بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10015493
امام جمعه بخش مرکزی یزد در نشست بسیج حقوقدانان:

عفو و اغماض برای کسانی که حقوق نظام را تضییع کرده اند جایی ندارد/نمایاندن زیبایی های قانون اساسی مهم ترین وظیفه بسیج حقوقدانان


امام جمعه بخش مرکزی یزد در نشست بسیج حقوقدانان ضمن تاکید بر اینکه بسیج و تفکر بسیجی اختصاص به قشر خاصی ندارد، تاکید کرد: هم بسیج و هم قانون اساسی ما برخاسته از دین مبین اسلام است، تلفیق این دو بسیار مفید و کارساز خواهد بود.

به گزارش یزد آوا، نشست بسیج حقوقدانان و قضات استان صبح امروز با حضور سردار فتوحی ، فرمانده سپاه استان و به همت پایگاه مقاومت بسیج شهیدین دادگستری یزد، در سالن همایش های دادگستری برگزار شد.

 

آیت الله سید کاظم مدرسی، به عنوان سخنران اصلی این همایش، گفت: تمام ادارات و نهادهای ما لزوماً باید ساختاری جهت فعالیت بسیج داشته باشند، چرا که به فرموده مقام معظم رهبری اکثر افراد جامعه ما به صورت بالقوه بسیجی اند.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد، ضمن تاکید بر اینکه بسیج و تفکر بسیجی اختصاص به قشر خاصی ندارد، تاکید کرد: هم بسیج و هم قانون اساسی ما برخاسته از دین مبین اسلام است، تلفیق این دو بسیار مفید و کارساز خواهد بود.

 

وی افزود: یکی از مشکلات ما این است که در انتقال مفاهیم دینی و زیبایی های دین مبین اسلام به جهان و حتی جوانان خودمان ناتوانیم، هرچند برخی از این مشکلات به دلیل تنگناهایی است که دشمنان به وجود آورده اند.

 

مدرسی با تشریح پیشینه تاریخی قوانین در ایران، تصریح کرد: ما علی رغم تمدن 3000 ساله تا کنون دو قانون را تجربه کرده ایم. یکی قانونی بود که در دوران مشروطه تصویب شد و دیگری قانون اساسی جمهوری اسلامی بود. علت هم این بود که پیش از این قرآن و شرع پشتوانه حقوقی قضا محسوب می شد.

 

این روحانی برجسته، تاکید کرد: بر همین اساس قانون اساسی فعلی تلفیقی از مفاهیم و آموزه های دینی و گزاره های عقلی است. این قانون هم مانند دوره مشروطه با اراده مردم و علمداری روحانیون تصویب شد. اکنون هم شورایی شامل فقها و علمای اسلام برای بررسی تطبیق این قوانین با شرع مقدس اسلام به وجود آمده است.

 

آیت الله مدرسی مهم ترین وظیفه بسیج حقوقدانان را نشان دادن زیبایی های قوانین به عموم مردم برشمرد و عنوان کرد: قانون اساسی ما تنها قانون در جهان است که بر اساس شرع الهی تنظیم شده است. البته انقلابی که اصلی ترین پایگاه آن مساجد و هیئات بوده، پرچمدار آن یک روحانی است و حامیان آن همه مسلمانند باید هم یک چنین قانونی داشته باشد.

 

وی ویژگی دیگر قانون اساسی کشور را جامع بودن آن عنوان کرد و اظهار داشت: قانون اساسی ما تک بعدی نیست و به تمام ابعاد زندگی بشر از سیاست و اقتصاد گرفته تا زندگی فردی و اجتماعی و عبودیت پرداخته است.

 

مدرسی سهولت را خصوصیت دیگر قانون اساسی دانست و گفت: قوانین ما سهله و سمحه است، چون بر اساس سنت و قرآن تنظیم شده و چون قوانین اسلام سمحه و سهله است. البته این سهله و سمحه نباید همچون گذشته با تسامح و تساهل اشتباه شود.

 

آیت الله مدرسی تاکید کرد: عفو و اغماض باید در جای خود صورت گیرد نه در مورد کسانی که حقوق نظام و عموم مردم را تضییع کرده اند.


گفتنی است در پایان این مراسم از بسیجیان و حقوقدانان نمونه با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

برای دیدن تصاویر نشست اینجا کلیـــــــــــک کنید

منبع: یزد رسا

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.