بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35536648
حاجی دلیگانی:

طی روزهای آینده برای دیپلمات بازداشت شده اقدام مناسبی انجام نشود از ظریف سوال خواهد شد


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: ما الان تذکر می‌دهیم به آقای ظریف که اگر تا ظرف دو سه روز آینده اقدام مناسبی انجام ندهند از ایشان سئوال خواهیم کرد.

به گزارش یزدآوا، حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در واکنش به بازداشت دیپلمات ایرانی در اروپا و انفعال وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ما بارها شاهد بودیم که وزارت امور خارجه در دفاع از حقوق شهروندان ایرانی و همچنین دیپلمات‌های خودمان در خارج از کشور به موقع عمل نکرده یا قاطع عمل نکرده است.

وی افزود: به هر صورت وزیر امور خارجه و دیگر مسئولین وزارت امور خارجه بایستی بدانند که از موضع کشوری حرف می‌زنند و خواستگاه‌شان کشوری است که می‌بایست از سر اقتدار با کشورهایی مثل اروپایی‌های و آمریکایی‌هایی که معمولا رفتارشان همراه با تکبر و زورگویی است برخورد کنند و ملت ایران هم خواهان چنین موضعی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: بنابراین لازم بود و الان هم این انتظار است که وزیر امور خارجه شخصا به این موضوع ورود کنند و بعد از چندین ماه که از زندانی شدن آقای اسدی دیپلمات عزیزمان در آلمان می‌گذرد در این موضوع دخالت کنند و دیپلمات ما را آزاد کنند و این شدنی است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در خصوص سهل‌انگاری وزیر امور خارجه و دیگر مسئولین وزارت امور خارجه در این موضوع سئوالاتی پیش آمده که چرا در این جهت سهل‌انگاری می‌کنند و ابهاماتی دارد از این بابت در نوع عملکرد وزیر امور خارجه به وجود می‌آید.

وی تأکید کرد: ما الان تذکر می‌دهیم به آقای ظریف که اگر تا ظرف دو سه روز آینده اقدام مناسبی انجام ندهند از ایشان سئوال خواهیم کرد چرا که در خصوص حقوق شهروندان ایرانی و خصوصا دیپلمات‌های ایرانی که در این جهت بایستی احساس پشت گرمی بیشتری برای انجام مسئولیت‌های دیپلماتیک‌شان در خارج از کشور داشته باشند کوتاهی می‌شود.

انتهای پیام/ 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.