بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 35960261
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد خبر داد

عضویت 42 هزار نفر در کانون های مساجد استان یزد/ می توان با زبان هنر اهداف انقلاب را تببین کرد


مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد با بیان اینکه کانون‌های مساجد استان درحال حاضر در حدود 42 هزارنفر عضو دارند گفت: این آمار به تفکیک شهرستان‌ها، یزد 25 هزارنفر، ابرکوه 1004 نفر، اردکان 900 نفر، اشکذر 1051 نفر، بافق 637 نفر، بهاباد 554 نفر، تفت 1561، خاتم 6721 نفر، میبد 1605 نفر، مهریز 3285 نفر هستند.

به گزارش یزد آوا؛ دومین نشست خبری مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد ظهر امروز با خبرنگاران استان یزدبرگزارشد.

حجت‌الاسلام مصطفی گرجی در این نشست بابیان این‌که یکی از زیباترین و پرمغزترین ابتکارات جامعه اسلامی تأسیس مسجد در عصر پیامبر (ص) بود گفت: مسجد درگذشته پایگاه تصمیم‌گیری‌های مهم جامعه اسلامی قلمداد می‌شد و علاوه بر انجام اعمال عبادی محل اجتماعات مختلف سیاسی و نظامی و ... بود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اظهار داشت: اگر مسجد کیفیت شایسته خود را پیدا کند می‌تواند گره‌گشای مشکلات فردی و اجتماعی جامعه باشد.

وی افزود: مدیریت معنوی و محتوایی که بر دوش امام جماعت است اگر خردمندانه و عاشقانه مدیریت شود می‌تواند هزینه‌های مادی و معنوی را از دوش جامعه برداشته و مشکلاتی را که امروز توسط نیروی انتظامی و دادگستری با صرف نیروی انسانی زیاد و منابع مالی فراوان حل می‌شود در مساجد حل شود.

حجت‌الاسلام گرجی بابیان اینکه در مدیریت مساجد سه پازل امام جماعت، هیئت‌امنا و کانون فرهنگی مسجد نقش‌آفرینی می‌کنند گفت: مسجد پایگاهی است که در همه حوزه‌های مناسکی و اجتماعیات مردم را هدایت می‌کند وقطعا مدیریت چنین پایگاهی بسیار حساس و سخت بوده که امام جماعت در این مدیریت نقش بسزایی دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پرجمعیت‌ترین مساجد مساجدی هستند که ائمه جماعت مردمی‌تری دارند.

وی بابیان این مطلب که در عصر تکنولوژی باید با زبان تکنولوژی با مردم سخن گفت به تأثیرات فضای مجازی در زندگی امروز بشر اشاره کرد و ابراز داشت: باید با مدیریت در دنیای فضای مجازی تولیدات و محتواهایی متناسب با این فضا تولید کنیم و با ایجاد انگیزه برای مخاطبین در این فضا آنان را در دنیای واقعی جذب کنیم.

گرجی در ادامه به تبیین برنامه‌های کانون مساجد استان در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان یزد با همکاری نهادهایی مانند بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه‌های این کمیته را اجرایی می‌کند.

ضرورت بهره‌مندی از زبان هنر برای ترویج انقلاب اسلامی

وی بر ضرورت بهره‌مندی از زبان هنر برای ترویج انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: هنریکی از گزاره‌هایی است که می‌توان اهداف انقلاب را با آن برای  مردم و به‌ویژه نسل جوان تبیین کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان برگزاری شب‌شعر انقلاب با همکاری سازمان بسیج هنرمندان، اجرای طرح سینما انقلاب و جشنواره عمار، اجرای طرح کشوری آواها و نغمه‌های آسمانی، دیدار اعضای کانون‌های مساجد با علمای برجسته استان، برگزاری سیزدهمین مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان، برگزاری ششمین جشنواره کشوری روح خدا، برگزاری برنامه 10 شب در 10 مسجد به مناسبت تقارن ایام‌الله دهه فجر با ایام فاطمیه، برگزاری نشست تخصصی انقلاب اسلامی به روایت هنر با حضور هنرمندان متعهد و انقلابی را از مهم‌ترین برنامه‌های تدارک دیده‌شده در چهل‌سالگی انقلاب دانست.

گرجی در تشریح طرح کشوری آواها و نغمه‌های آسمانی ابراز داشت: این برنامه در ساعت 9:33 دقیقه روز دوازدهم بهمن‌ماه هم‌زمان با ورود حضرت امام (ره) با حضور 40 هزارنفری بچه‌های مساجد سراسر کشور اجرا خواهد شد که در استان یزد 1400نف هستند که 800 نفردر مرکز استان و 600 نفردر شهرتان های میبد، بافق، ابرکوه و خاتم به اجرای سرودهای «خمینی‌ای امام»، «چهل‌سالگی انقلاب» و سرود ملی کانون‌های مساجد خواهند پرداخت.

وی با تأکید براین نکته که برنامه‌های چهلمین سالگرد انقلاب باید با محوریت مردم برگزار شود گفت: در همین راستا 6 هزار ستاد مردمی در 811 کانون مساجد استان برپا خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره کشوری روح خدا هم اظهار داشت: این جشنواره در رشته‌های نرم‌افزار موبایلی، سرود، خوشنویسی، کتاب‌خوانی و خاطره‌نویسی با موضوع حمایت ملی از کالای ایرانی برگزار خواهد شد.

گرجی با اشاره به این مطلب که تاکنون 400 نفر برای شرکت در مسابقات قرآنی مده‌امتان ثبت‌نام کردند گفت: این مسابقات 5 بهمن‌ماه در دو رده سنی 7 تا 16 و 16 تا 30 سال برگزار و پیش‌بینی می‌شود تعداد شرکت‌کنندگان به 700 نفر برسد.

وی هدف از اجرای طرح کاروان دانایی را جذب قشر خاکستری با رویکرد توجه به کودکان و نوجوانان دانست و ابراز داشت: با توجه به هدف‌گذاری اداره ارشاد استان برای تبدیل یزد به پایتخت کتاب ششمین کاروان دانایی در هفته گذشته صورت گرفت که بر اساس این طرح بچه‌های مسجد با حضور در کتابخانه‌ها به روش‌های مختلف نظیر مطالعه، عروسک‌گردانی و قصه‌گویی با مطالب کتب آشنا می‌شوند.

عضویت 42 هزار نفر در کانون های مساجد استان یزد

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: درحال حاضر بیش از 2500 مسجد در استان وجود داردکه 811 مسجد دارای کانون مساجد بوده و تلاش شده رویکرد بیشتر به سمت ارتقاء سطح کیفی کانون‌های مساجد باشد.

وی از راه‌اندازی سامانه بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: برای اینکه اطلاعات درستی از وضعیت کانون‌ها داشته باشیم اقدام به ثبت اطلاعات کانون‌ها در این سامانه کردیم و در قدم دوم نیز درحال ثبت اطلاعات اعضای کانون‌ها هستیم.

گرجی تصریح کرد: کانون‌های مساجد استان درحال حاضر در حدود 42 هزارنفر به تفکیک شهرستان‌ها، یزد 25 هزارنفر، ابرکوه 1004 نفر، اردکان 900 نفر، اشکذر 1051 نفر، بافق 637 نفر، بهاباد 554 نفر، تفت 1561، خاتم 6721 نفر، میبد 1605 نفر، مهریز 3285 عضو دارند.


انتهای پیام/ح




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.