بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35454012
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

صدور بارنامه‌ در استان یزد 5 برابر شده است


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: عداد بارنامه‌ها در پنجشنبه و جمعه گذشته نسبت به پنجشنبه و جمعه هفته قبلش، 5 برابر شده و این نشان می‌دهد که تحرکی در بحث بارگیری انجام شده است.

علی علیخانی در گفتگو با یزدرسا گفت: خوشبختانه هفته گذشته نسبت به هفته قبلش صدور بارنامه روز به روز روبه افزایش بوده به طوری که تعداد بارنامه‌ها در پنجشنبه و جمعه گذشته نسبت به پنجشنبه و جمعه هفته قبلش، 5 برابر شده و این نشان می‌دهد که تحرکی در بحث بارگیری انجام شده است.

وی افزود: خوشبختانه با تمام کسانی که دغدغه بارگیری داشتند جلسه گذاشته شد. با تولیدکنندگان بار و صاحبان کالا، با انجمن صنفی رانندگان و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقلی جلسات متعددی گذاشته شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد اظهار داشت: در استانداری چه به ریاست استاندار محترم چه معاونین محترم متناسب با ارتباط کاری که داشتند، معاون عمرانی، سیاسی-امنیتی و اقتصادی جلسات متعددی گذاشته شد.

علیخانی با بیان اینکه پیگیری‌های خیلی خوبی در حوزه حمل ونقل صورت گرفته، خاطرنشان کرد: یکی از مباحث اصلی تأمین لاستیک بود که سه نفر که متقاضی واردات لاستیک بودند، خوشبخاتنه مشکل یکی‌شان حل شد و رفت از چین کار واردات را انجام داد و حدود 3 هزار حلقه لاستیک تأمین کرده و مراحل اداری‌اش طی شده و در حال بارگیری است و امیدواریم ظرف ماه آینده محموله‌شان که اختصاصی استان هم است به استان برسد.

وی اضافه کرد: 5000 حلقه دیگر در حال تأمین اعتبار است و موافقت اولیه و مراودات اقتصادی و بازاریابی‌اش انجام شده و آن هم بزودی وارد می‌شود. یعنی متناسب با اینکه این محموله اولی بیاید یک ماه بعد هم آن محموله بعدی وارد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد ادامه داد: حدود 580 حلقه لاستیک از لاستیک‌هایی که در انبارهای بنادر آزاد می‌شود سهم استان یزد است که این هم هزینه‌اش وارد شده، حواله بارنامه اش صادر شده و در حال بارگیری است که امیدواریم امروز و فردا بارگیری بشود و ظرف اواخر این هفته یا هفته آینده توزیعش انجام بشود.

علیخانی عنوان کرد: سهمیه‌هایی که صنعت معدن تجارت آزاد می‌کند همین شکلی ادامه دارد و بر اساس میزان کیلومتر طی شده برای کامیون‌ها ما اول عدد 70 هزار کیلومتر را از ابتدای سال گذاشتیم بعد دیدیم که ظرفیت پر شد آوردیمش روی 50 هزار کیلومتر و متناسب با میزان پیمایشی که انجام می‌دهند در ردیف الویت قرار می‌گیرند و پرداخت خواهد شد.

وی عنوان کرد: بحث سهمیه سوخت کامیون‌ها بود که بر اساس پیمایش شد و سهمیه‌شان افزایش پیدا کرد قبلا اگر ظرف 24 ساعت سهمیه سوخت‌شان نمی‌توانستند جذب کنند الان این افزایش پیدا کرده، زمانش و روزانه حداکثر دوبار در روز می‌توانستد سوخت کنند که این نامحدود شد چون ظرفیت سوخت‌شان افزایش پیدا کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد یادآور شد: بحث بیمه تکمیلی راننده و همسرشان بود که به تعداد 900 هزار نفر در سطح کشور عملیاتی شد و از 15 مرداد هم فاکتورهایشان قابل پرداخت است.

علیخانی تأکید کرد: بحث برخورد با شرکت‌های حمل و نقلی بود که در حق راننده اجحاف می‌شد این هم حدود 12، 13 شرکت در استان تخلفات انجام شده شان محروز شد و با آن‌ها برخورد شد و شرکت‌هایشان از یک ماه تا 3 ماه پلمپ شد.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر فضای سالن بار است که فضای سالن بار نیاز داشت که توسعه پیدا کند که این هم در دستور کار قرار گرفته و به سرعت دارد انجام می شود و امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده آن هم به بهره برداری برسد و در اخیتار رانندگان قرار بگیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد افزود: بحث تن کیلومتر بود که خیلی مبحث جدی و خواسته واقعی رانندگان هم بود 28 جلسه کارگروه تخصصی در سطح سازمان راهداری و حمل و نقل انجام گرفت و از اساتید دانشگاه از خبرگان حمل و نقل از مشاورین خارجی از نماینده خود صنف رانندگان نمایندگان صنف شرکت‌ها همه حضور داشتند در سازمان راهداری بعد از چکش کاری مصوب شد و به حضور وزیر رسید و وزیر هم دستور رسیدگی اش را داد. از حوزه وزارت خانه خارج شده در اختیار شورای عالی ترابری قرار گرفته که ان شاالله امیدواریم ظرف حدود یک ماه آینده آن هم به تصویب نهایی برسد و ابلاغ بشود.

علیخانی با بیان اینکه آنچه که در حوزه حمل و نقل مربوط به خواسته های بحق رانندگان بود انجام شد، گفت: متناسب با کشور از نظر صدور بارنامه در وضعیت خوبی قرار گرفته ایم نسبت به روال عادی هنوز به مرحله نرمال نرسیده ایم ولی چون روز به روز رو به افزایش است امیداوریم تا انتهای این هفته به حد نرمال برسیم و بتوانیم روال عادی را طی کنیم.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.