بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 36568788

طرح معامله قرن به دنبال حفظ مواضع رژیم صهیونیست در منطقه است


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: امریکا از تمام ابزارها استفاده می‌‌کند تا به دو هدف خود یعنی دستیابی به ثروت‌ عرب‌ها و سرپا نگه داشتن و پایدار ماندن جرثومه فسادی که در خاورمیانه به وجود آورده یعنی رژیم اسرائیل دست پیدا کند.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در گفتگو با خبرنگار یزد آوا، با اشاره به طرح معامله قرن که از سوی ترامپ برای حل مسئله فلسطین مطرح شده است، گفت: ترامپ با چند دستور کار رئیس جمهور امریکا شد که یکی از آنها حل مسئله فلسطین با طرح معامله قرن بود این در حالی است که حکومت داری با تجارت فرق دارد و ترامپ اینگونه دریافته است که با همسو کردن کشورهای عربی و دادن امتیاز و گرفتن امتیاز از آنها و همچنین نگه داشتن اسرائیل در مواضع خود در مقابله با فلسطین و شاید دادن یک حکومت بسیار محدود به فلسطینیان مسئله فلسطین را حل کند و کار خود را در این زمینه شروع کرد.

وی گفت: همزمان با این کار، امریکا مقابله با جمهوری اسلامی را به صورت مستقیم شروع کرد و وارد یک جنگ تمام عیار اقتصادی شد،  تنها از ابزار نظامی در این جنگ استفاده نکرد و از تمام ابزارهای دیگر که طرفین در یک جنگ مورد استفاده قرار می‌دهند بهره برد و امیدوار هست بدون درگیری نظامی ایران را به زانو درآورد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان اینکه امریکا در واقع احتمال می‌دهد که بتواند مسئله فلسطین و مسئله ایران را با هم حل کند، عنوان کرد: تفکر و استراتژی امریکایی‌ها این است که انقلاب اسلامی ایران و انقلاب فلسطین در بعد خارجی به هم گره خورده است و آن هم روحیه مقاومت مردم است، روحیه‌ای که در لبنان همچنان باقی است و در کشورهایی از جمله یمن و سوریه شکوفا شده است.

موسوی بیوکی افزود: امریکا هنوز درک نکرده است که با روحیه مقاومت به وجود آمده نمی‌تواند مقابله کند بنابراین هر دوره با ترفندی جدید به دنبال رسیدن به اهداف خود است.

وی ادامه داد: از آنجا که کشورهای عربی به واسطه نفت ثروت زیادی دارند امریکا به دنبال ثروت آنهاست و از تمام ابزارها استفاده می‌‌کند تا به دو هدف خود یعنی دستیابی به ثروت‌ عرب‌ها به شیوه‌های مختلف و سرپا نگه داشتن و پایدار ماندن جرثومه فسادی که در خاورمیانه به وجود آورده  یعنی رژیم اسرائیل دست پیدا کند.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه امریکا با پایدار ماندن رژیم غاصب صهیونیستی می‌تواند جا پای خود را در خاورمیانه حفظ و محکم کند، تصریح کرد: اگر مسلمانان و امت اسلامی بتوانند رژیم اشغالگر قدس را به عنوان لکه ننگ خاورمیانه از آن حذف کنند دیگر جایی برای حضور امریکا در خاورمیانه، منطقه خلیج فارس و دراقع غرب آسیا نمی‌ماند.

موسوی افزود: قبل از انقلاب، رژیم سلطنتی ایران اهداف امریکا را در منطقه پیش می‌برد و نقش اسرائیل در آن زمان کم رنگ بود  اکنون امریکا نقش ایران را به عربستان می‌دهد اما از آنجا که عربستان نیروی انسانی لازم را ندارد نمی‌تواند نقش ایران قبل از انقلاب را برای او بازی کند و تنها بازمانده امریکا در خاورمیانه همین اسرائیل است و از این جهت امریکا سعی دارد به هر طریق این رژیم غاصب را در منطقه حفظ کند از طرفی سعی دارد ثروت‌های کشورهای عرب را برای خود نگهدارد.

وی تصریح کرد: نقطه مقابل این اقدامات نیز جریان مقاومت سلامی است، انقلاب اسلامی تأثیر خود را در منطقه گذاشته است بیداری اسلامی و بهار عربی  در کشورها رخ داده است و مقاومت لبنان، یمن و ... این درس را به همه داده است که مقاومت جواب می‌دهد و فلسطینیان نیز تاکنون مقاومت نشان داده‌اند و آن را بیش از گذشته به کار گرفته‌اند و امت اسلامی نیز از آنها حمایت خواهد کرد، سیاست‌های امریکا از جمله در مورد ایران و فلسطین همیشه اشتباه بوده  و از این جهت هر دوره ترفند جدیدی به کار می‌برد اما کاری از پیش نخواهد برد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.