بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 29916167
استاندار یزد مطرح کرد

ظرفیت ثبت جهانی یزد برای انتقال ارزش‌های ایرانی اسلامی به جهانیان


استاندار یزد با بیان اینکه تمام جهان ویژگی‌های بافت تاریخی یزد را به عنوان ارزش پذیرفته است، گفت: ظرفیت ثبت جهانی یزد برای انتقال ارزش‌های ایرانی اسلامی به جهانیان استفاده شود.

به گزارش یزد آوا، سیدمحمد میرمحمدی عصر امروز در نشست شورای اداری یزد با تبریک ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اظهار داشت: این رخداد، رویداد بزرگی برای کشور و مردم ما است.

وی افزود: زمانی بافت و شهری به ثبت جهانی می‌رسد، به این معنی است که ارزشهایی در آنجا وجود دارد که مورد اقبال ملت‌های مختلف جهان قرار گرفته است.

استاندار یزد ادامه داد: ارزش‌هایی که ما در بافت تاریخی داشتیم از لحاظ فرهنگی، میراثی، معماری، طراحی‌ها و نقاشی‌ها و از آن مهمتر، ارزش‌هایی که ما در بافت از لحاظ سبک زندگی و سازگاری با طبیعت داشتیم، سبب شد که جهان با اجماع نسبت به ثبت جهانی آن تاکید کنند.

میرمحمدی افزود: ثبت جهانی نشان می‌دهد که ویژگی‌های بیان شده بافت تاریخی یزد توسط جهانیان به عنوان ارزش تلقی شده و اگر ما بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم، فرصتی پیش روی خود داریم که جهانیان را با ارزش‌های دینی و اسلامی و تمدنی و تاریخی خودمان آشنا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی باید در تمام استان به صورت ویژه دنبال شود، گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که محلات مختلف با یکدیگر در خوبی کردن و بالا رفتن شاخص‌های ارزشمند زندگی و جامعه رقابت کنند.

استاندار یزد افزود: در استانداری یزد به دنبال این هستیم که رقابت محلی را در کارهای خوب ایجاد کنیم و زمینه‌ای فراهم شود که مردم خودشان به دنبال انجام کارهای خوب و ارزشمند باشند.

میرمحمدی به عزاداری‌های سنتی یزد اشاره کرد و افزود: علاوه بر اینکه هیئت‌های عزاداری به نظم و تعداد ضرب‌های سینه‌زنی توجه می‌کنند، باید در محتوا و مضمون اشعار و مداحی‌ها هم به گونه‌ای توجه داشته باشند که تمام محتوای آنها جامعه را به سمت خوبی‌ها هدایت کند.

وی تصریح کرد: در این زمینه همه افراد جامعه از مسئولان و هیئتی ها و حتی دیگر افراد جامعه باید تلاش کنند و خود را در بهبود وضعیت فرهنگی جامعه سهیم بدانند.

انتهای پیام/

یزدرسا




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.