراز صلاحیت را به صورت مستند اعلام کند. لذا هنوز از نظر شورا اعلام قطعی نشده و اعضای شورا معتقدند طبق قانون وزارت کشور باید مستند علت عدم احراز صلاحیت را اعلام کند و تا زمانی که مستندات ارائه نشود این موضوع قابل قبول نیست.

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: همچنین از آنجا که وزارت کشور اعلام کرده صلاحیت آقای فرهمند احراز نشده و رد صلاحیت ایشان اعلام نشده و ایضاً سند آن هم اعلام نشده، شورا روی موضوع بحث دارد و مرتباً از سوی رئیس شورای شهر و برخی از همکاران و نمایندگان مجلس موضوع پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: این موضوع قابل اعتراض به هیات حل اختلاف است، راه دیگر آن هم این است که شورا یک نفر دیگر را معرفی کند. اما نفر بعدی که معرفی می‌شود قاعدتاً با توجه به اینکه آیین نامه جدید دولت برای احراز تصدی پست شهرداری ابلاغ شده باید براساس این آیین‌نامه جدید باشد.

پاکنژاد در پایان تاکید کرد: هنوز نمی توانم قطعی سخن بگویم، چون شورا هنوز به اجماع نرسیده که باید در این مورد اعتراض کنیم یا یک نفر دیگر را جایگزین کنیم. هنوز اکثریت اعضا می گویند قبل از اینکه اعتراض رسمی بکنیم، اعتراض خود را از طریق وزارت کشور پیگیری کنیم لذا هنوز رایزنی هایی انجام می شود.

انتهای پیام/
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.